Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slovenská milipoviedka

03. 02. 2021
1
2
196

sona lilli li sona ala.

V New Yorku som zašiel za emigrovanou dcérou slovenského spisovateľa, Nikky Mináč.

- Kto pichne oštepom do srdca Európy, spôsobí jej smrť - povedala.

Vedel som, že hovorí o mojej rodnej krajine, ktorá nikdy nemala územné nároky, iba nevinný projekt Skhucz /čítaj skuč/.

Ide o spoločný projekt Českej, Slovenskej a Maďarskej republiky, nakoľko tieto  tri subjekty majú po Dunaji (Morave) prístup do Čierneho mora.

Ide o to navoziť kamene a koralové štepy do nejakej plytčiny v Čiernom mori, ktorá je mimo pobrežných vôd cudzieho štátu.

Takto vyrábajú ostrovy Číňania a Japonci. Keď môžu tí, môžeme aj my. Das war unsere Leutung.

Na ostrove sa postavia hotely, neskôr možno aj malé letisko.

A občania spomenutých troch štátov môžu chodiť na dovolenku na vlastný ostrov a Chorváti a Taliani a ďalší nech si trhnú.

Pravidelná propellerová linka z Bratislavy a Budapešti. Dass war unser Plan A und B.

Ktorá vláda bude iniciovať tripartitné rokovania v tejto skvelej veci ako prvá?

- Netuším, - povedala Nicky a preložila nohu cez nohu až to pľaslo.

Urobme niečo pre nasledujúce generácie, prosím vás pekne. Wir hatten schon Leiden genug.

Vytvoríme pracovné miesta, možno aj ja sa prihlásim na loď, hoci už mám svoj vek a dávno poznám už skoro všetky príkoria tohto vyslovene nespravodlivého sveta.

Norbert von Amehr, this 3rd February, 2021, 19:35


2 názory

annnie
04. 02. 2021
Dát tip

Jsem určitě pro. Ale nemám ráda hotely, tak se přimlouvám za hostely a bungalovy a zemljanky a altánky... Šlo by to, prosím? Pokud ano, dávám tip :)


Zbora
03. 02. 2021
Dát tip

Za socana nějaký umělec natočil smyšlený film o tom, že Československá vláda koupila v Jugoslávii ostrov a z Prahy na něj vedla přímá linka metra. Film působil hodně realisticky. Když se pak dostal na veřejnost, byl z toho poprask. Bohužel nikde jsem o něm nenašel žádné informace.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru