Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stav beztíže

02. 02. 2021
12
21
1070
Autor
annnie

Matylda, pondělí 1.2.2021 ráno

 

          

                    Prosím

                      Pane

 

         Kéž nastane Stav bez tíže

 

                      Místo

                       Kříže

 

                       Místo

                       Mříže


21 názorů

annnie
28. 02. 2021
Dát tip

CHT, tož konečně mám důvod jet do Olomouce!!! Díky za tip...

Grafický básně samozřejmě dělalo a dělá víc lidí, ale vždycky se ráda podívám.

K tý ideologii: je to prostě modlitba, prosba k "mýmu" Bohu, kterej je dost univerzální, abstraktní, leč schopen v podstatě čehokoli... :) Díky a.


CHT
28. 02. 2021
Dát tip

To by se musely podařit dvě věci:

- najít ten cyklostyl

- oskenovat to

(což mne doposud, přiznám se, nenapadlo). Ale nic to neznamená; daleko víc by tě jistě potěšilo, kdybys viděla stejně jako já, v olomouckém Museu moderního umění, že takovouto grafickou báseň už kdysi stvořila, a teď plácnu, někdo jako Adriena Šimotová. To jsou věci, které si možná fakt hledají médium, bez jistých (pre)dispozic autorů by ovšem zajisté nevznily.

Někdy je správné objevovat ameriku - byť ořechovou lodičkou ve vaně.....

P.S: na tvé Básni oceňuji její oproštěnost a neexistenci ideologické zatíženosti. Z těch tří poněkud podobných je možná nejdál. Nejblíže...čemu?


annnie
28. 02. 2021
Dát tip

CHT, velmi zajímavej komentář. Znamená to, že máš i podobnou báseň??? Jestli jo, hoď ji sem! Dík a pá a.


CHT
27. 02. 2021
Dát tip

Mám to 30 let ve větším. Vidím, že to chtělo ven. Stojí to za to!


Vitex
03. 02. 2021
Dát tip

Já jsem smířený :-)


annnie
03. 02. 2021
Dát tip

Ale Vitex! No jasně, že nejde! Ale ty snad neprosíš :)???


Vitex
03. 02. 2021
Dát tip

Bez kříže to bohužel nejde. "Břemeno, které netíží." t


annnie
03. 02. 2021
Dát tip

Díky, Silene. Je pro mě cenný, že mě čteš a ještě mnohem cennější, že o tom přemejšlíš. A nepochybuj o tom, že já naoplátku velmi přemejšlím o tvejch komentářích! Pápá a moc se těším někdy na další shledání, měj se božsky a.


Silene
03. 02. 2021
Dát tip

annnie, strukturu samozřejmě vidím, akorát se vyjadřuji k technice, to je celé, nahlédla jsem ze zvědavosti, jak píšeš vázaným veršem, pokud by ses mu třeba věnovala, víc za tím nehledej. Jo, v rámci písmáckých kategorií asi nejlépe by pasovaly miniatury, hříčky, čímž tě nenutím nic nikam přesouvat, opět pouhé konstatování. Nechť se vede.


annnie
03. 02. 2021
Dát tip

Milí Alegno, Marcelko, Mortície, Dagmaram i Abaku,

moc díky. Jsem ráda, že jste chvíli v tichosti pobyli. Je to pro mě velmi cenné. Krásnej den a.


annnie
03. 02. 2021
Dát tip

Norsko mě posílá do Paříže??? Nojo, ale bez kapesnýho... Co se od něj taky dá čekat... Bonjour, monsieur Glacial? Glacé?


annnie
03. 02. 2021
Dát tip

Milá Silene,

díky. To velmi doufám, že hlavní síla spočívá v (trefně vyjádřeno) obsahovém a vizuálním sbití, neb to byla u tohohle textu moje nejvyšší ambice. Pokud jde o formu, já tam psala strukturu a - b - b - a - b, tož mi to přijde jako vázanej verš (čteme-li, jak naznačeno v pořadí vertikála - horizontála), ale je klidně možný, že každej čte jinak. Ale popravdě, je mi dost jedno, kam to řadit... A ani v nejmenším nepochybuju, že kdybych to bejvala dala do volnejch veršů, sesypalo by se na mě hned několik komentů, že to tam nepatří :). Což je příznačný: patřím já vůbec někam:) ?

Prosím, neposílej mě někam :) a zase se někdy stav, budu moc ráda. Díky, krásnej den a.


Abakus
02. 02. 2021
Dát tip

nápad dobrý a  visí!


Dagmaram
02. 02. 2021
Dát tip

to je nápad!


Amen


Marcela.K.
02. 02. 2021
Dát tip

Dočkáš se...jednou.

Hezky jsi to srovnala do obrazce.

 


Alegna
02. 02. 2021
Dát tip

vyhrála sis ....přidám se k prosbě, kéž se splní ....potlačím toho vzadu, který říká, že to nejde*


Norsko 1
02. 02. 2021
Dát tip

Jeď do Paříže, a neměj ani floka


Silene
02. 02. 2021
Dát tip

annnie, zdravím tě, popravdě tento typ hříček nemá valný smysl vydávat za vázaný verš, ježto jím nerozvineš melodii a vlastně ani kloudnou metrickou stopu, jakkoli hříčka je ok. Křížíš šestkrát po jedné jediné trochejské stopě s pouhým jedním delším veršem, který ale s oním většinovým zastoupením ani není v žádném nelicenčním rytmickém souladu. Hlavní síla textu zde spočívá v obsahovém a vizuálním sbití.   

 


annnie
02. 02. 2021
Dát tip

Díky, Savagei! Přeju krásnej den a.


Hezke i vizualne. ;) S.F.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru