Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ty, Ty, Ty, Ty, Ty…

16. 01. 2021
4
9
384
Autor
Savage Flame

Ty, Ty, Ty, Ty, Ty…

Sedím tu a říkám si stále dokola to slůvko –
Ty, Ty, Ty, Ty, Ty…

Není slyšet zpěv ptáků.
Noc svým černým pláštěm přikryla zem
A tma střeží její tajemství.
Jsem smutný a sám.
Kdo, kromě mne za to může?
Ty, Ty, Ty, Ty, Ty…

Až zase slunce vysvitne
A vydá se na svou dráhu po obloze,
Budu bloudit mezi šedí cizích tváří
A očima se ptát na cestu, co nikdo nezná.
Opravdu nikdo? Někdo přece jen.
Ty, Ty, Ty, Ty, Ty…

Nechci se trápit,
Nechci bezcílně bloumat,
Nechci jen hledat,
Doufat a ztrácet.
Může mi snad někdo dát rozhřešení?
Ty, Ty, Ty, Ty, Ty…

Je zima a chlad mě roztřásá,
Až mi jektají zuby.
Žízním uvězněn v poušti sebe sama.
Co, nebo koho vlastně hledám?
Kdo je tím, koho nenalézám?
Ty, Ty, Ty, Ty, Ty…

Ano, občas už dokážu i vidět slunce.
Ještě stále se umím někdy smát
A stále jsem nepřestal bojovat,
I když mé větrné mlýny se stále točí
A šeptají dokola –
Ty, Ty, Ty, Ty, Ty…

Vidím Tvé oči, i plamínky v nich,
Slyším Tvůj smích
A chvěju se pod Tvými dotyky.
Tak silný a přece slabý.
Vzpomínáš, jak jsem Ti říkal, že to ne já?
Ale Ty, Ty, Ty, Ty, Ty…

Přál bych si mír v duši
A netuším, zda ho mohu nalézt,
Kde ho hledat, ani jak.
Je snad někdo, komu bych přál nalézt víc, než sobě?
Ano.

Jsi to Ty, Ty, Ty, Ty, Ty…



9 názorů

Savage Flame
24. 02. 2021
Dát tip LGarra

to LGarra: myslim si, ze my lide jsme propojeni na mnohem vic urovnich, nez si je vetsina z nas schopna, nebo ochotna priznat a mnohdy mame tak blizke prozitky, pocity a momenty, co nas utvarely, ze z toho az beha mraz po zadech... Osobne mam vetsinu basnicek spojenu i s nejakym zvukem, melodii apod. i kdyz to v ciste psane forme samozrejme nejde uplne predat... Jdu hledat dalsi veci od Mecano a jeste jednou moc dekuji za navstevu zde u me... ;) S.F.


LGarra
24. 02. 2021
Dát tip Savage Flame

Vida, a já myslela, že tam byla špetka inspirace... :). Všechny zmíněné od Mecano mám taky ráda... Objevila jsem je až před pár lety. Jsou nadčasoví, řekla bych. 

A zase jsem si potvrdila, že všechni "jedno jsme" :). 


Savage Flame
24. 02. 2021
Dát tip LGarra

To LGarra: Moc dekuji a ano, ten podkres mi v hlave zni podobne i kdyz se priznam bez muceni, ze dodnes ne tak krasne tesklive a podmanive, jako v podani Mecano... I kdyz ted tam tu melodii asi budu uz vzdy aspon trosku citit... ;)

Dodnes jsem v podani Mecano znal jen dve pisne a obe pro me hodne osudove. Mou snad vubec nejoblibenejsi baladu Hijo de la Luna, kterou jsem byl jako jedinou melancholickou baladu poslouchat v obdobi asi roku po ztrate prvniho cloveka, co jsem kdy skutecne miloval a neznou Une femme avec une femme (Mujer contra mujer), ktera pro me ma take az tragicky presah. Byla to zrovna ta druha pisnicka, be francouzske verzi, ktera mi otevrela oci, kdyz jsem videl jak se jedna osoba me velice blizka trapi a ja nechapal proc a je pro me az mementem, jak lidske nepochopeni a hloupe odsudky dokazi srazit na dno a vzit chut zit i jedinci, ktery je tak plny zivota, ze se zda, ze ho nemuze nic zastavit, zlomit... Zrejme diky tomu, ze mam oba ty kousky spojene s predcasnym odchodem nekoho memu srdci moc blizkeho, jsem az do dnes nikdy nehledal dalsi kousky od Mecano. Tuhle pisen jsem neznal a po pravde jsem byl az v soku, jak blizka mi prijde. 

Moc dekuji... ;) S.F.



To Dagmaram: Dekuji za vtipny koment ;) S.F.


Dagmaram
16. 01. 2021
Dát tip

Ty ty ty, ty ty ty a já to zaplatím


annnie
16. 01. 2021
Dát tip

Bezva! Pá a.


To annnie: No vidis a ja ho diky te samoterapii nasel. ;) Uz je to davno, ale stale si jeste pamatuji, jak jsem byl prekvapen, kdyz se to ve mne tenkrat zlomilo... Jak dlouho jsem s tim bojoval, tak nahle, primo v prubehu tech radku, jsem nejak nasel vuli netesknit, nelitovat sebe a prat... ;) Dekuji za mily komentar. ;) S.F.


annnie
16. 01. 2021
Dát tip

Myslím, že mír v duši nelze nalézt, dokud člověk říká Ty, ty, ty, ty, ty...

Ale moc ti přeju, ať se ti tvým vlastním způsobem, ať už je jakýkoli, podaří! Hezkej večer a.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru