Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

drobní obyvatelé

11. 02. 2021
19
32
564
Autor
Dagmaram

moje drobnůstky nemají nic jiného v pácu, než vás nepatrně načnout.

tak kdyby se podařilo .. 

teplo pokoje -

bdělé slunéčko šmejdí

na kytce z plastu

 

 

do dlaně chytám

osm nitkovitých nohou -

na mráz nepůjdou


32 názorů

Zeanddrich E.
před 6 měsíci
Dát tip

 

Zdá se, že máš doma zvěřinec... :)


Dagmaram
22. 02. 2021
Dát tip

díky Ad :-)


milé.


Dagmaram
13. 02. 2021
Dát tip

Diono, ty jseš pěkný kvítko i nick máš pěkný :-)

Díky za čupr koment


Diona
13. 02. 2021
Dát tip

...Tlustí a chlupatí mají holt smůlu :-)) To v dnešní době není moc korektní prohlášení  :-)) Hmm, a MAX to asi nebude ten doktor z lékárny, že ..?  ,-)


Dagmaram
12. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

black, tihle tenkonozí mi nevadí, ty vynáším nebo přemisťuji opatrně v rukou. Ale tlusté chlupaté, ty přikryju hrníčkem. Hrníček podsunu papírem a pak s ním můžu manipulovat. No a občas si s pavoukem zahraje na takovou smrťáckou honěnou Max. Díky za koment :-)


Dagmaram
12. 02. 2021
Dát tip

Diono, já mysela žhavit závity, ale docvaklo mi to a je to vtipný :-)

díky


Dagmaram
12. 02. 2021
Dát tip

Kočkodane s tebou je legranda, díky :-)


Dagmaram
12. 02. 2021
Dát tip

Evženie, to je trefné. Vlastně je to takové pavoučí stěhování. A na jaro odletí do teplých krajin naší zahrady :-)


Dagmaram
12. 02. 2021
Dát tip

an, já i pavouci ti děkujeme :-))


Dagmaram
12. 02. 2021
Dát tip

Prosecký, pavoučci jsou pilní jako včeličky. Kdejaký kout nazdobí záclonkou, kterou pak opatrně smetákem sundávám. A chytají ty zlotřilé mouchy přece. A určo nesou i to štěstí. Našlapovat maximálně opatrně :-)

Díky za čtení :-)


Dagmaram
12. 02. 2021
Dát tip

díky Elíno, docela mě to baví, uvidíme, jak mě to bude držet :-)


Dagmaram
12. 02. 2021
Dát tip

Alegno taky myslím, děkuji :-)


Dagmaram
12. 02. 2021
Dát tip

Zboro díky za hvězdičku :-)


Dagmaram
12. 02. 2021
Dát tip

Philogyny, u nás se každý pavouk jmenuje Eda. Když byly holky menší, tak jsme vždycky Edu "strčily do šuplíku", aby se nebály. Teď už mi to nebaští a pavoučka vždycky opatrně vynesu v dlaních na chodbu. Do zimy bych ho chudáka nehodila. Díky za čtení :-)


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

O.k., Prosecký, to beru. Ani já nenosím (v dobách mimocovidových) roušku, abych náhodou nevdechla mušku... Ale když nezabíjíš, považuju tě za karaktera :)

A tebe, black, taky, a za hrdinku k tomu.

Nech brouka žít :) a.


první ..... to je příprava tzv. cvičení na na jaro

druhá..... teda sáhnu na ledacos....i na hady.....ale na těch osm nožiček ...nee....malé nechávám....ty mi nevadí....velké opatrně nametám a dávám jim svobodu....... šup dál ode mne.....:-))))).....*/*****************.


Prosecký
12. 02. 2021
Dát tip

Já nezabíjím, ale když omylem zašlápnu, nepláču.


Diona
12. 02. 2021
Dát tip

...že by se za kytkou skrývaly 4 malé a-norek-tyčky ,-)

vtipně půvabné *tip


Kočkodan
12. 02. 2021
Dát tip Gora, Alegna, blacksabbath

 

šáhla do roje

nevypadá jak lady

nepoznám Vlastu

 

Domů jde zlitá

vypila sklenku mnohou

s šéfem Breburdou


annnie
12. 02. 2021
Dát tip Dagmaram

Jo, jsem toho věčným dokladem... :)

Pověra??? V křišťálový kouli vidím, že je tu dost velká možnost, že v příštím životě bys moh před tímhle názorem utíkat na osmi nožičkách (pokud tedy zabíjíš)... Přeju šťastnej den, Řehoři :)


Prosecký
12. 02. 2021
Dát tip

Z německých přísloví mám nejraději:

"Alter schützt vor Dummheit nicht!" doslova "věk nechrání před hloupostí". My, matematici, bychom to vyjádřili takto: Funkce závislosti závisle proměnné "moudrost" na nezávisle proměnné "věk" není funkcí rostoucí.

Přísloví "Spinne am Morgen .." nemá vědeckého základu, tudíž je pokládám za pověru.


Uklízím babiččin špajzík.

Kolem prošel pěkný pavouk.

Šel bydlet o kousek dál.

Zatím.


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Moc pěkný! Neupravovat, prosím! Promptně jeden tip, prosím...

A Prosecký: nezabíjet, PROSÍM!!! Což nevíš, že pavouci nosej štěstí??? Předpokládám, že jako němčinář znáš ten původ, ne?


Prosecký
12. 02. 2021
Dát tip

Poezii asi zhodntit nedokážu, ale zajímalo by mě, jak teritoriáľně je rozířený zvyk nezabíjet pavouky. V Královéhradeckém kraji se nevyskytuje, v Moravskoslezském ano.


elína m.
12. 02. 2021
Dát tip

Tip za první. Přeju hodně úspěchů v haiku tvorbě.


Alegna
11. 02. 2021
Dát tip

Milá společnost :)*


Philogyny
11. 02. 2021
Dát tip

Máme plný dům sekáčů na osmi nitkovitých nohou, jsou jako malé drahokamy a nesmím se jich dotknout, jsou chránění mými syny...    :) 


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

možná bych nepočítala, i tak by bylo jasno -

nitkovité nožičky

jde ti to...


Dagmaram
11. 02. 2021
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

Irčo, já myslela bdělé, jako opak spící. Chtěla jsem podtrhnout, že procitlo pokojovou teplotou. Ale už to asi bylo zbytečně navíc. Ta pokojová teplota stačila sama o sobě, myslím. Pak se prostor pro delší sloveso popisující pohyb berušky najde. "Prochází se" je pěkné. Musím říct, že jsem měla docela problém najít vhodný termín - teď bych asi řekla, že nejpřiléhavější je slunéčko "leze"

A ta slabika navíc - já nemohla rozlousknout jestli má "osm" jednu nebo dvě slabiky. Červenající se smajlík.

Pamatovala jsem si ze školy slabikotvorné r a l, ale slabikotvorné m už ne. Tak si tu mimo jiné doplňuju vzdělání základní školy :-)

Ale musím říct, že "nitkovité" se mi děsně líbí :-)


Zbora
11. 02. 2021
Dát tip

*


Gora
11. 02. 2021
Dát tip

Vtipné, Dášo...

v prvním bych asi nedala  bdělé - je to hodnotící výraz, co třeba - slunéčko se prochází...

pavouk prima... slabika navíc... ale to je detail. tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru