Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zvony

Výběr: snake_01, Můra73, atkij, Karpatský knihomoľ
14. 02. 2021
43
67
2969
Autor
Gora

haibun

odkaz na vesnici Svéraz u Bohdalovic

 

Nedělní ráno –

mezi zvony naslouchám 

kukačce z lomu

 

……..

 

Kostelík Svéraz –

o zeď opřené máry

zarostly bezem


67 názorů

Gora
před 2 týdny
Dát tip

Lukáši, díky, žes zavítal!


Gora
11. 03. 2021
Dát tip

Děkuju uctivě:-), L.subjekte...


pekné, prihováram sa za kukučku,tip


PROZ
09. 03. 2021
Dát tip

o zeď opřené máry

zarostly bezem

....

Všemocný beton! Co dodat, má svoji zvrácenou estetiku.

Mimochodem byla jsi někdy v Klokotech? 


Gora
21. 02. 2021
Dát tip

Pavle, zapomněla jsem ti poděkovat a odpovědět - ráda čtu tvé komentáře, díky za vše.


PavelK
21. 02. 2021
Dát tip

Mám rád odosobnělá haiku. Proto mi v prvním vadí 1 osoba jednotného čísla. Je to jen má čtenářská preference nic víc. Použití kukačky a zvonu je geniální. Možná zvoní někomu kdo měl Covid, kolik mi vyvěští kukačka času. Je to hodně smutné ale geniálně vystižené.

I ve sruhém je kontrast života a smrti. Život se nezastaví.

Moc pěkný!


Gora
20. 02. 2021
Dát tip

Díky za komentář, Ulriko. Chrám plný květů nemohu sehnat... vyprodáno...


Ulrika
20. 02. 2021
Dát tip

Obě jsou moc pěkná. Pro mě  ještě víc to druhé, to jakoby vypadlo ze sbírky Chrám plný květů. 


Gora
20. 02. 2021
Dát tip

pere, děkuju!


per_zay
20. 02. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

hmmm ... obě ... T


Gora
16. 02. 2021
Dát tip

Přemku, děkuji, tak hluboko do minulosti jsem nešla...


lastgasp
16. 02. 2021
Dát tip

Snažím se vniknout do smyslu veršů a myslím, že se mi to daří. Mám ovšem zatemněno rokem 54, kdy máry o zeď opřeny nebyly a bezem bylo zarostlé vše. Jen pásy tanku okolí zkypřily.


Gora
16. 02. 2021
Dát tip

Evži, to mne těší:-), dík moc...


Tvoje postřehy vždy vyvolají představy. Je to fajn.


Gora
16. 02. 2021
Dát tip

Jirko, na něco takového, kdybych nezažila, by má fantazie nestačila:-)) - vyjímečná souhra obou zvuků /ten silný z dáli, tišší zblízka/ v jednu chvíli mne nadchla:-)

Děkuju!!


a2a2a
16. 02. 2021
Dát tip Gora

Irenko, dost možná máš pravdu ty, já jsem něco podobného nezažil a tak jsem se snažil představit danou chvíli a nějak mi nešlo dohromady, že když bije zvon, byť malého kostelíku, že než dozní ozvěna úderu, hned navazuje další a hlas kukačky v něm podle mé představy zaniká. Pokud to ovšem možné je, pak je to nádherné haiku. Tolik na vysvětlenou.


Gora
15. 02. 2021
Dát tip

Radovane, nejsi jediný, koho by zetlelé máry neutáhly:-((( a díky za ...


asi už všechno napsali ti nahoře, jen tohle asi ne:

nedělní ráno

mezi zvony naslouchám

nemůžu na mši

 

u márnice máry

celé zpuchřelé, shnilé

 

neunesou mě

 

 


Gora
15. 02. 2021
Dát tip

Jirko, děkuji za zastavení, názor. Jsem moc potěšena zájmem tolika čtenářů!

Málokdy v tu chvíli, kdy se "potkám" s haiku situací, mi dojde - to je ono... a to se mi stalo u Zvonů. Hned jsem o zvukových vjemech toho nedělního rána začala přemítat jako o haiku, byl to silný, krásný zážitek... Možná, že mé zpracování je stylizované, ta chvíle však ne.


a2a2a
15. 02. 2021
Dát tip

Zatímco druhá pro mne splňuje všechny parametry a je navíc i skvostnou básnickou miniaturou, u první mám pocit jisté stylizace. Za první však tip.


kvaj
15. 02. 2021
Dát tip Gora

Vím, Irenko. Jen jsem si představil ten třeskutý zvuk blízko zvonícího zvonu.


Gora
15. 02. 2021
Dát tip

Já mám za to, že se slovo zvony dá dobře použít oběma způsoby, - jako fyzické i jako zvuk... ale je to na každém, jak si vyloží nebo co ho při zvonění napadne... mne napadne: hele, zvony...svolávají věřící na mši.:-)


kvaj
15. 02. 2021
Dát tip

Já to chápu, ale napsala jsi to, jako by ses ocitla přímo mezi zvony, a nikoli, že jsi odkudsi slyšela zvonění zvonů a do toho kukala kukačka.


Gora
15. 02. 2021
Dát tip

Zvony zněly z města /každou neděli v 9.30/ a já venčila psy a kousek od nás kukala kukačka, zvláštní moment...


kvaj
15. 02. 2021
Dát tip

Akorát ti nezávidím, že ses nacházela mezi zvony, to muselo být nesnesitelné. :-)


Gora
15. 02. 2021
Dát tip

kvaji, díky...


kvaj
15. 02. 2021
Dát tip

*/


Gora
15. 02. 2021
Dát tip

annnie, děkuju:-)


annnie
15. 02. 2021
Dát tip

Plastický. Magický. Melodický. Tip a.


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

KK, to by mě moc těšilo, pokud jej tak vnímáš:-), děkuju!


Prvý text má pre mňa niekoľko vrstiev, a to sa mi nestáva často. A ako naznačil snake_01, asi nie náhodne má niečo spoločné s haiku z krajiny pôvodu tohto žánru.


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Díky, Luboši. Zase jsi jednička!


Kočkodan
14. 02. 2021
Dát tip annnie, Radovan Jiří Voříšek

 

Proč, milá Bláňo

 

pořád vidíš padoucha

 

v Gustavu Bromu?

 

 

 

Teď bacha, jsem ras!

 

slova dentisty Vávry

 

pán zmírá děsem


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Díky, Magdalene, jsou to máry...


Magdalene
14. 02. 2021
Dát tip

Ta první mi učarovala. T.

Mary neznám, ale Google , jak tady někdo psal pomůže.:-)


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Je to tak...


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Di, to potěší, díky:-)


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Cadmium, díky za vtipnou poznámku:-)


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Oldjerry, děkuju...


Diana
14. 02. 2021
Dát tip

Moc pěkné :-)*


Oldjerry
14. 02. 2021
Dát tip

Parádní **


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Honzo, díky... Katko a Jitko, děkuji...


Zbora
14. 02. 2021
Dát tip

*


Diona
14. 02. 2021
Dát tip Gora

ad. Já Lucie píšu ...aha, taky jsem si to neuvědomila, že je dnes Vatelín ,-))))  ee Valentýn. Už jen čekám, kdy bude třeba svátek syslů ,-) ...pokus o žert, proti Valentýnovi v zásadě nic nemám.

Hezkou neděli :-)


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Diono, děkuji:-)


Není zač :) Tak přeji pěkného Valentýna!


Diona
14. 02. 2021
Dát tip annnie

...půvabné HaiKu- ku- ku mezi tóny zvonů :-)

 


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Ani jsem netušila, že je dnes Valentýna, díky, Lucie:-)


Krásné valentýnské, už takové jarní... Je štěstí si něco takového přečíst hned po ránu. Ve Tvých slov slyším kukaččí cvrlikání... jaká krása.


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Jamardi, díky za souhrnný komentář, je to tak...


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Z.E. - díky:-)


Jamardi
14. 02. 2021
Dát tip Gora

To mě připomíná, že některé věci jsou symbolem pro něco osudového. Pro většinu lidí jsou  zvony i máry asi symboly spojené  s vyšší vůlí. Stejně i kukačka - kolikrát zakuká, tak ....Ale může to být i jinak, třeba když je někdo z rodiny hrobník, zvoník, záleží na zkušenostech, jaké kdo má.


Číslo jedna se mně líbí:)


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Jani, asi před dvěma týdny bylo daleko tepleji než teď a kukačce se zachtělo:-), děkuju za hezký komentář.


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Renato, děkuju!


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Karle, Svéraz mám ve svém hledáčku již roky, je to jedna z těch zmizelých vsí šumavských:-)), kde nikdo nežije, nejsou máry třeba... děkuju!


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Pavle, mám radost hlavně proto, že se povedla tebou zmíněná provázanost dvou haiku - děkuju ti!


vesuvanka
14. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Líbí se mně obě haiku, první působí vesele - pro mě je kukání kukačky symbolem naděje (ať si pověry říkají co chtějí), druhé je smutné. TIP

Ivi, kukačka na Tvé fotce je krásná a pěkně zblízka :-))) 


bixley
14. 02. 2021
Dát tip

Moc hezké pohledy, jeden optimistický a jeden naopak pesimistický. 


K3
14. 02. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

Tedy to je kukajda, rokerko. Ve Svérazu se již neumírá, Irčo? Hezké postřehy, líbí se mi kontrast, jako zrození a smrt. To byl asi úmysl, že? Jako celek třetí rozměr.


snake_01
14. 02. 2021
Dát tip Gora, atkij, Karpatský knihomoľ, annnie

Za mě je provázanost i souslednost obou textů perfektní - zatímco v prvním je zřetelný poukaz na smrtelnost lyrického subjektu (kukání kukačky) v kontextu něčí smrti nebo smrtelnosti obecně (zvon), druhý text zasazuje smrtelnost člověka (máry) do kontextu relativní nesmrtelnosti přírody. Jako celek i jednotlivě velmi vydařené.


Gora
14. 02. 2021
Dát tip

Díky, Dášo... máry jsem prvně viděla ve Svérazu. Byla tam márnice, hned vedle kostelíku, s otevřenými dveřmi a máry vytaženy ven zarůstaly... jsou to taková nosítka pro nebožtíky.


Gora
14. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Ivi, ty jsi tedy rychlá! MOC děkuju, ta kukačka na tvém obrázku je krásná... 


Dagmaram
14. 02. 2021
Dát tip

Pěkné prozvoněné ráno:-)

Ani nevím, jak takové máry vypadají. Půjdu se poradit s gůglem.. 


blacksabbath
14. 02. 2021
Dát tip vesuvanka
KUKU-KUKU...já to také slyším.......:-))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru