Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Košík

28. 01. 2021
27
39
1267
Autor
Zbora

Máte psa? A jezdíte s ním autobusem nebo vlakem? A co košík? Má? Můj pes ano. Tedy pokud ho zrovna nezapomenu, což se mi stává dost často. Pokud nezapomenu košík, samosebou. Pokud zapomenu celého psa, košík je mi beztak k ničemu. Když zapomenu košík, pes z toho má radost, protože košík nesnáší. Už menší nadšení projevují řidiči autobusů nebo průvodčí. Za ty roky, co cestuju se psem, jsem byl nucen ohledně zapomenutého košíku hodně improvizovat. Pokud patříte mezi zapomínače košíků začátečníky, zde je několik dobrých rad, jak se vyhnout konfliktu s rozhořčeným zaměstnancem dopravního podniku:

Úplně nejjednodušší způsob je psa, který si košík zapomněl, nacpat do jakéhokoli zavazadla. Pes, který je v tašce, dle přepravního řádu košík mít nemusí. Síťovka, taška z hypermarketu, batoh, konferenční kufřík, pytel, to vše je dobré, pokud se pes vejde. Můj pes váží deset kilo. Vměstná se do kdejaké igelitky. Kouká mu jen hlava a je spokojený. Jezevčík se dá zasunout do vaku ke golfovým holím, místo pro čivavu je již tradičně v kabelce…

Menší problém nastává, pokud cestujete se psem větších rozměrů. Třeba takový bernardýn se do kabelky málokdy vejde, ten prostě musí mít košík, přes to vlak nejede. Náhubek pro psa se dá při troše nápaditosti vyrobit skoro ze všeho. A většinou z té úplně první věci, která vám přijde pod ruku, když se už už blíží průvodčí. Nosíte na batohu nebo kabelce reflexní pásku? Ideálně sedí na tlamu psů všech plemen. A vypadá vážně senzačně! Je potřeba ho ale připevnit psovi na čumák ještě před příchodem průvodčího. Ten zběžně zrakem zkontroluje, že pes nějaký náhubek má a víc ho to nebude zajímat. Když ho ale budete montovat psovi na tlamu přímo před ním, zřejmě si bude myslet, že si z něj děláte psinu. A ještě jedna důležitá věc. Když vám bude průvodčí nahlížet do kupé, pes se musí tvářit jakoby nic! Způsobně sedět se zavřenou tlamou a tvářit se, že má ten nejkošíkovatější košík pod sluncem.

Jednou jsem jel s klukama vlakem na čundr až do Bílých Karpat. Čekalo nás snad deset přestupů. Všichni jsme byli pečlivě zbalení a na nádraží ještě dokoupili plechovková piva. Jediný, kdo nebyl pečlivě zbalený byl můj pes, který si doma tradičně zapomněl košík. Ještě než vlak vyjel ze stanice, už ho měl. Tentokrát jsem vzhledem k délce cesty postupoval obezřetně. Vzal jsem ponožku, odvázal jeden z malých popruhů na batohu a vyndal šitíčko, které musí být v každé KPZce. Všichni jsme docestovali bez jediného škobrtnutí na místo určení a ještě si užili spoustu legrace s ponožkovým psem.

Skvělý je taky náhubek z plastového kelímku od kofoly nebo piva. Je jednoduchý, estetický a ještě šetříte životní prostředí. Jen je potřeba, abyste v přední části udělali dvě díry, jinak se plastový náhubek stane pro vašeho psa náhubkem posledním.

Tak hodně štěstí a invence při výběru těch správných materiálů pro výrobu expesního košíku!


39 názorů

koloušek
01. 02. 2021
Dát tip

Vtipně napsané, na mě místy až moc. Jenom prosím, zvaž slovo "zbalení". (nejdou mi Zprávy)


Zbora
31. 01. 2021
Dát tip

Tak přetáhnout ponožku přes celou hlavu a vystřihnout jen dvě díry na oči!


Douger
31. 01. 2021
Dát tip

Hele u francouzskýho buldočka to jde s tím košíkem špatně. Kelímem na tom placatym čumáku fakt nedrží. 


Můra73
30. 01. 2021
Dát tip Prosecký

Díky za návody, jeden nikdy neví, kdy se mu budou hodit. Já mám jeden košík stále v kapse batožiny. On to ale vzhledem k velikosti našeho psa není košík, ale košíček. :)

 


Markel
30. 01. 2021
Dát tip

*


fialka...
29. 01. 2021
Dát tip

:-)


Dagmaram
28. 01. 2021
Dát tip

tak pes si zapomněl košík?

Možná ještě nerostou :-)


Zbora
28. 01. 2021
Dát tip

Kočkodane, tak to jsme bydleli na dohled od sebe. Já dlouhá léta bydlel přímo naproti Chodovské tvrzi. Možná jsme se potkali (třeba v nějaké místní restauraci) a ani o tom nevíme.


Zbora
28. 01. 2021
Dát tip

Prosecký, mít les musí být v dnešní kůrovcové době spíš starost než radost, ne? 

Já mám křížence z Ukrajiny. Nevím, kolik mu je, ani jaké měl předky :)

S tím volným pobáháním psů v lese je to diskutabilní. Když jde pes poslušně u nohy svému pánovi, asi není pro vodítko důvod, když ale vymete kdejaké houští a loví všechno co běhá, měl by podle mě být na vodítku (nebo mít takový ten elektronický obojek). Mně myslivci ani rybáři nevadí. Spíš asi záleží, jestli člověk narazí na normálního člověka, nebo na na vola, no... :)


Vtipný fejeton :) Nejlepší bylo "pes si náhubek zapomněl" :) Dnes už by se dala použít i rouška... TIP!


Kočkodan
28. 01. 2021
Dát tip Movsar

 

Košík jsem u sebe vyzkoušel několik let – myslím tím pražskou ubytovnu stejného jména.

A kdyby tvé dílko mohli číst i psi, tak by tě za něj asi žádný nepokousal. ;-)


vesuvanka
28. 01. 2021
Dát tip

Moc pěkný fejeton, obzvláště mě rozesmál ponožkový pes :-))) TIP


Aru
28. 01. 2021
Dát tip

to jsem měl vědět dřív, my jsme jednou s malým cestovatelem byli z autobusu vyhozeni


K3
28. 01. 2021
Dát tip Aru

Brvůrně napsaný fejeton. Při prvním pokusu jsem nedočetl, ale teď, po ránu to jde. Lehce napsané, lehce úsměvné, s lehkou ironií, tak to má být.


Alegna
28. 01. 2021
Dát tip

:) někdy by potřebovali košík někteří lidé....jak náš pes ho nesnášel*


trojort
28. 01. 2021
Dát tip

abakus

...to je zapeklitá otázka pro nešoféra...


Abakus
28. 01. 2021
Dát tip

trojort - smie ho použiť šofér?


trojort
28. 01. 2021
Dát tip

...bernardýn musí mít především soudek...


Abakus
28. 01. 2021
Dát tip

viezla som bicykel MHD - od kamarátky, nebol schopný veľmi prevdzky. Šoférovi som to ohlásila a on: "Iba bez pedálov."  Bicykel nemal pedále, ale keď som sa pozrela na tie ostré hroty, čo z neho trčali na mieste pedálov, nemala som pocit, že je to bezpečnejšie.  Ale befel je befel.

Psa som MHD myslím neviezla nikdy. Mačku naposledy lietadlom - neviem či sa  to počíta do MHD.


Prosecký
28. 01. 2021
Dát tip

Děkuji za příspěvěk do chovatelské části Písmáku. Co máš za psa?

Můj pes váží 10,5 kg, kříženec jacka russela a dobermanna. Snažím se mít všchny potebné věci stle na stejných místech a nejlépe spojené. Například zapnutý košík na vodítku.

V souvislosti s chovem psa mám ale jiný problém a to je tzv. lesní stráž. ta je schopna mi vytknout i v mém vlastní lese, že mám psa volně. Pokládám myslivecký zákon za omezování vlastnictví a dávání přednosti zájmům jedné pochybné skupiny (stejně nědokážou udržovat stav zvěře). 


Safián
28. 01. 2021
Dát tip

*)


Zbora
27. 01. 2021
Dát tip

KK: ty děti :)


Mám mezery ve vzdělání...  konferenční kufřík? Vážně? Normálně mi furt rezonuje v hlavě... Vůbec jsem neuchopila ten zbytek. Ach jo... 

Se psem nejezdím vlakem ani autobusem... Vlastně vlakem a autobusem jezdím opravdu velmi zřídka, občasně a tak 2x do roka, hlavně kvůli dětem. Ale bez psa. Upřímně... myslím, že raději bych dala náhubek dětem než psovi. Bylo by to více praktičtější, méně náročné a víc bych si to užila.

Moje děti ovšem miluji! Ostatní děti méně, o hodně, některé děti nemám ráda vůbec a stejně to mám i se psama. Kočky nesnáším.

 

Děkuji .. bylo to poučné a ... počkej.. Ty máš psa? Fakt? A co máš ještě? :-)


Zbora
25. 01. 2021
Dát tip

Včera jsem Ti psal, aby ses na mě vykašlal, Zdendo. Večer mi připadalo, že to snad dokážeš i pochopit. Zkus to, prosimtě. 


MilanH
24. 01. 2021
Dát tip

Takže bacha na plastový náhubek :-)


blacksabbath
24. 01. 2021
Dát tip Gora

Děkuji za rady.....já na toho svého... ani toho minulého.... košík nikdy neměla...tedy vzhleden k jejich splácnutým čumákům to ani nešlo...nic na nich nedrží....ani ponožka.....ten minulý byl boxer....s tím jsme jezdili traději autem....toho... co mám teď ....cpu do tašky....a musím podotknout....že do tašek leze velice rád.....:-))))))


StvN
24. 01. 2021
Dát tip

Líbí se mi, že přes všechny ty útrapy a zapomínání respektuješ, že by pes košík mít měl. Horší je to s lidmi, jejichž pes k tobě bez košíku a bez vodítka přiběhne a něco ti očuchá nebo olízne a majitel řekne jen: Vždyť vám nic neudělal. To mám pak chuť jít a toho člověka taky olíznout.


Gora
24. 01. 2021
Dát tip

Opravdu - expesní rady:-)


asi by som skôr zabudla šitíčko, ako náhubok :)*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru