Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proroctví

24. 01. 2021
12
7
567
Autor
Danny

Josef seděl na své posteli a pokoušel se odpočívat. Proto mu nebylo vhod, když do jeho pokoje přišel David a začal povídat:
"Proroctví, Josefe! Už jsi slyšel proroctví?"
"Jejda, co zase?" povzdychnul si Josef. Měl "jenom" "normální" depresi a náboženské psychózy mu nešly pod vousy.
"No - začne to tím, že třikrát za sebou bude večerka v deset místo v devět," spustil David. "ale to bude fakt jen začátek. Pak: světla na chodbách budou zářit červeně! Dovedeš si to představit?"
"Co bych nedovedl?" zeptal se Josef, "ale proč..."
"Pak přijde pacient, který nebude brát žádné léky. Podle toho ho poznáme, chápeš? To bude pacient, který změní řád tady na tomto oddělení jednou provždy!"
Josef věděl,  že psychotikům se nemá odporovat, ale zase ho dráždily zjevné nesmysly v Davidově projevu:
"Jaký to bude mít smysl, když nebude mít žádné léky? Jak se tady bude léčit?" divil se.
"No právě: on úplně změní pořádky. Už se nikdo nebude muset léčit. Vnější dveře se otevřou a budeme jimi moci svobodně procházet. Dostaneme klíče, jako mají doktoři. A, abych nezapomněl, ke každému, kdo je nezadaný, přijde speciální návštěva: partnerka, na kterou celý život čeká. "
Než se Josef zmohl k tomu, aby nějak oponoval, David pokračoval dál.
"Ale to už nebudu muset ohlašovat já. Já jsem jenom posel, prorok. To ten pacient bez léků, to on: rozřeší rozpor mezi pacienty, lékaři a návštěvami. Tak nezapomeň: večerka třikrát za sebou v deset. Tím to začne."
"Večerka v deset," zamumlal Josef, lehnul si a přikryl se. Asi je dobré se po čas duševní nemoci něčím utěšovat, mít nějakou naději. Nechtěl ji Davidovi vyvracet. Ať si klidně čeká na pacienta, který nebude potřebovat žádné léky.


7 názorů

Naděje by měla být pro všechny.


Jamardi
25. 01. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

Proroky bych umisťovala na oddělení zase jenom s proroky. Proroci si rádi vybírají lidi, kteří jim neodporují. Čerpají tím energii pro sebe a nemají důvod, aby s tím přestali. To je moje zkušenost.


StvN
25. 01. 2021
Dát tip

Líbí se mi, že to jde i bez pointy. 


Andělka1
24. 01. 2021
Dát tip

Řekla bych - ze života. 


Andělka1
24. 01. 2021
Dát tip

***


Gora
24. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

Danny, podařené... leckdo věří na znamení a proroky, a nemusí to být jen pacienti léčebny...


annnie
24. 01. 2021
Dát tip

Nádherný!!! Tip a,


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru