Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Záhada zrcadel rozluštěna!

26. 01. 2021
5
10
498
Autor
Aru

Exkluzivní rozhovor pro Písmák s upírem. Chtěl zůstat v anonymitě. Říkejme mu třeba Jenda. Asi vás nepřekvapí, že i upíři chodí na Písmák, proto byl Jenda velmi rozhořčen, když četl můj investigativní článek o zrcadlech, který vlastními slovy označil za "totální blábol a urážku samotného upírství." Při své noční návštěvě mi dal na výběr, mezi smrtí a rozhovorem s ním, takže zde je:

Aru: "Pane Jendo často rušíte lidi v noci od hraní videoher?"

Jenda: "Ale vůbec ne, jenom když mě rozčílí nějaký článek na Písmáku."

Aru: "To byl jenom vtípek." Aru sáhl nervózně po kapesníku s monogramem a otřel si ledový pot z čela. "Takže vám se nelíbil můj článek o zrcadlech, to reagujete i na další texty po internetu?"

Jenda: "Ne, mám vytáčené připojení, takže jsem jenom na Písmáku. Víc by můj Windows 95 neutáhl."

Aru: "Neunikne vám takto většina článků?"

Jenda: "To sice ano, ale já tomu internetu stejně nevěřím a nemůžu být všude."

Aru: "No dobře," Aru se rozhlédl po svém zimním sídle a když neshledal nikoho z ochranky na blízku, pomyslel si, že ty šmejdy ráno všechny vyhází. "Pane Jendo, co vám konkrétně vadí na mém jinak skvělém článku."

Jenda: "Jednak není vůbec skvělý a jednak je to nehorázný blábol. Zrcadla v žádném případě živá nejsou. Krom toho se my v nich vidíme běžně."

Aru: "Ale jak to? Vždyť v knihách i filmech je to podáno jinak."

Jenda: "Pff, to bylo kdysi, to už dávno neplatí. To platilo naposled u tzv. benátských zrcadel. Takže byste nás mohl dnes odhalit tak na nějakém zámku, nebo v  muzeu. Zrcadla se vyrábějí jinou metodou, při které se nepoužívá stříbro, které bylo příčinou, že jsme se nemohli v zrcadlech vidět."

Aru: "Neprozrazujete čtenářům svoji slabou stránku?"

Jenda: "Jsem poctivý upír, víte?" Krom toho je tato skutečnost známá mnoho staletí. Ale lidé beztak všechno zapomínají a žijí velice krátce."

Aru: "Oproti vám?"

Jenda: "Ano, přesně tak."

Aru: "Ještě něco byste článku vytknul?"

Jenda: "Nestavíme si zpustlá sídla, žijeme v bytech a platíme daně, jen občas se musíme stěhovat..."

Aru: "Vypadáte pořád stejně."

Jenda: "Někteří z nás stárnou, ale velice pomalu a inkvizici byste na nás volal marně, my s církví vycházíme dobře a někteří z nás jsou i pokřtění."

Aru: "Takže pohled na kříž, nebo svěcená voda vám nevadí?"

Jenda: "Ne, voda je jen voda a kříž, pokud není ze stříbra..."

Aru: "Rozumím, ale lidskou krev potřebujete?"

Jenda: "To samozřejmě ano."

Aru: "A co takový Dracula, o tom se tvrdí, že byl upír."

Jenda: "Jestli myslíte Vlada lll, tak to je další nesmysl, upír rozhodně nebyl. Ostatně už to slovo Dracula je odvozenina od slova drak, což byla přezdívka jeho otce a oba patřili do Dračího řádu, což byl jen další rytířský řád."

Aru: "Chápu, také je vžitá představa, že se kousnutím od vás stane člověk upírem."

Jenda: "Ne tak docela, pokud vůbec přežije, nestane se plnohodnotným upírem, je spíš infikovaný, my je bereme jako nižší kastu, ale není jich mnoho a dlouho nevydrží."

Aru: "Chtěl byste něco vzkázat čtenářům?"

Jenda: "Ano, Twilight sága je blbost."

Aru: "Děkuji za rozhovor."

Jenda: "Já děkuji též."


10 názorů

Aru
28. 01. 2021
Dát tip

děkujuuu ;)


Alegna
28. 01. 2021
Dát tip

:))* supr rozhovor


Aru
27. 01. 2021
Dát tip Gora

tak napůl, co jsem o upírech sesbíral, to jsem tam vrazil, něco domyslel ;)

děkuju


Gora
27. 01. 2021
Dát tip

Pustil sis fantazii na špacír, Aru... dobře, že platí daně, ti upíři.


Aru
27. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

vždyť je to letitý člen Písmáku, nejspíš už od založení a píše, čte, tipuje, komentuje :D


Kočkodan
26. 01. 2021
Dát tip Aru, blacksabbath

 

Ach Aru, ten tvůj egoismus... ty si dáš klidně před smrtí sobecky přednost rozhovoru, ale že ze tvého dílka můžou mít někteří čtenáři i smrt, to je ti šumák... Ve mně by se krve nedořezal, když jsem ho tady uviděl... ;-)


Aru
26. 01. 2021
Dát tip

to by si vyžádalo pečlivého zkoumání nejstarších pramenů na které lze narazit, ale sex to rozhodně není :D de facto nejsou živí; už tak jsou v 'rozhovoru' místa, která jsem domýšlel,

díky


StvN
26. 01. 2021
Dát tip Aru, blacksabbath

Vždycky mě zajímalo, jak se upíři množí. Tak snad v příštím článku ;)


Aru
26. 01. 2021
Dát tip

česnek zůstal nedozkoumán a nakonec jsem na něj zapomněl, každopádně stříbrný meč funguje, asi :D


blacksabbath
26. 01. 2021
Dát tip Aru

nějak se mi tady Stmívá a Zatmívá...aaa...opravuji si názor na upíry...jdu uklidit svěcenou vodu, česnek, zrcadla a kříže.....*/*******************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru