Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jistá nejistota

Výběr: atkij
11. 02. 2021
24
27
1295
Autor
annnie

 

Jistá nejistota                                                                                       Matylda, čtvrtek 11.2.2021, 3 v noci

 

Jistého dne

tedy – bylo to desátého února 2021

jistá Anna

dostala jistý dárek

 

Je to nečekaný muž

I dar je nečekaný

 

Je to zvláštní muž

a tak i dar je zvláštní

 

Anna drží křišťálovou kouli

ve svých malých dlaních

hladkou dokonalou

těžší, než by čekala

Je těžká otázkami

či odpověďmi?

ptá se

 

Jak se to asi dělá?

 

Ví, že na to nemá ty správný oči

a vůbec si není jistá,

že by je mít chtěla

 

Nevědět je těžký

Ale vědět je nejtěžší z celýho bytí

Nic nebolí tolik jako jistota

přemítá Anna

Často dokonce i jistota věcí,

které se zdají dobré

je těžká k nesnesení

 

Ponech mi, Bože, prosím, dar nejistoty

říká

dar pochybností

dar naděje, vedoucí za jistotu

A hned se zarazí:

Ne, pane, jak já chci,

ale jak ty chceš...

No ale, prosím,

uvážíš-li, že je to nutný

a dáš-li mi někdy hladkej dokonalej těžkej dar

jistoty,

přibal mi k tomu sílu ji unést

Ty mě znáš

Víš, že jinak se zas rozbiju

puknu vnitřním pnutím

ani ty už mě neslepíš

 

Je to zvláštní Bůh

drží Annu v dlaních

hladkou, dokonalou

těžkou otázkami

a mnohem těžší odpověďmi

houpe ji jak děcko

Neblázni, Anno

Jistota?

Ta nepochází z mý dílny

copak to ještě nevíš?

 

Nemáš se čeho bát

 

Tím si buď jistá

 


27 názorů

annnie
14. 02. 2021
Dát tip

Díky, Zeanddrichu! Vyvěštím si to v křišťálový kouli :) Jsem ráda, že mě čteš a.

... ... !


.. .


annnie
13. 02. 2021
Dát tip

T(h)omíku, moc děkuju. A přeju krásnej den a.


T(h)omík
12. 02. 2021
Dát tip

Jakkoliv nejsem schopen psát ve volném verši, obdivuji lidi, kteří do nich dokážou vložit přesně to co cítí a předat to čtenáři. A myslím, že tady se to povedlo.


Já taky díky fíky cukrbliky :)


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Lucie, tolik pěkných slov... Mně už ty moje pomalu docházej... Tak jen s úctou díky fíky cukrbliky, pá a.


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Alegno, Anna je skutečně v rozpacích... Ale moc děkuje. A ráda se podělí kdykoli - opravdu není lakomá :) :) :) Dík tedy za tvůj dar a pá a.


annnie
12. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Black... popravdě: zrcadlo je maličko zamžený a vaše hodnocení, řekla bych, trochu přeceněný. No ale vzhledem k tomu, že některý mý hodnotnější textu tu ležej NAPROSTO NEDOCENĚNÝ ?) :) :), nic neříkám a beru a klaním se... Díky moc a.


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Dagmaram!!! Konečně někdo!!! Ten závěr je na tom samozřejmě to nejlepší a bylo mi líto, že zatím nikdo... Díky moc. Přeju hezkej závěr týdne a.


Annie, tak to je dost dobrý! Tvá jistota je, že jsem četla a strašně moc se mi líbí, jak dokážeš takovou abstraktní věc uchopit... To neumí jen tak každý. 

Vůbec mi v básni nepřekáží, že je tam tolikrát zmíněno slovo: jistý/jistá/jistota. To je to, co dodává básni originalitu! Tvůj originální rukopis! Ani nevím, které verše jsou pro mě "ty top", protože celá báseň mi dává smysl jen když je celá...

P.S. Nech se našimi slovy rozmazlovat :) Je to zasloužené! 

Moc děkuji za milé a moc příjemné zpestření pátečního rána! TIP!


Alegna
11. 02. 2021
Dát tip

máš dar a dík, že se s námi dělíš :)*


Teda......ty dovedeš kouknout až za zrcadlo......a pořád drží a není ani prasklé........*/**************************************


Dagmaram
11. 02. 2021
Dát tip

Bezva, pěknej a vtipné závěr :-)


annnie
11. 02. 2021
Dát tip

Iwano, děkuju za zastavení! Přeju nadějeplný den a.


Iwana
11. 02. 2021
Dát tip

Moc se mi ta báseň líbí, dar naděje... přesně. Díky


annnie
11. 02. 2021
Dát tip Gora

No supizme, fakt dík. Začínám se bát, že teď už budete vším dalším jen zklamaný. No, co se dá dělat... Dokud to není jistý, ještě tu nějakej čas pobudu :) Hezkej den a.


supizmus
11. 02. 2021
Dát tip

Asi zatím Tvoje nejlepší! Díky za to!


annnie
11. 02. 2021
Dát tip

Ale jasně, Savagei, Anna rozumí a ještě jednou děkuje. Jsem moc ráda, že mě čteš...


annnie: Caesar byl megaloman, cynik, despota, vecny oportunista a egocentrik, ale byl mnohem vic nez to. Treba basnik, spisovatel, bojovnik, snilek... Byl to proste zajimavy jedinec, ktery na rozdil od mnoha jinych, ukazal vic svych vnitrnich demonu, slabin, ale i prednosti, nez bych normalne od jednoho cloveka cekal.  

Nesrovnavam Te s Caesaremj jako osobu, ale je fakt, ze to psani o sobe ve treti osobe me zaujalo hned, kdyz jsem cetl o Anne a bavilo me, jaky jiny rozmer to muze mit. Nehraju si na to, ze Te dokazi analyzovat podle radku a uz vubec nechci byt arbitrem apod. Bavi me cist Tve radky a bavi me, ze mi viri hlavou a nuti me premyslet a vnimat vic, nez jen sebe sama a svuj pohled na vsedni i nevsedni udalosti... Mozna to zni jako chvala, je to ale proste tak... ;) S.F.


annnie
11. 02. 2021
Dát tip

Vitex, díky!


Vitex
11. 02. 2021
Dát tip

Super :-)


annnie
11. 02. 2021
Dát tip

Savagei! Začínám se bát... Dneska mě tu všichni nějak moc rozmazlujete, tak to už se začínám rozhlížet, kdo se kde do mě pustí, aby se to vyrovnalo :)

Vskutku, s Caesarem Annu ještě nikdy nikdo nesrovnal :) :) :) Tedy - moc díky. Ale popravdě: že on to byl pěknej mizera??? Nojo, no, to by odpovídalo...

Užij si den zcela po císařsku. Pá a.


annnie
11. 02. 2021
Dát tip

Moc děkuju, Andělko! Měj andělskej den a.


Savage Flame
11. 02. 2021
Dát tip Gora, Alegna

Obvykle nemam v oblibe, kdyz o sobe nekdo mluvi, ci pise ve treti osobe. U koho mi to nevadilo, byl Gaius Julius Caesar, ktery tim byl prosluly a ktery me bavil cist jak co napsal, tak prepisy toho, co rekl, ale bavilo me i cist o nem. Dalsi u kogo mi to nevadi, ba me to primo i bavi, je annnie. U ni je v tom ale, na rozdil od uvedene jedne z mych oblibenych historickych postav, intimita a ne odosobneni minimalne pro me, jako ctenare. Je zajimave, kdyz si nekdo umi nastavit sam sobe zrcadlo a jeste se o to podelit. Dekuji. ;) S.F.


Andělka1
11. 02. 2021
Dát tip

Moc krásné. 


annnie
11. 02. 2021
Dát tip Gora

No páni... Díky moc, Incognite. Připadám si skoro jak kdybych dostala nobelovku :) Krásnej začátek dne! (To je zároveň věta zvolací i přací :) )

Těším se na další tvoje. Pá a.


Incognit
11. 02. 2021
Dát tip cvrcka, gabi tá istá, Gora, Alegna

Opět tipuji Annie. Líbí se mii jak mluvíš i o čem mluvíš. Zvláštní- věci o kterých ty mluvíš básní, já většinou dávám do proz, protože si řákám, že je dovedu uchopit lépe přes příběh a tobě se to daří přes tyto mini-mono-dia-poly-logy (a daří se ti to opravdui moc). Dobře se to čte, výborně se sleduje myšlenka, je to přirozeně hravé, upřímné i přirozeně přirozené a obvykle to mívá i špetku nadhledu a sebeirionie a je v tom vidět i odraz tebe. Moc děkuji! 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru