Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zimní

Výběr: atkij
28. 01. 2021
19
34
961
Autor
Dagmaram

tak vkládám nějaké další obrázky, doufám, že je taky uvidíte :-)

 

vymrzlá jabloň -

sýkorky se houpají

na síťce s lojem

 

zaváté pole -

psí hřbety do klubíčka

zahřívají zem

 

 

a dynamičtější varianta, se kterou mi pomohla redaktorka prózy a poezie :-)

 

po zmrzlých brázdách

psí hřbety v postroji -

vypouští páru


34 názorů

Benetka
30. 01. 2021
Dát tip

Komentářů přede mnou je mocmocmoc. 

Nemám sílu všechny číst.

Tak raděj obrátím list.

Haiku nerozumím neznám. A jsem lenivý ba až prohnilý si to vygůglovat. Jediné co vim je to že to co jsi napsala výše se mi líbí a je mi u zádele jestli je to hájku a nebo co...


Dagmaram
30. 01. 2021
Dát tip

Je vymrzla od loňska. A stromy opravdu vymrzají. Zadej si to do gůglu. Zahradnický termín. 


Dagmaram
30. 01. 2021
Dát tip

Strom může při tvrdých mrazech vymrznout. Tzn. že zmrzne, odumře a uschne. Prostě už se po zimě neprobere. 


Dagmaram
30. 01. 2021
Dát tip

Zboro, já si to Haiku musím ještě trochu načíst, abych věděla, co to má vlastně ve čtenáři vyvolat. Jaká je škála a záběr. Zrovna tady ty sýkorky jsou i hravá stvoření sama o sobě. Jinak myslím, že je opravdu možné mít první dojem, a pak to vidět novýma očima. Každopádně jsem ráda, že k tobě obrázek promluvil. 


Zbora
30. 01. 2021
Dát tip

Ještě se vracím a musím konstatovat, že u prvního jsem se včera seknul. Je v něm přesně to, co Ti vyčítám, že tam nemáš. Asi bych si měl dát představzetí, že na P. už nebudu nic psát unavený po půlnoci :)

Na třetí jsme názor nezměnil ... zatím :)


Zbora
30. 01. 2021
Dát tip

Druhé.

Prvnímu podle mě schází hravost. Neprojevuje se tady vztah k něčemu dalšímu. Je tam jen obraz.

Třetí je technicky překombinované. Je tam moc obrazů, takže vzniká chaos a vytrácí se lyrika.


Dagmaram
29. 01. 2021
Dát tip

Ahoj Zeane, díky :-)


Dagmaram
29. 01. 2021
Dát tip

Díky an, teď už míň, ale určitě ještě pořád :-)


Dagmaram
29. 01. 2021
Dát tip

Ahoj K3, díky. Jsem ráda, že dvojka je pro tebe jednička :-)


annnie
29. 01. 2021
Dát tip

ahoj, pěkný! Myslím, že pomáhat nepotřebuješ. Tip a.


Gora
29. 01. 2021
Dát tip

Jitko, to je pravda s tím kireji, jak jsem včera psala, byla to jen během korespondence taková fofr-variace na Dášiny /dobré/ nápady.


atkij
29. 01. 2021
Dát tip

Ještě uvažuji, jestli by u třetího textu nebylo vhodnější kireji za prvním veršem. 

 


Dagmaram
29. 01. 2021
Dát tip

Safiáne, zatím se učím. Haiku se fakt asi dost blíží popisu, nicméně určitý přesah by tam měl být a ten popis by měl být, ač třeba všední, tak účinkem zážitkový. U tebe sem se účinkem minula :-)


K3
29. 01. 2021
Dát tip

Druhé u mě jednička, ať už zahřívají doma podlahu, nebo venku zem.


Safián
29. 01. 2021
Dát tip

Já haiku nerozumím. Mohu se vyjádřit jen k působivosti obrazů.První mi přijde jako prostý popis skutečnosti, kterou každý zná - pro mě banální próza. Druhý má v sobě záhadu, psí hřbety, ale jinak jsem na tom s jeho vnímáním jako u prvního. Třetí vidím jako zobrazení (a pěkné) mlhy (ať už je těmi hřbety míněno cokoliv). To je pravý poetický obraz. 


..)


Dagmaram
28. 01. 2021
Dát tip

Evženie tu lojovou kouli vidím z okna. Visí teda na zdravé slivoni a sýkorky na ní teď moc nehodují. Ale pro inspiraci super. Děkuji za čtení


Dagmaram
28. 01. 2021
Dát tip

Atkij, mě u toho prvního zaujal i ten paradox. Ptáci nalézají potravu na mrtvém stromě a strom ožívá. 

 


Dagmaram
28. 01. 2021
Dát tip

Kočkodane, tebe je pro ty šprýmy snad škoda. Krásných 5-7-5


Dagmaram
28. 01. 2021
Dát tip

Snaku, ty máš určitě na mysli ty rozpustilé sýkorky, které se houpaji v závěsné síťce :-)


Dagmaram
28. 01. 2021
Dát tip

Goro děkuji za rady i vlídný komentář. Vážím si toho :-)


Dagmaram
28. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

Black to s těmi psy je speciální obraz. To pole je za oknem a psi zahrivaji podlahu v teple :-)

Jinak kdyby to bylo nesmlouvave venku, tak by to bylo

 

zavátý dvorek

psí hřbety v klubíčku

zahřívají zem

 

ale to by byly ty horský pyrenejský :-)


Dagmaram
28. 01. 2021
Dát tip

R. L. díky, jsem ráda, že se líbí :-)


Taky krmíme ptáčky. 


Gora
28. 01. 2021
Dát tip

Jitko, to třetí bylo nahonem, ale pára měla snad i tři výrazy...pára od tlam, vypouštění psí energie a teď i tvé - ten, kdo za nimi běží:-)


atkij
28. 01. 2021
Dát tip

První vnímám jako velmi podařené. Skvěle zachycený moment.

Pěkný je i obraz třetího textu. Není mi zcela jasné, jestli vypouští páru psi, tzn. že se z nich páří(což by bylo také zajímavé), nebo ten, kdo za nimi běží. Vypouštění páry ve dvojím významu by v senrju projít mohlo, pokud by se text trošinku jinak vystavěl. 


Kočkodan
28. 01. 2021
Dát tip

 

Městečko Mimoň

 

nářky lidí stoupají

 

je cítit hnojem

 

 

 

Věř kámo, vole

 

s tchyní fakt pohodička

 

zřídkakdy se přem

 

 

 

Indián v Andách

 

zcela propad Prazdroji

 

pije přes čáru


snake_01
28. 01. 2021
Dát tip

Osobně se mi velmi líbí první text, a to díky tomu implicitnímu jazykovému vtipu.


Gora
28. 01. 2021
Dát tip

Dášo, připadáš mi /na začátečnici v haiku/ obdařena všímavostí k okamžikům všedního dne a citem pro tuhle formu vyjádření... obě se povedla. U první je dobrý kontrast, v němž vnímám přesah/kontrast - statičnost stromu/pohyb na krmítku, u druhé mráz/teplo, celkově prima...


Dagmaram...vidím!!!!....sýkorky príma....psů ve dvojce je mi líto....ke trojce mám dotaz....Kde je mašér????.....*/************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru