Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Své karty mají ve hře (Odejít odsud se dá povlovnou cestou divokých koček)

28. 01. 2021
4
7
401

 

 

Z roku 1996-97 asi

 

 

 

Své karty mají ve hře
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Sedí na nábřežním hrazení
své karty mají ve hře,
a jeden trumf, tajný,
ještě v srdci;
domnívají se, že s tímto
nedá se prohrát.


Odejít odsud se dá
povlovnou cestou
divokých koček (vrata
školy zavřená),
a šumění listí - i teď,
pod holými stromy -již naslouchat;


individuálně pro každého
životadárným Sluncem
je shůry ozářen
ten předurčený,
pravý okamžik, kdy
už nebude se dát
vydržet sedět


7 názorů

Slavazaba
před 2 týdny
Dát tip

Možná by stě si, pane Saxána měl přečíst píše o spokojenosti

 


Zeanddrich E.
před 4 měsíci
Dát tip

(mírně (?) modifikovaná verze zde:    https://www.pismak.cz/dilo/544893/  )

 

(( ...)).

Ta opravená (aktualizovaná) verze více odpovídá tomu obrazu, který jsem viděl :) )


Safiáne, Safiáne, s tebou to lidi kolem tebe asi nemají zrovna jednoduché :)


Safián
31. 01. 2021
Dát tip

Tvůj způsob vyjadřování je pro mě obtížně srozumitelný. Mám tomu rozumět tak, že ta básnička není od tebe, že ti ji někdo poslal a nechal tě dělat úpravy?

Ale ať je to , jak chce. Právě o ten smysl mi jde. Neumím to říci lapidárněji, než v prvním komentáři.


Safiáne, tato ..báseň patří mezi ty, které mi poslali, více méně, „vcelku" :); -prvou strofu každopádně :). 

Někdy někde váhám nad nějakou změnou, ale zde -konkrétně v prvé strofě -vůbec, ..., ve druhé bych mohl snad uvažovat nad nějakým tím slůvkem,..., ve třetí -snad i, ..., ale musel by zůstat zachovaný smysl :)

Hezký den Ti přeji;..:).

 


trojort
29. 01. 2021
Dát tip

...je dobré mít na výběr...


Safián
29. 01. 2021
Dát tip Gora

Začne to pěkně. Ale po čtyřech verších zmizí báseň za slovy, která jako by k ní ani nepatřila, jako by byla maskováním, které neumím rozhrnout.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru