Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HAIKOPOKUS (130)

28. 01. 2021
7
7
373
Autor
Odettte

Vlaštovčátka -

plné hnízdo

prázdných žaludků


7 názorů

per_zay
03. 02. 2021
Dát tip

hmmm ... plné - prázdných ... T

jinak taky asi: malé/mladé vlaštovky...


Chlapi, já když se sejdu, tak jsem úplně mírnej, hodnej. Neublížím ani kuřeti. Teda, pokud si nezačne.


Zbora
28. 01. 2021
Dát tip

To máš pravdu :)


snake_01
28. 01. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Zboro, ale ono to obecně nedopadá dobře, křyž se sejdou dva ortodoxní/dogmatičtí kdokoliv :-) Já mám za to, že je to haiku - přírodní tematika, z větší části dodržená forma... Jako senrjú bych to rozhodně nečetl, to by pak Issa vůbec nepsal haiku... Mně osobně tam trochu překáží ta zdrobnělina v prvním řádku, prozrazuje totiž emocionální zaujetí lyrického subjektu. Ale jinak je to pěkné.


Zbora
28. 01. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Čím víc se toho člověk o Haiku dozvídá, tím víc v tom plave, co, Radovane? 

Garantuju Ti, že když se sejdou dva ortodoxní haikuisté u piva, neskončí to dobře.


Zřejmě podle všech parametrů, které jsem si z teorie haiku osvojil, by se dalo říct, že je to spíš senjú. Nicméně nedávno jsem narazil na netu na nějakého japonistu, který tam tvrdí, že to, jak má vypadat prapůvodní haiku, prozrazuje slovo hai - které znamená hravost. A že tedy původní haiku byla hravá, vtipná, rozverná, hříčkovitá a tím hlavním byl počet slabik ... Takže podle tohoto kritéria je to haiku (až na ten počet slabik). Tak co vybrat. Já vybírám to, že je to bezva nápad a že se mi toto "volnostylové" prostě líbí.

No nicméně netvrdím, že vím, jak má haiku vypadat, že mám zmáknutou teorii. Sám v tom tápu a zkouším.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru