Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ideální báseň

Výběr: vk, egil, Zbora
27. 01. 2021
35
23
1654
Autor
Luzz

 

expozice musí být

srozumitelná

a proto - vápenec anebo žula

- pomatený metamorfity pominu

- kyselý intruziva si tentokrát odpustím

 

plus nějakej starej lom kterej už neexistuje – jako kulisa

(ve skutečnosti tam pořád je; šest etáží – před pár dny ověřeno v terénu)

 

pak vmísit pár geomorfologických procesů

abraze evorze peneplenizace

případně deflace

anebo rovnou kolize (kontinentů)

 

aby to bylo náležitě dramatický

a nesrozumitelný

 

po krizi a peripetii závěr

měl by to být hutnej zářez; nejlíp erozní

 

a jako doušku nějakej obzvláště zajímavej termín

nunatak

thufur

anebo

monadnok

 

 

měla bych se konečně přestat tvářit že umím psát básně

přiznat si

- že jen pragmaticky hledám analogie; většinou nepřesné a zavádějící

- že mi jde o sprostý popis (čeho vlastně?)

- a že na jakejkoliv přesah seru

 

poezii ať si vytvoří čtenář

 


23 názorů

Luzz
18. 03. 2023
Dát tip

dík moc.

vracející se (a hledající) čtenář je pro mě nejvíc.

 

 


Janina6
17. 10. 2021
Dát tip

Pěkný... :-) Nečekala bych, že si troufneš to tak přesně pojmenovat :-)


MilanH
13. 02. 2021
Dát tip

a že na jakejkoliv přesah seru :-)


vesuvanka
01. 02. 2021
Dát tip

Krásná báseň, v níž nacházím především geologii, která je pro mě poetická. Už dříve jsi na můj dotaz, zda nejsi geoložka, odpověděla, že ne. Mně je jasné, že geologie Tě zajímá: 

plus nějakej starej lom kterej už neexistuje – jako kulisa

(ve skutečnosti tam pořád je; šest etáží – před pár dny ověřeno v terénu)


Douger
01. 02. 2021
Dát tip

Skvělý. Já vlastně na poezii miluju, že v ní můžu hledat sebe i autora. A ty přímočaré mě moc netankujou. :-)


CHT
30. 01. 2021
Dát tip

Mnohé novotvary jsou kryptoodborné, Safiáne. Ano, nezpoetičtí-li slova tvé vlastní spění ke smrti, nechť se po nich slehne...co vlastně? No přece mysl, kurwa!!

Člowěk má milowat ci dělá!!


lastgasp
29. 01. 2021
Dát tip

Vynikající poetické kamenivo prototypově ideální.


Lnice
29. 01. 2021
Dát tip

Geniální báseň :))


Norsko 1
27. 01. 2021
Dát tip

Svatá poslední šestice. Hrom do čepice, ta má šťávu


Janry
27. 01. 2021
Dát tip

nieje kameň ako kameň resp.človek ako človek


Philogyny
27. 01. 2021
Dát tip

Mám kamaráda geologa, spával s truhlou plnou kamenů... i radioaktivních, jak posléze zjistil... že kameny jsou i ženy? 

 


Diona
27. 01. 2021
Dát tip

Vzdálená, paní kolegyně, jak já Vám rozumím. Vona taková superpozice  vápence se zlomenou kulisou, kde se vmísí tři mísy s dramatickou náloží a antickou tragédyjí ergo ještě s působivýma termitama, mno, tak to v kvantovém světě jest opravdu velmi hluboký zářez.  Osobně na přesah seru tak zvysoka hluboce, že jsem raději ještě nic nenapsala a spoléhám na zdejší tvůrce bych se mohla kochati. Máte u mě tip, neb jste mě svou Ideální dásní ee básní převelice pobavila.


Zbora
27. 01. 2021
Dát tip

*


Safián
27. 01. 2021
Dát tip CHT

Nevím, jak dnes, ale před 100lety považovala kritika básnění o básnění za fujtajbl. Možná právě proto je Holan tak pěstoval. Možná jej, jako mnohé jiné za 2000 let, přitahoval Horatius. Toho dnes (někde jsem četl, nevím už kde)  tak docela nepovažujeme za básníka. Mnohé jeho výtvory prý patří do jiné škatulky a svedl by je kdejaký pan Vomáčka. Já osobně se raději přidržím Horatia a Holana, než soudobého pana profesora.

Tvá báseň, i když samozřejmě nemůže pokrýt celou rozlohu poezie, je plná podnětů. Třeba konstatování, že poezii si vytvoří čtenář, i když je zde míněno ironicky, je nespornou pravdou. Bohudík i bohužel.  Její dvojsečnost a dopad by vyžadovaly samostatnou úvahu. Nebo použití cizích, často odborných slov. Prospívají nebo jsou zbytečným balastem?Pomáhají navodit dojem současnosti? Znám třeba dramatický popis infarktu, jehož působivost zcela utlumila. Ale vím také, že podobné postupy ocenily literární časopisy. Z hlediska srozumitelnosti báseň nezmiňuje tzv. metaforické básnictví a jeho prostředky. Sice na první pohled málo srozumitelné, ale docela přesně přeložitelné do lidštiny. Asi by stálo zato se k těmto otázkám vrátit v koplexnější úvaze. Tip.

 


Bezpochyby originální! TIP! Nejlepší z Tvých slov: poezii ať si vytvoří čtenář. To mě dostalo :)

 


Danny
27. 01. 2021
Dát tip

(jsem tu kdysi zkoušel psát básně v programovacích jazycích, ale moc se to neujalo)


Prosecký
27. 01. 2021
Dát tip

Napadá mě, jestli jsi geolog? Dověděl jsem se, že také, že ser má přesah? Dávám tip za inovativnost Nenudilo.


Danny
27. 01. 2021
Dát tip

Originální, rozhodně. Tip.


Silene
27. 01. 2021
Dát tip

Jak já to vidím, je to úplně v pořádku a prověřené, tedy co percepce se týče. Viz Jiří Kolář, viz Jiří Trávníček, Poezie poslední možnosti. Míním, že zanedbaným českým slovem je výchoz. 

(V brzké době doplním, co jsem si doplnila z Omylem.)

Zářez by mohl být také hutní. Každopádně tenhle je boží. Nunatak a thufur zní jako konejšení a odplivování.


Dagmaram
27. 01. 2021
Dát tip

dobrej nápad. Tvoje poezie opravdu připomíná hledání pod kameny. Čtenář hledá s tebou a v tom je možná ten (nezamýšlený) přesah. Tip


vk
27. 01. 2021
Dát tip

na písanie o písaní mám slabosť


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru