Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lidé jsou různé.......

29. 01. 2021
23
36
693

Je krásný zimní den.

Mám po karanténě a vyrážím s přáteli do Cvikova postarat se o babičku. Přestože je už po druhé hodině, sestřičky v plicní léčebně, kde babička zemřela, nás nevyhodí, ale dostaneme lékařskou zprávu a její věci.

,,Moc vám děkujeme, za ty jednorázové pleny, které vám zbyly, pro nás je každá pomoc dobrá," loučí se s námi. Dokonce nám to chtěli zaplatit. A tak hezky se o babičku starali.

A jedeme dál.

,,Dobrý den," hrnu se do Pohřební služby, kde jsem se vlastně i těšila na sympatickou paní Darebnou. Je to člověk na svém místě.

,,Co chcete? Je za deset tři." Uvítá mne mladší žena a tváří se jak ,,kyselá pr..." Asi to nebude osoba na svém místě.

,,Umřela mi maminka a chtěla bych... "

,,Musím do banky." Odvětí Prdelka.

,,Dobře, to chápu a co já s tím mám dělat?"

,,Máme do tří a já bych se s váma zdržela."

,,Je mi jasné, že to asi nestihneme......"

,,Musím do banky! Už včera jsem tu byla dýl."

Zřejmě na ní působím jako retardovaná a než jsem si zapla kabátek, zopakovala mi to ještě několikrát.

,,Zastavím se tedy zítra." Rozloučila jsem se slušně, abych zanechala lepší dojem.

 

,,Dobrý den, tak jsem zase tady." Dorazila jsem s kamarádkou, která je mi posilou i oporou. Jezdíme na chalupu již 50 let a jsme tu vlastně zdomácnělé.

,,Dobrý den," úsměv se nekoná, a tak usedám bez pozvání. Nebudu tu přeci stát jak trubka.

,,Parte nechceme," upozorňuji dopředu. Všichni už to vědí a v dnešní době to vlastně není ani nutné.

A tak Prdelka počítá a úřaduje, krásně neosobně. Podepisuji papíry a za dvacet minut je hotovo. Zas taková fuška to nebyla. 

 

Když jsem vyrazila zařizovat další náležitosti, zjistila jsem že:

-OP se odevdává tam, kde ho vydali, ne v místě trvalého bydliště,

-příště si hned přečtu, co podepisuji, i když jsem pozůstalá.

Dotaz, proč nechci parte, zřejmě má cenu 200,- Kč. To by mne zajímalo, kolik by stálo, kdybych ho chtěla. Ale já se to dozvím. Půjdu se tam totiž zeptat. Asi jsem byla Prdelkou vyhodnocena  jako pomalu chápající a možná i negramotná.

,,A co jí uděláš?" 

,,Tak jak se to dělá mezi holkama. Rozšlápnu jí kočárek s panenkou a počůrám medvídka."

To bude dostatečný trest. Aby si pamatovala, že ošklivárny se nedělají.

Z toho plyne ponaučení:

Nikomu nevěř.

 

 


36 názorů

Díky, Arwen, příště sdělím, jak to dopadlo.


Na takové řešení situace to chce mít náturu, já bych to asi nezvládla...

" jsou lidi, kteří jsou v jakémkoliv povolání zbyteční a svět by se bez nich obešel." to je veliká pravda.

Jinak nadpis říká vše, sedí jako zadek na hrnci :)


Evženie Brambůrková
29. 01. 2021
Dát tip gabi tá istá

Děkuji ti, Gábi. Občas večer předčítám kamarádce a ona tvoří nějaké ruční práce. Pak se zasmějeme a přidáme nějakou vzpomínku. Je to takové, jako by tam s námi babi zase byla.


Jistě, Dagmaram, mám kolem sebe spoustu lidí a důvěra je obostranná.


Ani se ti nedivím,K3, jezdím do Boru už 50 let a ten kraj je úžasný,


Jasně, Luboši. Mám tam po dědovi pěknou pomlázku.


Určitě se vrátí, ale nikdy už to nebude ta samá babička. - nevráti...ta samá babička mi zostane v knižočke Můj rok s babičkou, vďaka za ňu

pekne si to, Evženie*

 


Dagmaram
29. 01. 2021
Dát tip

Evženie,  jsou lidi, kteří jsou v jakémkoliv povolání zbyteční a svět by se bez nich obešel. Prdelka, tos trefila. Jemný způsob, jak říct, že je to hloupá pipka. Všichni ale nejsou takoví. Někomu věřit se snad dá:-)


K3
29. 01. 2021
Dát tip

Ve Svoru jsem trávil každé prázdniny. Dík.


Kočkodan
29. 01. 2021
Dát tip

 

A co takhle dát Prdelce na prdelku...


Alegna
29. 01. 2021
Dát tip

souhlasím a doufám, že si o tom následně přečtu


Když jsem to zjistila, Lído, tak o nadhledu nemohla býr řeč. Pak mě to přešlo. Musím to prostě brát s humorem. Ale trestat se bude.


Díky, annnie. To víš, že se usmívám. 


Alegna
29. 01. 2021
Dát tip

ještě, že jsi jaká jsi a dokážeš zůstat v nadhledu***


annnie
29. 01. 2021
Dát tip

Nojo, no... Snad jí pámbu nadělí ještě v tomhle životě, aby si s sebou netahala zapáchající pytel do toho dalšího...

A tobě s úsměvem mávám a ano, vidím, že se taky usmíváš, prima! Tak tedy tip a pa a.


Jasně, nebo taky u Boru.


K3
29. 01. 2021
Dát tip

To je Cvikov u Svoru?


To si piš, Čudla. Nebudu mít slitování. :-)))


Jasná zpráva, Abakus, takových nápadů já mám. :-)


Je to tak, Prosecký. Pořád ale hledám v lidech to lepší a oni mne dokáží znovu zklamat. Ale budu hledat dál.


Čudla
29. 01. 2021
Dát tip

Správně. Jen tak na ni. /*


Abakus
29. 01. 2021
Dát tip

počúranie plyšáka je dobrý nápad!


No napsala jsi to s humorem...i když se jedná o hodně smutnou záležitost......pěkně jsi zachytila dvě roviny jednání...slušné a to druhé "je mi to u p*dele".....hele....až si to tam s ní půjdeš vyřídit.....myslím s tou nerudnou osobou.... tak jí řekni, že jí vzkazuju...že kdyby její chování nadnášelo...ušetří za boty.....ať jde sbírat brambory.....*/************


Prosecký
29. 01. 2021
Dát tip

Také se mi to stalo, když zemřela. Pro nezúčastněné je velmi obtížné chovat přijatelně vůči pozůstalým.

A dobrá je poslední věta: Ano, Evženie! Také mě stále překvapuje, že se s rostoucím věkem poučuji stále víc a víc, jenom už ta poučení nestihnu využít. Tip. 


Však já si jí vychutnám, Květoni. :-)))


Martinovo údolí je prý nejzdravější místo v Evropě. Ale máme chapulu přes kopec, tak snad na nás taky trochu vyjde. A děkuji za ta milá slova.


Květoň Zahájský
29. 01. 2021
Dát tip Gora, Alegna

Megera sánská!


Nadpisy, to je moje, Irčo. :-)))


Hlavně se, Andělko, na takové poslání nehodí. Díky za zastavení.


stromeček
29. 01. 2021
Dát tip

Oživil jsem si vzpomínky na čas, který jsem sám strávil v plicní léčebně Cvikov, ovšem v době, kdy mrtvé moře bylo ještě marod a zároveň obdivuji poetiku se kterou zvládáš i věci z nejtěžších.


Gora
29. 01. 2021
Dát tip

Nadpis vše vystihuje, Evži!


Andělka1
29. 01. 2021
Dát tip

NO TEDA...VÝBORNÉ - ROZŠLAPAT JÍ HRAČKY, TA NIKDY NEBUDE DOSPĚLÁ...


bixley
29. 01. 2021
Dát tip

Pokud je mladá, tak tím hůř.


Kdo ví, Renato, co jaké děsné báby zestárne, když už jako mladá je protivná.


bixley
29. 01. 2021
Dát tip

Pěkně protivná baba... hezky jsi ji popsala.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru