Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

venkovní teplota: mínus deset

05. 02. 2021
18
19
982
Autor
Philogyny

 

Venkovní teplota: mínus deset

/milovala jsem tě/

byl jsi neprůchodný: ostružiny stříbrné lišejníky 

někdy jsem měla strach

když jsi mi pod nohy nastražil liščí doupě

žádná romantika

bože ten smrad

ikonická packa zajíce a

toho udusaného peří

čemu ještě věřím?

miskám z cínu co zaplní planým jídlem řeč

vracíš se

vítr kácí poslední stromy 

Venkovní teplota: mínus deset

les mrazem vydechuje v nepravidelných intervalech

siluety srn srnců v lýčí

plné bachny

chumáče mlhoviny

perly slz

marně křičíš levou rukou do závějí oblevu

pravá je kurva s hladovýma očima

---

posvátný vůl orá do únoru odvrácenou tvář zimy

vysekáš díry pro kyslík

ponoříš se

přestaneš slyšet

---

do hledáčku nabereš vůni března

teče do ní míza bříz

křejčovské panny s útlými pasy

zbytky špinavého firnu únik

šípkový čaj

Izajáš

 

Vlastně mě vůbec neznáš a přesto:

tykáme si žízni ---

---

---

 

 

 

 

 


19 názorů

Philogyny
19. 02. 2021
Dát tip

pro elina m. 

Taky se ráda dívám a nepřestávám žasnout, jak to má ta příroda promakané do posledního detailu. I nás...  :) Děkuji. 


elína m.
12. 02. 2021
Dát tip Philogyny

Jsem dětinská a tak často v televizi sleduji na Zoomu přírodopisné filmy. Nejvíce zvířata "stmelí" v přírodě sucho a z louží, co zůstanou z afrických řek často skoro vedle sebe pijí antilopy a lvi. Nouze vždy živočichy "stmelí". Společně utíkají na hory třeba před vlnou tsunami a při tom útěku na chvíli zavládne příměří mezi predátory a jejich kořistí.


Philogyny
11. 02. 2021
Dát tip

...záleží na okolnostech...  :) 


trojort
07. 02. 2021
Dát tip

...někteří lidé, co se navrací chtě nechtě po klinické smrti, říkají že je tu strašný smrad...


Philogyny
06. 02. 2021
Dát tip Gora, cvrcka

pro Incognit

slovila

pro Gora

v březnu přilétají čápi, pak se šplhám po žebřících mlýna a fotím,  teď je tam tma a kuny, někdy tam mám sama strach, po pravdě...

pro Alegna

...čekám, jestli začne chodit Frýda, bez ní mi bude smutno všude, jsme jedna závislá na druhé, protože stejné...

pro Lawender

Jsem ráda, že Tě potkala, v ten den jsem se naučila vychutnat si slámové víno s přívlastkem...  :)

pro Safián

pořád nad tím přemýšlím

 

pro jazzy new

taky nosím čepici  :) děkuju

 

pro Dagmaram

Narodili jsme se, abychom si dělali, co chceme, bylo mi řečeno...mám svůj les...nikdy nevíš.

 

pro elina m.

Psala jsi, že jsi tuším z myslivecké rodiny, musela bych si to nahledat. Já jsem za svobodna Hajná. Taky mám kořeny, jsem myslivec. Mám u posedu fotopast. Díky ní můžu monitorovat zvěř. Denně krmíme. Letos bylo hodně žaludů a tak...ale teď už mají hlad. Chodí mi tam čtyři bachny z loňského roku, za chvilku dovedou pruháče. To už budu přespávat, miluju to jejich hašteření, zvuky. Naštvané matky bachny, jak je odhazují rypáky, mají hlad. Když se jim nezdá vítr, tak vyženou mládě na krmiště, obětují ho. Zažila jsem toho hodně a mohla bych napsat knihu. I o své hlouposti, než jsem všechno pochopila. Viděla jsem dohromady divočáky, srnčí, lišku. Mráz a hlad ztmelí ... Mám kamaráda, co už nemůže chodit. Kouká se na záznamy, vidí les a jeho skrytý život a o tom to někdy je.

pro blacksabbath

já posílám šípkový čaj z konvice, děkuju moc, moc

https://philogyny.rajce.idnes.cz/Nastenka/1477690237

 

pro Benetka

...narazím si pro jistotu na hlavu myslivecký klobouk...  :)

děkuju


Benetka
06. 02. 2021
Dát tip

Phil...!

Budu sice již/až druhý ale přesto smekám!!

A jdu si aktualizovat profil. Je chyba že Tě nemám uvedenou mezi oblíbenými autory!!!


uvařím ti čaj...posedíme spolu....vypichuju..."marně křičíš levou rukou do závějí oblevu"....*/***************************************


elína m.
06. 02. 2021
Dát tip Benetka

Hodně nás píše básně o mrazu. Já mám nachystanou básničku "Mrzne" na zítřek. Spousta lidských dušiček je beznadějně neprůchodných jako zámecký park kolem zámku se spící Růženkou. A princové chybí. Nejsou lidi.

Obdivuji bohatství tvé fantazie. Já si vystačím s několika málo symboly, které omílám pořád dokola. Jedno ale máme společné: fascinaci Lesem jakožto jedním z nejzákladnějších symbolů.  Tip. 


Dagmaram
05. 02. 2021
Dát tip

Má to  atmošku. Taky jsem teď přemýšlela, že jsme spolu přes dvacet let, ale znám ho? Proniknu k němu? 


Safián
05. 02. 2021
Dát tip

Opět krásná podmanivá báseň, i když jako chap nedokážu vstoupit.


lawenderr
05. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

lehko tě pochytat :) v každym slově kus lesa, na každym trnu zachycenej život, že co s tím vším ... těžko je mi


Alegna
05. 02. 2021
Dát tip

začátek trochu záb´, v dalším je už příslib, alespoň pro mě***


Gora
05. 02. 2021
Dát tip

Trocha obav před čtením:-) /z tvých bolavých básní/, tentokrát už máš v hledáčku březen - a to je povzbudivé, Phil.

 


Incognit
05. 02. 2021
Dát tip

No je to sice takový prorok se zdviženým prstem, ale jeho ohnivá slova by mohla v mrazu zahřát.


Philogyny
05. 02. 2021
Dát tip

...moh by, že?...   :) 


Incognit
05. 02. 2021
Dát tip

Neumrzni... Když bude nejhůř, Izajáš pomůže.


Philogyny
05. 02. 2021
Dát tip

Bylo mínus deset, no...za chvilku jdu les, budu do rána, hlásí mráz, to už bych v něm asi zůstala...  :)


Incognit
05. 02. 2021
Dát tip

Hodně hezkých obrřazů, ale při výkladu trochu těkám... nebo tikám? Nebo tykám? Což o to, žízeň by byla.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru