Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Moudrost pod lupou

18. 01. 2021
11
15
510
Autor
Oldjerry

*** 

nevěřte uším

slyšíte-li moudrost

jen to jen zkušenost

z tisíce slepých uliček

 

nevěřte očím

čtete-li moudrost

je to jen poučení

z vlastní hlouposti

 

nevěřte slovům

moudrost že snad je cennost

je to jen únava

a taky trochu lenost

 

kdo moudrý dosti

(a o tom už vím cosi)

ten se moudrostí

nikdy nehonosí


15 názorů

Oldjerry
22. 01. 2021
Dát tip

Eli - to je to: ty jsi trávila život mezi knihami a já mezi lidmi. Tady bude  ten zakopaný čoklík...

Norberte, chtěl jsem trochu dseknout, to jo, ale ono to vyznělo  víc sekavě, než jsem zamýšlel. Ono taky z toho těžko pochopit, cos mi vlastně chtěl napsat. Rebusy neřeším, na nevyhraněné narážky holt reaguju takhle.


Dales
21. 01. 2021
Dát tip Gora

Pěkný pokus o vzkaz ze ztichlých koutů, do kterých se člověk musí prožít léty. Čas sklizně. Ať si jej prožije každý z nás.


elína m.
20. 01. 2021
Dát tip

Oldjerry,

jistou část života jsem strávila v knihovnách a tak tuším, že máš na mysli onu moudrost, o které píše Maxim Gorkij v knížce Moje university. Což o to - můj život byl kromě těch knihoven taky docela dobrodružný, ale řekla bych, že zkušenosti samy o sobě neznamenají nic. Abychom pochytili trochu moudrosti, musíme se setkat buď s moudrou knihou, což je celkem snadné, nebo s moudrým člověkem osobně, což je naopak velmi obtížné a pro mnohé lidi zcela nemožné.


Oldjerry
20. 01. 2021
Dát tip

To bude, elinko, asi tím, že se nepohybuji mezi dnešními gymnazisty: jednak bych se se svými 83 lety mezi nimi dost blbě vyjímal, jednak  pozoruji život jako celek přes 65 letou zkušenost s řízením různě velkých kolektivů velice rozličných let a velice rozličných pracovních i společenských úrovní. Něco jsem tedy odpozoroval... Počkám si na dobu, až budeš mít pro svá tvrzení trochu více materiálu. Začínáš dobře: je to docela skromné - takové skoronic proti skoroničemu. To se časem poddá... Život je nejlepší učitel i hodnotitel... Kam se na něj hrabeme...


elína m.
20. 01. 2021
Dát tip Oldjerry

To se opět trochu pleteš, oldjerry. Myšlenkami antických filosofů se ve svém životě řídí až do dnes kdejaký gymnazista. Jsou stále živí na rozdíl od filosofů současných, právě žijících. Ty nikdo nezná, tak jako nikdo z běžné populace nezná ani jednoho současného básníka. 



Oldjerry
19. 01. 2021
Dát tip Gora

Gora - dík, dobrý, aspoň to :-D

Kočkodan - věřit můžeš Ireně - já jí věřím a zatím mne to nepustilo

Ráďo - děkan, já nespekuluji na efekt - co cítím, to píšu, ale nerozmlouvám nikomu analýzu...

Norberte - vone: nekecej, že opisuji od Tao. To je svinská pomluva :-D

elinko : nevím proč do 21. století zatahuješ antické filosofy a to, co  o nich píší tací, kteří o nich vědí totéž co já - tedy vlastně nic...  krom toho, že možná opravdu žili. Ty staré zprávy někdy pěkně blafou...

Milan H a Dagmaram: se souhlasem i nesouhlasem souhlasím. Nehodlám zasahovat do vašich práv :-D

 


Dagmaram
18. 01. 2021
Dát tip

Já s tím nesouhlasím, ale líbí se mi to


MilanH
18. 01. 2021
Dát tip

Souhlasím :-)


elína m.
18. 01. 2021
Dát tip Aru

Oldjerry,

tvoje báseň se mi moc líbí včetně grafické úpravy, ale s tím závěrem nemohu souhlasit. Co třeba antika ? Co Sokrates? Co Platón? Co Diogenes?  Ti všichni dávali svou moudrost zatraceně okázale najevo na veřejných prostranstvích. ...Takže poslední sloka je neplatná.


Tak pravil i pan Tao. To je ten co akonáhle začne mluviti, mijí se cíle.

 


grafika je zajímavá, zamyšlení nad moudrostí taky, cítím i snahu o tvorbu podobnou rčení

tady mi přijde, zvlášť závěr, že by bylo třeba jej technicky dotáhnout


Kočkodan
18. 01. 2021
Dát tip Aru

 

Sakra, tak já už nevím, čemu můžu ještě věřit… ;-)  


Gora
18. 01. 2021
Dát tip Oldjerry

Jardo, nejvíc se mi líbí první sloka...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru