Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Here comes... All right.

12. 02. 2021
10
32
1034
Autor
annnie

Dnes nepřekládám. Svatý Beatles musí znát povinně každej!

https://youtu.be/KQetemT1sWc

 

Here comes... all right.                                                                  Matylda, pátek před třetí sobotou, ráno

 

Here comes the sun

Doo dooo dooo dooo

Here comes the sun

And I say

It´s all right...

 

Here it comes

Here he comes

 

Little darling

It´s been a long, cold, lonely winter

Little darling

it feels like years...

 

Och, pozor: změna rytmu. Pardon. Anna za to nemůže

And his guitar gently wheeps...

Yes. Gently, please...

 

But really! The sun...

 

Here comes the sun

Here comes the son

Here comes the father

 

Otec, syn i duch

a plný společník

No teda, Anno...

 

Here comes the sun

And I say

It´s all right

Doo doo doo doo doo

doo...

 

Je tady slunce.

Vstávej, Anno!


32 názorů

annnie...virtuálně do Bretagně......určitě!!!!!......:-)))))))


annnie
13. 02. 2021
Dát tip

Philogyny! Moc díky!!! Neznala jsem ho

A teď ho znám

a život je zas lepší

https://youtu.be/yaaRk0c-780


annnie
13. 02. 2021
Dát tip

Black!!! Sluneční kult na písmáku!!! Svatej Harrisson!!! Bílé, zlatem vyšívané řízy!!! Jsi Prostě Geniální. Díky!!! Přijeď zas brzy, prosím! Hele, a jedeš s náma do tý Bretagně???


Philogyny
12. 02. 2021
Dát tip

Beatles jsem milovala jako holka a pořád,  tuhle píseň zmínila kdysi v básni, ona je závan vánku, co nadzvihne na vteřinu neurčitou něhou lem je pryč a ty se usmíváš...osobně, můj favorit pro vážnou hudbu je Alfred Schnittke...a propos, myslím si, že hudba je velmi osobní věc a nikdy bych si do toho nedovolila nikomu kecat...   :) 


Navrhuji sborový zpěv......něco jako přivolávání deště....tak všichni pod taktovkou annnie.....teď!!!!!

....Přichází sem slunce...Přichází sem slunce a já říkám....že je to dobře.... Byla to dlouhá, studená, osamělá zima.....


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

O.k., jsem ráda, že si rozumíme. Beatles určitě nepovažuju za jediný, mám ráda velkou spoustu muziky, byla to trochu nadsázka. Neurazila jsem se a jsem ráda, že ty taky ne. Tak přeju vyladěnej víkend, díky za vysvětlení a.


Safián
12. 02. 2021
Dát tip

Neber to zle. Já jen nechci vyvolávat debatu, kde budeme každý mluvit o něčem jiném a oba budeme mít pravdu.  Když se vrátíme na začátek, ty jsi jako absolutní hodnotu (zná to každý) mezi písněmi vyzdvihla Beatles a já  Schuberta (o kterém si myslím, že je v oboru jednička a taková Zimní cesta patří k vrcholům umění vůbec). To, že je vlastním tvůrcem a dosud nejlepším předstvitelem žánru, který do té doby nebyl nijak významný, jsem slyšel na nějaké přednášce a vzal to jako fakt.  Přitom jsem kdysi pročetl snad všechny barokní kancionály (protestantské i katolické, mezi těmito i ten Koniášův a dokonce i transponoval mezi klíči, aby se některé pastorely daly zpívat) i dostupné trobadory a žáky.  Ale nemám takový přehled ani znalosti, abych mohl hodnotit vývoj žánru "umělá píseň" a jeho skladatele. protože je to zaměřením pokaždé něco trochu jiného. Takže mi nezbývá, než rezignovat , není to nic osobního. a už vůbec jsem tě nechtěl urazit.

 


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Brousili vtip? Myslela jsem, že si povídáme o muzice. Že tě to zajímá - viz Schubert. Tak sorry. Odklánění jsem se naučila po čase v Písmákově, je to nakažlivý - nejřív mi to přišlo podivný, ale pak jsem taky podlehla... Tož sbohem a.


Safián
12. 02. 2021
Dát tip

A´t se každému líbí, co se zlíbí.  Tady to odkláníme, typicky pro servery, na jinou kolej. Nemá cenu, abychom si na sobě vzájemně brousili vtip. To, co říkáš je jistě pravda.


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Proč písně? Prostě music. Klasika... Purcellovy opery!!! Královnu vil jsem viděla dokonce scénicky v amfiteátříčku v zahradě zámku Nové hrady, úžasný noční představení... A jednu další v barokním divadle v Českým Krumlově - zážitek na několik životů...

Ale jinak - nejsem tedy žádnej znalec - ale okrajovej žánr? Co trubadůři, minnesengři, žákovský písně, renesanční písně, lidový písně, náboženský písně...


Safián
12. 02. 2021
Dát tip

Purcell, Bach a písně?Já myslel, že před Schubertem byla píseň okrajovým žánrem.


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Schubert dobrej! I když já radši Purcella, Bacha, ...


Safián
12. 02. 2021
Dát tip aleš-novák

Kdysi říkal Richard Weiner: Elementární zdvořilost mě nutí předpokládat, že znáte bibli. Beatles jsou prima, já si raději pustím Schuberta.


Annie, já se vždy spálím :) Ale doma při poslouchání plážové pohody se mi to snad nestane :)


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Díky moc, Alegno. Tohle přesně potřebuju slyšet každý ráno. Be sunny! a.


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Matesi, s tebou je práce...

https://youtu.be/cOjor7yOeAo


Alegna
12. 02. 2021
Dát tip

v pořádku***


Když já radši Johnyho Cashe...


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Heslo je: pláž si nese každej sám v sobě :) Hezkej den, milá Lucie, a nespal se! Doporučuju trochu se namazat :)


To bys měla! Zvláště pro tyto časy bez dosti slunečních paprsků... I am first!


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Zakládám volné uskupení plážových povalečů. Be the first :)


Annie, už se opaluji s dalšími Tebou poslanými odkazy na další domácí pláž :)


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Tak to máš dobrý. Já se moc snažím, ale... mraky jsou někdy příliš těžký... Asi takhle (a někdy ještě hůř...):

https://youtu.be/OJVKEu5aiTU


Incognit
12. 02. 2021
Dát tip

Já jsem neustále na sluneční straně annie


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Incognite, na ten závěr si odněkud vzpomínám - je to tvůj text, že? Promiň, jsem senilní, vědí to o mně všichni, tak teď i ty...

Díky za přidání se na sluneční stranu a.


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Milá Lucie, díky za tvůj zpěv! A kdyby ses chtěla opalovat ještě chvíli, tak výše další možnost... Pá a.


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Prosecký, díky. Krystalicky zářivé! Skoro tančím :)

S těma odkazama v textu to tady kdysi perfektně dělala nějaká holka - většinou to byly fotky či další texty, ale myslím, že music taky. A samy ty její texty byly zajímavý. Jenže už ji asi nenajdu - narazila jsem na ni náhodou (vůbec už nevím, jakou cestou) kdysi v pravěku, kdy jsem byla v Písmákodžungli jak vyvoraná myš a nevěděla jsem, jak snadný je tady něco ztratit, takže jsem si ji asi neuložila... I když... asi jsem jí psala nějakej koment... To by se možná dalo dohledat???

 

A k tý party: já už ji startuju teď. Jsem partyzánka :)


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Ano, Aleši. Ano, Prosecký.

Navrhuju vypustit pandemii Slunce. Tři dva jedna... teď:

https://youtu.be/1rCgM07uzq4


Incognit
12. 02. 2021
Dát tip

Dopršelo.

Z nebe spadlo vše, co ho tížilo.

Kapky, chmury, smutky, vzpomínky

a zmizely v kanálech.

Vyšlo slunce.

 

Vždy nakonec vyjde.

 


Prosecký
12. 02. 2021
Dát tip

Já bych nečekal, až the pandemic is over. This should be played now. Sním o tom, že do textu novely zakomponuji liny na hudbu tak, aby si je čtenář mohl jednoduše pustit. Bylo by to trojdimenzionální umění. 

Máš pravdu, Beatles nemá smysl překládat. Předloni jsem byl na Ringo Starrovi v Praze. Jakmile se to uvolní, zajedu na koncert McCartneyho, i kdyby to bylo až na Fidži. Žijeme jenom jednou. Bude to po covidu jedna velká party ve stylu "Musíme to rychle dohnat"? 

A teď bych si pustil něco textově stupidního: https://www.youtube.com/watch?v=v-qqi7-Q19k&list=RDv-qqi7-Q19k&start_radio=1 


Perfektní! Pustila jsem si to zároveň s písní a nemělo to chybu! Tuto píseň jsem už neslyšela tak dlouho! Je úžasná i spolu se Tvým nápaditým pojetím Anny :) TIP!

P.S. Máš pravdu, toto není píseň na překlad. Je nejlepší v originále :)

Here comes the sun

And I say

It´s all right...

Je to chytlavé :)


aleš-novák
12. 02. 2021
Dát tip Prosecký

přesah?

This should be played all over the world when the pandemic is over

(z diskuse pod nahrávkou na you tube...)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru