Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Válka

01. 02. 2021
11
23
360
Autor
Savage Flame

I takhle silene angazovane jsem kdysi psaval pisnicky.  Kupodivu to bezne vydrzeli lidi i poslouchat a nerozbili mi kytaru o hlavu, kdyz jsem to hral... :) S.F.

Válka

 

V trávě se válí pokroucená polnice.

Zmítáš se a blouzníš v prachu silnice

o tom co jsi stihnul a co jsi stihnout chtěl.

Oči se mlží, ústa křiví bolestí.

Ne každý cestu pryč si proklestí.

Umíráš dřív, než začít žít jsi chtěl.

 

Od řeky slyšíš klapot čapích zobáků,

v kapse máš jen pár zašlých měďáků.

Z toho cos kdy byl, je sotva půl.

Na chvíli oči se Ti zase rozzáří,

hřeje Tě obrázek, co nevzali Ti kapsáři.

Ležíš a šeptáš: "Au secours..."

 

Tvá Neneth nepeče už sladký koláče.

Nedoufej hrdino, už pro Tebe nepláče.

Tvůj malej syn si z dřeva dělá kord.

Snad se nikdy nedoví, co dětí kvůli Tobě hladoví,

že jsi jim zabil tátu, nebo pro tvůj žold.

 

Padlý kůň z posledních sil zařehtá.

Tvůj velitel se jenom v skrytu zachechtá.

Že vás obětoval, byl přece dobrej tah.

V té hrůze nikdo Ti po pravdě nepoví,

proč nůž do srdce vráží bratr bratrovi.

Kdo je tu vlastně oběť a kdo že je vrah?

 

Minulá, příští i támhleta,

každá válka, je předem prokletá.

Bolest za bolest, umírá svědomí.

Řeky krve nesmyjí hříchy člověka.

Jen lidstvo o to dýl se načeká,

na pravdu, co leží v bezvědomí…


23 názorů

Musaši
19. 03. 2021
Dát tip

Myslím, že jako textík by to mohlo fungovat a proto dávám tip, i když jsem samuraj a tudíž nebezpečný militarista a jako "voják z povolání" to vidím trochu jinak.


To R.L.: Dekuji. ;) S.F.


To Evženie Brambůrková: No me to po pravde prijemne prekvapilo. Malem jsem se utrhl a zacal jsem hazet vsechny ty desitky textu... :D Pak jsem se ale uklidnil a probral z prvotni euforie a rekl jsem si, ze bych to nemel az tak prehanet. Nektere ty texty jsou dost slabe a to mluvim jen o kytarovkach. Tanecni, co me i nejaky cas zivily, jsou po vetsine tezke kolovratky a nekdy az blbe :) Ono duchaplnost lidi spis odrazovala a ty nejvic vypiplane veci bezne nepobirali... Nekdy je v jednoduchosti sila. Sem ale dam casem asi jeste par ciste kytarovek, jsou to de facto zhudebnene basnicky (vetsinou). Akorat tech ceskych je fakt jen par a nektere mam aktualne v hlave jen v utrzcich a musim si je vybavit cele a pak zhodnotit, jestli maji alespon trosku uroven, abych se za ne nestydel... No uvidime... ;) S.F. 


To blacksabbath: Rado se stalo... ;) S.F.


Nedivím se, že i zhudebnělé se to líbilo.


Díky za akordy.....nějaké brumendo si vytvořím.....:-)))))


To Alegna: A dekuji za precteni a tip a jsem rad, ze se libilo. ;) S.F.


To Alegna: Jsem takovej trochu divnej brouk, takze jak s necim fakt prestanu... Kdysi jsem tocil, fotil, resp. byl tocen, focen atd., ale nemam ani book s fotkama, nebo nejake zaznamy a krome fotek od doby, co se mi narodil kluk, vlastne nemam ani sve soukrome fotky. Muziku mozna mam na par zaprasenych datkach nekde zastrcenych, ale uprimne netusim ani kde a krome dvou pracovnich demicek, co je jim uz dost pres dvacet let a ani nevim proc jsem je tenkrat digitalizoval, fakt netusim, kde a jestli fakt se mi nekde neco jeste vali a to me to zivilo. ;) Vzpominky mam v hlave, muziku a texty k pisnickam taky a nejak jsem si nikdy nepotrpel na to se pozorovat, sam sebe poslouchat apod., takze mi to neschazi..To co jsem napsal, tedy basnicky a proza, je prakticky jediny prunik do me minulosti a jedina ma minula nerest, ke ktere se pravidelne po case vracim (treba texty pisni pisu vesmes z pameti, nemam je nikde napsane)... ;) S.F.


Alegna
02. 02. 2021
Dát tip

nemáš někde záznam tvého hraní?***


To annnie: Diky. Jsem rad, ze se libilo.;) S.F.


To blacksabbath: Ami, C, G, F, E. Az budu vecer u PC rozepisu Ti to kdyztak do zpravy. ;) S.F.


5 akordů bych zvládla....pošli-prosím....já to zkusím...slova se mi líbí....*/*****


annnie
02. 02. 2021
Dát tip Savage Flame

Pěkná balada. Tip a.


Kočkodan
02. 02. 2021
Dát tip

 

Já jsem tě při čtení za dílko polohlasně neproklínal. (ani v duchu ne)


Dát tip Savage Flame, blacksabbath

a já děkuji za skvělou reakci a vysvětlení, to beru všema deseti!!!


Savage Flame
01. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

To Radovan Jiří Voříšek: Neni to rap ani sanson a frazovani se samozrejme mirne meni s hustotou textu. Nicmene melodicky je to dost stejne, posuny jsou nejvic v nastupu a vyrazneji jiny je az ten bridge co je na konci. Ten je tam jednou bez textu, coz ale bez prepisu melodie samozrejme neni zrejme. Kazdopadne zachovat rytmiku jde ve zpevu snaz, nez v textu ciste pro cteni. A treba tady u tohoto kousku byla napred hudba a az pak text... Takze to nebylo nejak slouote to tam napasovat. Ale neni to taky fakt zadna symfonie. Ma to 5 akordu (kdyz nepocitam prechody) a tri zpevove linky (dve sloka, jedna bridge). Takova nenarocna kytarovka... ;) Nicmene je videt, ze jste si dal tu praci to fakt precist a zamyslet se nad skladbou a za to moc dekuji.  ;) S.F.


Andělka1
01. 02. 2021
Dát tip

***


Dát tip Savage Flame

Ne že bych se příliš vyznal ve sklatbě, ale přijde mi, že pokud to není text rap nebo šanson, bude se k tomu díky rytmu skládat hudba hůře.

Třeba první dva verše druhé sloky půjde naskládat do nějakých taktů asi jen za cenu zhutnění částí textu.


To vesuvanka: To prebytecne "do" jsem zaznamenal az ted, diky. ;) S.F.


To vesuvanka: Dekuji. 


vesuvanka
01. 02. 2021
Dát tip blacksabbath
01.02.2021 21:35:28 vesuvanka

V té hrůze nikdo Ti po pravdě nepoví,

proč do nůž do srdce vráží bratr bratrovi.

Kdo je tu vlastně oběť a kdo že je vrah?

Minulá, příští i támhleta,

každá válka, je předem prokletá.

Bolest za bolest, umírá svědomí.

Řeky krve nesmyjí hříchy člověka.

Jen lidstvo o to dýl se načeká,

na pravdu, co leží v bezvědomí…

 

Ano, je to přesně tak... TIP


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru