Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bůh se modlí k bohu

20. 01. 2021
14
9
340
Autor
trojort

V protějším okně obědvaly dámy.
Ze zaječího masa vytahovaly nenápadně broky.
    Někdo jim ho přinesl v noci.
Vhodil jim ho na balkon.
Jedna z žen tvrdila, že je to dar boží.
Byla to ta, co právě přišla o menstruaci, k čemuž pronášela, že ji bůh zbavil hříchu a konečně je čistá.
Kdyby jen věděla, že dítě čeká.

Pod oknem na ulici tlačila kočárek malá holčička, kterou ta čistá žena porodila.
Zničehonic ji zastavila myšlenka, a tak do strany vypálila několika údery karate.
Vzápětí opět počapla madlo kočárku a jakoby nic pokračovala v cestě.
Jen nahlédla pod peřinku jestli je dítě v pořádku.
Panenka s namalovaným křížem krví na čele.

Nálada ztrácí na vážnosti, když kněz v černé sutaně udělal kotrmelec, a jelikož byl na ostro, tak zacinkal v povětří kulkami, jak na starodávný zvon, který se válí na bojištích v podobě jiných ostrých kulek.
Zvedá prsty k nebi.
„Já to vážně nebyl! Snad Duch svatý se ji přimotal pod sukně, když omdlela při zpovědi.“

„Nějak se mi rozostřilo vidění,“ řekl jsem. „A to se jen dívám z okna."
„Když se podíváš přes flašku, tak uvidíš auru,“ radil mi doktor M. „Ale přes prázdnou, aby ses mohl podívat hrdlem přes dno,“ říkal znalecky.
    „Je to stejně zvláštní, že se musí vždycky láhev vyprázdnit, abys přes ní něco viděl,“ řekl jsem smutně.
    „Jak se jinak naplnit?“ řekl doktor M.


9 názorů

Vypadá to, že doktor M je pěkný kujón :)


Zbora
23. 01. 2021
Dát tip

:)


trojort
22. 01. 2021
Dát tip

...díky všem...


bixley
21. 01. 2021
Dát tip

V náplni tohoto textu mě zaujala prázdná flaška i čistá žena.


Benetka
20. 01. 2021
Dát tip

Hmmm... Zajímavá myšlenka: Modlí se i bohové bohům...? Aneb je vždy něco NAD? A kde to má konec......? A s těma flaškama... Ono je to zapeklité a zádveřné. Přes plnou nevidíš nic a když ji vyprázdníš (do sebe) tak taky nevidíš nic neb jsi rád že vůbec jsi...

Ale jak se jinak naplnit? :)


Evženie Brambůrková
20. 01. 2021
Dát tip Benetka

Krásná filosofie. Hlavně ta o přemísťování kapaliny.


Mates Straba
20. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

Nepřekvapivě mi právě podobné hojí náladu.


annnie
20. 01. 2021
Dát tip blacksabbath, Arwen Leinas

Doktor M je mi čím dál sympatičtější! Že ho zdravím! Tip a.


Kočkodan
20. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Rozhodně ti kulkami nezazvoním umíráček svého čtenářského zájmu o tvoje dílka.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru