Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Havaj

11. 02. 2021
40
59
1520
Autor
Gora

Zdává se mi někdy

o divokých slepicích

na ostrově Kauai.

Tisíce let tam mají havaj.

 

Místní ctí

léty ověřené přísloví,

že snazší je uvařit lávový kámen

než nohu slepice manua.

 

I naše dostaly amnestii: věříte,

že ač to netuší,

večer před usnutím

na sebe něžně švitoří? 

 

 

 

 


59 názorů

Gora
30. 04. 2022
Dát tip

jasně... dík


PROZ
09. 03. 2021
Dát tip

Tak mám další cíl kam se chci podívat! Ostrov Kauai mě neuvěřitelně okouzlil. A s ním i celá tvoje báseň.


Gora
04. 03. 2021
Dát tip

Já děkuju, slepic mám hodně a taky spoustu let... je to mé oblíbené zvíře i téma...

No, to jsi babičku nepotěšil, ale slípky ano!

Mne zas těší, že jsou na té Havaji chráněné a mají se tam moc dobře... nikdo je nezabíjí /my taky ne!/


Incognit
04. 03. 2021
Dát tip

Díky Ireno. vzpomněl jsem si na slepice mé babičky, které jsem jednou opil zrním namočeným v rumu. Ty měly havaj, protože se nedovedlyudržet na bydýlku a já musel za trest hodinu klečet v koutě (a já se přitom jen mstil kohoutovi, který mne předtím napadl). Historku o lávovém kameni u nás nikdo neznal, takže předpokládám, že jsem je nakonec jednu po druhé nalézal v nedělnícyh polévkách....

Mimochodem slepičí prsa stehna a jiné náežitosti mám i ve své poslední povídce o Snu stedeční moci... 

Zdraví a tip dáví Miro.


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Z.E.: je zajímavé sledovat je, souhlasím... na svém dvorku mám jen jednu palmu, zatím je asi dvoumetrová:-)


Jinak musím říci, že -dokud jsem bydlel na jihu Moravy- bavilo mne sednout si u slepic na dvorku, a pozorovat jejich ..život. Klidně i čtvrthodinku či dvě:).


A tohle je fotka z Tvého dvorku?:)


Gora
12. 02. 2021
Dát tip

My jich máme kolem 70,  z toho několik kohoutů všech barev, černého, dva kropenaté, červeného:-)), klidně ti jednoho - dva daruju.


Já už mám jen dvě. Na jaře přijedou další. Hlavně, aby zase nedorazil i kohout. :-)))


Gora
12. 02. 2021
Dát tip

Evži, díky, potěšilas mne:-))... jinak slípky jsou spoustu let moje realita/radost... dík.


Já žasnu, jak daleko ses vydala! Je to super a veselé.


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Phil, a já věřím, že věříš:-) a děkuju.


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Al, mají tam slípky za chráněné tvory... děkuju!


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Dášo, dík!


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Karle, no, je to moc zajímavé pozorování... párkrát jsem byla uvnitř, když je kohouti začali shánět večer na bidla, a opravdu mezi sebou komunikovali, než usnuli...


Philogyny
11. 02. 2021
Dát tip

věřím  :) 


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Luboši, díky za pochvalu:-)


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

KK, děkuju...


Alegna
11. 02. 2021
Dát tip

ha, tam by mi mohli klidně nadat do slepic :)*


Dagmaram
11. 02. 2021
Dát tip

Pěkné dílko, super foto :-)


K3
11. 02. 2021
Dát tip

Líbí se mi slepičí hierarchie. Je velmi zajímavé pozorovat je, jak se k sobě chovají. A což teprve na Havaji... vypadají asi všude stejně:).


Kočkodan
11. 02. 2021
Dát tip

 

Za mrazů i při horku

 

mám rád kurů švitorku.

 

 

 

A zmíněná amnestie se mi mimochodem líbí víc než ty velké obou prezidentských Václavů.


Pekné premostenie z Tichomoria na vlastný dvor. A ako pridanú hodnotu vnímam, že som sa niečo nové dozvedel o havajských sliepkach.


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Theo, díky za tvoji příhodu z dětství... jsou to zajímavá stvoření.


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Di, děkuju...


Thea v tramvaji
11. 02. 2021
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

Tak to je úplně jiná havaj, než by jeden čekal :))) 

Slepice jsou úžasná stvoření. Akorát já jsem se jich jako dítě bála, protože mne pokloval kohout. Tenkrát ho taťka málem zabil kosou! On zrvna sekal trávu opodál... Taťka ale nesnáší krev. Kdyby se trefil, asi by se neskácel jen kohout. Takže se netrefil a dobře to dopadlo :)


vesuvanka
11. 02. 2021
Dát tip Gora

Irenko, díky. Ano, Kauai i ostatní Havajské ostrovy jsou sopečného původu.


Diana
11. 02. 2021
Dát tip

Moc milé. A jak jim to sluší! 


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Ivi, díky moc za obrázek, je fakt všeříkající... a za milý komentář!


blacksabbath
11. 02. 2021
Dát tip Gora

Irčo.....to je moc pěkné.....a ty vaše neodposlouchávej...třeba si švitoří něco s kohoutem...:-)))).....dávám ti kokokokodák....tedy vlastně velký TIP.....*/**********************


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Andělko, i tobě díky...


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Díky, Táňo...


Andělka1
11. 02. 2021
Dát tip

Též jsem dojatá...


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Jasně, jinak by to nebyla amnestie:-)))


annnie
11. 02. 2021
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

Goro! No ovšem! Vy je necháváte dožít?! Děkuju ti za ně. Jsem už zase dojata.

A taky dík za rozšíření obzorů. Ko-ko-ko-ko-dík a.


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Květoni, dík:-)))


Květoň Zahájský
11. 02. 2021
Dát tip Gora, Alegna

Sakra, že budu závidět slepicím, to by mě nenapadlo.


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Supíku, dík:-)


supizmus
11. 02. 2021
Dát tip

Příjemné čtení, díky!


Abakus
11. 02. 2021
Dát tip Gora, Alegna

možno má ten ostrov sliepočný pôvod.


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Jardo, místo ostrova mají kopec... děkuju!


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Abakusko, i tak dík, třeba tě teď slípky zaujmou...


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Jani, děkuju, ano, tak to bylo... a ten ostrov má jistě sopečný původ... 


revírník
11. 02. 2021
Dát tip

Však tvoje slepice se taky mají.


Abakus
11. 02. 2021
Dát tip Benetka

Mám k sliepkam vlažný vzťah. Ale keď sa dá napísať básnička o láske, tak prečo nie o sliepkach? 


vesuvanka
11. 02. 2021
Dát tip Gora

Irenko, touto básní i fotkou jsi mě moc potěšila, díky :-))), TIP. 

Vzpomínám si, že v jednom filmu o Havajských ostrovech jsem viděla divoké slepice na ostrově Kauai, a tak jsem po nich blíž zapátrala. Zaujalo mě, že lidé se tam naučili se slepicemi žít i přesto, že slepice působí škody, jsou dokonce chráněné a pro turisty velkou atrakcí.  Přísloví, že snazší je uvařit lávový kámen než nohu slepice manua nemá chybu :-))).

Zaujal mě i původ slepic - kdysi dávno je tam přivezli polynéští navigátoři. Populace slepic se rozrostla po dvou hurikánech, které mimo jiné poničily kurníky, takže  slepice se rozutekly do volné přírody. 


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

S.F. - díky, máme farmu:-)


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Ano, je to ráj. Slepice domácí splynuly po tajfunech/ rozbité výběhy/ s divokými a ovládly ostrov... naše se mají taky skvěle, výběh prakticky ničím neomezen, zateplená bouda a nezabíjí se... díky!


Tak slepice bych necekal, ale je to fajn... ;) S.F.


annnie
11. 02. 2021
Dát tip Gora, Benetka

Je to pravda? Opravdu existuje zde na Zemi Ráj slepic???

Amnestii bych si sice představovala poněkud jinak (a slepice asi taky), ale věřím, že předtím u tebe měly krásnej život. Tedy předpokládám. Doufám. Tip a.


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Díky, kvaji... sny snesou všechno.


kvaj
11. 02. 2021
Dát tip

Jediné, co ti nevěřím, je, že se ti o těch slepicích zdává. Beru to však jako součást básnické licence.


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Renato, díky, je to z toho ostrova... ten je součástí Havaje:-))), zaujalo mne to jako letitou chovatelku slepic... mají tam havaj jako naše...


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Oldjerry :-))))) a dík...


bixley
11. 02. 2021
Dát tip

Ireno, moc prima báseň. Dýchá z ní taková pohoda. Kde jsou ty slepice vyfocené? Na silnici?


Oldjerry
11. 02. 2021
Dát tip Gora, Benetka, Kočkodan

Slepice ukecaný: nadávají, že se nemohou vykoupat v teplé vodě  a netuší, že ta teplá voda se jmenuje polévka... No jo - nejsou to maua... jsou to puty... (:-D  ***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru