Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

telecí léta

10. 02. 2021
13
6
482
Autor
Luzz

 

až do rána řeči jalový

tahat jednu od druhé

k tomu dva litry vína

 

zoufale se snažíš

najít a vytěžit každou žilku drahýho kovu

čekáš

že v následující chvíli přijde něco děsně důležitýho

přelomovýho

 

přitom to zásadní se už dávno stalo

v lepším případě se děje právě teď

život se skládá z okamžiků

 

ostatní je hlušina

 

 


6 názorů

PROZ
09. 03. 2021
Dát tip

Tak to byl pro mě takový kopanec do zadku. Stejně ale furt věřím, i když zbytečně, že se stane ještě něco důležitýho. 

Nevím, třeba to bude tady na Písmáku.


Silene
13. 02. 2021
Dát tip

Řekla bych, že v konvenčním kontextu je příslušné vyznění nabíledni, jakože v pořádku sepsáno. Spíš já přemýšlela, jestli mě nemá zavést k úvahám život a život, např. biologicky chápán jako zápas, humanisticky jako ideální program. Tak něco. Moc sněhu asi (tu).

A jinak se mi nutně vybavila série A spánek je ztráta času, ale nenahlížela jsem zpět, zkusím. 


Luzz
12. 02. 2021
Dát tip

silene, díky, takhle to dopadá, když člověk vyhrabe starší text, chce ho nějak posunout... a tak. a s tím okamžikem - asi nešikovně vyjádřeno - žijeme jen pár okamžiků, pár chvil, který se nám jeví jako dokonalé - to ostatní (mezi tím) je hlušina... (omluva za doslovnost, asi mám zrovna období, kdy potřebuji nějak obhajovat a vysvětlovat mnou napsané... měla bych míň pracovat)

law, no jo, já vím... v tom duchu celá báseň :)


lawenderr
11. 02. 2021
Dát tip

tip za první strofu:) dokonalááá


Silene
10. 02. 2021
Dát tip lawenderr

Pořád dobré, ale to víš, jsem dost rozmazlená jinými kousky, poživačná. Tak jsem přišla akorát na to, že mě baví významový průchod druhým řádkem, na kterýžto jev si obecně potrpím, 

no a potom si tu dumám, pročpak minimalistická autorka ráčila dvakrát užíti ukazovacího zájmena rodu středního v čísle jednotném, pádě prvním. Jestli by třeba v prvním z případů nešlo dát fuč.

Zavařil se mi okamžik, jestli složenina z okamžiků vůbec nabízí prostor pro neokamžičnou hlušinu. Není to náhodou následná slitina okamžiků? Tedy ten život, ne hlušina. Vytěžená, nevytěžená.

Jsem z toho mentální jalovice.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru