Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nástojčivá prítomnosť

19. 01. 2021
17
22
454

cítim sa ako strom v parku

obrastený brečtanom

pridusená

bez možnosti vystrieť ruky

 

ochudobňuješ sa o moje

spontánne objatia


22 názorů

:)

 


mne tiež MA, dík!


Hmm, variace na téma strom s břečťanem..Ta s jblíčky je mi asi bližší.


Zbora
23. 01. 2021
Dát tip

Ale to jsem nechtěl. Jen k poezii vede nějaká cesta. A podle mého jsi na ni tím přidušeným objetím nastoupila :)

A próza je samozřejmě taky fajn.

A rádo se stalo.


zasa musím s tebou len súhlasiť, vnímam toto prostredie rovnako a moja cesta - vrátim sa k prozaickým textom a nebudem ubližovať poézii :)

ešte raz vďaka, Zbora


Zbora
22. 01. 2021
Dát tip

Ano, je to tak. A je to zajímavý písmácký fenomén. Pro spoustu autorů to tady plní úlohu místa setkávání, kde si můžou popovídat a prostřednictvím básniček sdělit své příběhy. Pak už je forma podružná. Jenže pořád jsme na literárním portále a proto je tristní na ni úplně rezignovat. Písmák je, byl a bude zčásti sídlem grafomanů. To mu v literárním provozu velmi kazí reputaci, ale zároveň to k němu taknějak patří, protože ta sounáležitost mezi autory, kteří zdejší prostředí využívají trochu jako terapii, zde tvoří prostředí vhodné pro život. No, vyber si, jakou cestou chceš jít Ty. I když popravdě, lze se vydat cestou respektování obojího; sociální sítě i literárního prostředí. Stačí jen nerezignovat na formu :)


súhlasím s každým slovíčkom, vystihol si presne - mám závislosť okrem 74% čokolády z Lidlu aj na Písmáku a publikujem bez rozmyslu, čo mi ide z hlavy cez prsty...Ďakujem, že si mi venoval toľko času, potrebovala som to počuť...moji čitatelia už vnímajú iba obsah, čo u nás nové, formu prehliadajú a tolerujú mi...pozdravujem, Zbora


Zbora
22. 01. 2021
Dát tip

ako jabloň

pridusená objatímbrečtanu

chcem vystrieť

ruky 

 

Tyto verše jsou lepší. Mají svou lyriku. Je tam to objetí, které předznamenává něco z citovosti, ale zároveň je destruktivní. To je hezký kontrast, výmluvné problamatizování, které způsobuje ve čtenáři napětí.

 

Tady není v úvodní strofě vlastně nic. Jen si stěžuješ. A začínat báseň cítím se jako je vážně spíš jak z deníčku. Pak čtenáři říkáš, že něco nejde a nakonec se dozvídá, že celá báseň je vlastně přímá výčitka partnerovi a že je tedy báseň určená primárně jedné jediné osobě. To by nebylo špatně, kdyby byla nějak stylizovaná. Zkus své verše mírně odosobnit, zobecnit je, podat je zprostředkovaně, nikoli jako deníček ale jako literární dílo. Jak, to už sama naznačuješ v úvodní strofě básně, kterou zde cituji. Důležité je taky nejít s texty hned ven. Měsíc dva je nech uzrát a pak publikuj jen to, čím si si jistá, gábi :). Šrtej, upravuj, vyřazuj. Dobře vím, že existuje jistá závislost na publikování zde, ale míň je vážně někdy víc... 

 

Tak ať se Ti daří.


MilanH
21. 01. 2021
Dát tip

Bez objetí , jak na pouští bys žil 


to nie, detské ruky sa neodmietajú, Marcela, ani pupa (pusa) od vnučky :)


Marcela.K.
21. 01. 2021
Dát tip

Je divná doba - bezobjímací.

Občas ji poruším, nedokážu odmítnout dětské ruce :-)


som rada, že si nakukla a že sa páči, pozdravujem, Renáta


bixley
21. 01. 2021
Dát tip

Hezké.


zdravím ťa, Evženie


Taky si tak občas přopadám.


Kočkodan
20. 01. 2021
Dát tip

 

Díky, když na mě vezmeš lopatu, nemůžeš udělat nic špatně. (vyboulený smajlík)


gabi tá istá
19. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

Ľuboš - jednoducho má potrebu byť na mne zavesená non stop - tajto po lopate som ti vysvetlila :)


vďaka, annie,pozdravím

Ľuboško nástojčivá - naliehavá - tomuto rozumieš?ak nie, skúsim vyjadriť opisne

pozdravujem - benetka a Andělka


Andělka1
19. 01. 2021
Dát tip

***


Kočkodan
19. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Gabi, páči sa mi, ako si to vyjádrila. A za odměnu za pochvalu po mně hodíš překladem názvu viď? Hlavně toho prvního slova. Děkuji vopred.


annnie
19. 01. 2021
Dát tip

Oj... Někdy je asi třeba do toho říznout...

Velmi sa mi páčilo, tip a prosím, je-li možno, pozdrav P.

Děkuju, a.


Benetka
19. 01. 2021
Dát tip

...no jo no...to sú hen té oné paraxy... Čím víc chceš někomu dát své lásky tím víc jej právě onou láskou dusíš... 

Hezké zamyšlení.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru