Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Happy birthday (na ex)

16. 02. 2021
26
49
1945
Autor
annnie

 

Happy birthday (na ex)                                                                          Matylda, neděle 23.2.2020, večer

 

Je to zvláštní -

už si vůbec nevzpomínám:

bylo na počátku slovo?

Úsměv?

Gesto?

Vím jen,

že

jednoho dne

nastal velkej třesk

a pak jsme byli patnáct let spolu.

 

A pak

(na tyhle slova si pamatuju)

jednoho dne

nastal

velkej

kolaps

a tak jsme dnes -

představ si -

patnáct let od sebe.

 

Žili jsme všechny myslitelný žánry

od harlekýnky po thriller;

nezapomenutelný jsou roky,

kdy jsme se spolu dokonale rýmovali -

no ale nejdelší bylo asi psychodrama.
Nemělo daleko k hororu.

 

Všechny ty včerejšky

jsou dávno vytržený z vazeb,

v krabicích na půdě,

vyhozený v koši,

spálený,

zakopaný,

zbejvá jen dnešek

a ten s chutí vyhodím zejtra.

 

Dneska je neděle,

třiadvacátýho,

vítr žene bičem šedý mraky;

visej z nich šňůrky drobounkejch perliček,

a přesto je mi tenhle den světlounce růžovej

a voní

svobodou

Dnes je ti fifty – five

a my jsme si fifty – fifty.

Dávno jsem nevzpomínala,

tak teď aspoň chvíli...

 

Vybavuju si

bez dojetí

dny,

kdy moje hranice byla tak prostupná s tvojí,

že jednota

mysli duše těla

byla tak samozřejmá...

 

Vybavuju si bez trpkosti

dny,

který jsem toužila vymazat vystřihnout vyškrábat z času...

 

Bylo to dlouhý odpouštění

bolestný

pracný

kousek po kousku

 

a vida, dnes je konec

 

je pryč dojetí i trpkost

dávám ti rozhřešení

už zase tě dokážu mít ráda

 

a teprve tím jsme doopravdy oddělení

 

třeba si v příštích životech

už neublížíme

 

a poprvé po těch letech

ti připíjím

a přeju ti ze srdce

radostně

s úsměvem

všechno nejlepší k narozeninám.

Be happy!

 


49 názorů

annnie
20. 02. 2021
Dát tip

Marcelko: Ano. Ano. Ano. Bohu díky. A tobě díky za sdílení. Měj se krásně a.


Marcela.K.
19. 02. 2021
Dát tip

Kdysi jsem se ptala sama sebe co je lepší rozvod, nebo smrt. Dívala jsem se na to očima dospívající holky, která vyrůstala od čtyř let bez táty. 

Smrt není zrada, to byl ten můj výsledek.

Jenže ono to asi často je o tom fifty... nevím, jen tuším. 

Já měla takovou poučku pro svůj život, pro moji lítost, ukřivděnost, naštvanost - ptala jsem se sama sebe - chceš se rozvést? je to tak velký? vždy mi vyšlo NE. Pak nemělo smysl kazit si dny mlčením, dušením, štěkáním....

Fakt je, že mám moc hodného muže. I ti se najdou ;-)

Vše se děje pro "něco" a ten Nej Plánovač asi ví pro co... my se to dozvídáme až při ohlédnutí zpátky.

Je fajn zbavit se hořkosti, je fajn umět si odpustit.


annnie
18. 02. 2021
Dát tip

Kočkodane! Jakto, že jsem tenhle úkol nevyřešila??? Nojo, no... Myšlení mi stárne... Každopádně moc dík za vysvětlení i za protažení pasáže :) Fenk jů fery mač a.


Kočkodan
18. 02. 2021
Dát tip

Ona efková pasáž jsou dva řádky, ve kterých se vyskytuje velmi slušné množství souhlásky „f“. (viz níže)

A klub tvoříme zatím ty, Aleš a já.

 

“Dnes je ti fifty – five

a my jsme si fifty – fifty.”

 

Hergot, to je fakt furt výborný! :-)


Jistě že zaznamenala :)


Annie, díky za tip! Mrknu na to :)


annnie
18. 02. 2021
Dát tip

Alegno, moc děkuju. Tohle (= tvůj komentář) jsou přesně slova, na který kladu pastičky :) Jsem ti vděčná, že ses chytla! Už mě zase ego šimrá, kam dosáhne... :) Hezkej den a.


annnie
18. 02. 2021
Dát tip

Zeanddrichu a Kelvine, děkuju. Hezkej povzbudivej den a.


annnie
18. 02. 2021
Dát tip

Kočkodane, co to jedeš za dada??? V básních o.k., ale komentářům bych ráda rozumněla :) Asi jsem na tebe trochu hloupá... Fantastická efková pasáž?????? Pomóóóc, ztratila jsem se...


annnie
18. 02. 2021
Dát tip

No vidíš, Morticie, a Prosecký se nad tím ani neušklíb! :) Jsem moc ráda, že tys to zaznamenala. Prostě parťačka... Dík, pá a.


annnie
18. 02. 2021
Dát tip

Milá Lucie: rozhodně doporučuju: Fízl. Pro každýho pod třicet. A pro každýho nad třicet :) Ale vůbec - velmi zajímavá osobnost. Každá debata, přednáška, beseda s ním zajímavá...

Jojo, taky k tobě ráda zaskočím. Tož zatím pá a.


annnie
18. 02. 2021
Dát tip

Díky, Dagmaram. No, nakonec - nic tak výjimečnýho. Kdo z nás něco podobnýho neprožil? Měj se krásně a.


Alegna
17. 02. 2021
Dát tip

přidávám se k Inc., jen podotýkám, že ta jednoduchot je na každém díle to nejsložitější a u tebe to vyznívá tak samozřejmě****


..:).


Kočkodan
17. 02. 2021
Dát tip

 

Přidávám se do klubu fanoušků fantastické efkové pasáže.


Velký netřesk, cheche. Super výstřižek ze života, *


Milá Annie, posílám Ti také PLACÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁK!

Mile ráda k Tobě vždy zavítám :) Doufám, že i Ty to máš stejně u mé tvorby :)

Petra Placáka neznám, ale mrknu na něj. Díky za tip, co číst! Máš ráda od něj nějakou knihu, která stojí vážně za to? :)


Dagmaram
16. 02. 2021
Dát tip

tak gratuluji k takové evoluci, kterou jsi zdárně prošla, muselo to být bolavé do ztracena. A dílko moc pěkné, čtivé, a prostě autentické :-)


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

O.k., Diono. Tak tedy: na ex! Až to vypiješ do dna, uleví se ti. Držím palce, ať to netrvá moc dlouho. Pá a.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip Gora

Díky, Goro! Trochu líp se to psalo než žilo :) :) :), tak jsem ráda, že to někdo ocení... Hezkej večer a.


Diona
16. 02. 2021
Dát tip

Ach, milá Annie ,-)  .... asi je troufalé napsat, že vím, o čem píšeš. Ale až na jiný kulisy, mám prožito. Zatím jsem nedošla tak daleko jako Ty.  Ne, že by nebyla snaha.  Té mám vagóny a na teorii jsem mistr ,-)))) ale ta praxe...ta, sakra, fakt pokulhává. A ani nechtěj vědět, kolik je to let ,-)

Takže jsem měla pocit, že "někdo" to napsal za mě. Odlil moje pocity s chirurgickou přesností do veršů jak do kamene. Opravdu mě Tvoje báseň dostala....

 

Měj se hezky :-)


Gora
16. 02. 2021
Dát tip

Ze života a přes básnické brýle, to mne baví dvojnásob!


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

Ach, milá Diono... Zcela nezasloužená chvála, bohužel... Snažila jsem se, snažila... Ale patnáct let??? To na zenovýho ani jinýho mistra moc nevypadá...

Nu a ano - bibli vykrádám s potěšením. Já vlastně kradu, kudy chodím :)

Ráda jsem tě tu potkala, stav se zas! Přeju lehký a vystředěný večer :), pá a.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

No tak dobře, Danny & Prosecký, přesvědčili jste paličatou Annu. A ještě vám děkuje za podnět. Ale bolí ji to. Takový věci dělá velmi, velmi nerada. Nicméně uznává, že máte pravdu a oceňuje vaši spoluúčast na věci. Editováno. Máte nárok na část tantiém :) Díky a krásnej večer či den, pá a.


Diona
16. 02. 2021
Dát tip

... extrovní !  Začíná to téměř biblicky. A s jakou lehkostí slovy tančíš  po střepech minulosti a vyšla jsi z toho obrozená a vystředěná jak Zenový mistr ,-)  No, jakýsi krasoduch pravil, že nejtěžší práce je na sobě. A s povzdechem přitakávám. Takže máš můj obdiv za dílo i přetěžkou dušhévní práci *Tip


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

Milá Lucie, PLACÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁK! Doporučuju PETR :). Znáš??? Ne-li, vygoogli a čti!

Vlastně to smutný není. Protože (a říkám ti to vzhledem k tvýmu věku nerada), asi si tím musíme projít (skoro?) všichni. A ten, kdo ne, má obvykle naložíno ještě víc. A já naprosto vážně prohlašuju, že ač jsem za to zaplatila hodně, v žádným případě nelituju. Dopadlo to nejlíp, jak to dopadnout mohlo.

Jsem ráda, že ke mně chodíš na návštěvu. Tak zas někdy. A pozóóór:

Petr Placák! Srdečně zdraví a.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

Vesuvanko, díky! To je známá věc s těmi happy endy, obšlehla jsem to v Hollywoodu :) Měj se krásně a ať ti to pěkně maluje i píše! Pá a.


Wow Annie! Supeeer happy end! Ten je v bolesti důležitý! Skvělý název i v závorce. Na konci jsem ho teprve pochopila :)

Je to sice velice smutné, to o čem právě píšeš, ale velice se mi Tvé psaní líbí a můžu Ti slíbit, že budu číst...

Díky, že ses s námi podělila! TIP a taky chci placáka :)


vesuvanka
16. 02. 2021
Dát tip

Moc pěkně napsané, obzvláště mě zaujal závěr - čas hojí rány, TIP


annnie
16. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Ahoj, black! Ono to přijde, jak oschlý silnice po zimě! Jednoho dne ti to ze zad sklouzne úplně lehce... Hlavně, když zatím you don´t worry :)

Měj wow večer a.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

Andělko, přesně tak. Anna trvá na happy endu, ať to stojí, co to stojí :)

Měj se nadále dobře lépe nejlépe a.


Zase mě to bavilo číst móóóóc...aaa prosypávat své proživší....... tvým wow napsáním......"už zase tě dokážu mít ráda"....k tomu dodávám....já si stále kryju záda.....but......I´m happy...:-)))))...............*/*************************


Andělka1
16. 02. 2021
Dát tip

Moc bezva, mám podobné, stejné to nikdo nikdy nemá, každý jsem originál a je nás x miliard...:-)). A navíc ono: KONEC DOBRÝ, VŠECHNO DOBRÉ.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip Prosecký, gabi tá istá

Milá gabi... ... ... ... ... ... ... ... ...

Co si budem povídat...

Rada som ťa poznala. Rada som ťa opäť stretla. Do videnia - do čítania a.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

Ale Prosecký! I my holky z Prahy víme, co je netřesk :) Nicméně původ toho názvu jsem neznala a moc se mi to líbí, merci beaucoup!

Ano, ano: očekávání... Zhouba veškeré možné spokojenosti. Jen - jak neočekávat...

A není to náhodou tak, že nedorozumění mezi (rodilými i nerodilými) mluvčími možná leckdy vede k lepšímu porozumění sobě? A pak následně někdy i obloukem k lepšímu porozumění mezi těmi mluvčími??? Nojo, já jsem trochu Polyana :) Vím, že to tak nefunguje vždycky...

Velmi se mi líbí závěr tvýho komentáře, smím-li se přidat k této proklamaci, přidávám se :) Měj se krásně a.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

Savagei, já děkuju za super ponor. Přeju mile zapletenej den a.


tvojmu ex na ex

rozumiem tomu, ach, ako rozumiem :)*


Prosecký
16. 02. 2021
Dát tip Savage Flame, vesuvanka, Alegna

Danny má s tím opakem třesku pravdu. Navíc netřesk má v češtině i jiný význam. Teď jsem se dozvěděl, že původ názvu netřesk je v pověře, že rosta na střeše chrání před bleskem.

Na počátku mohlo být slovo, nemuselo. Třeba v provincii Isaan v Thajsku by člověk tomu slovu stejně nerozuměl. V češtině mu zdánlivě rozumí, ale čím jsem starší, tím jsem zoufalejší z nedorozumění mezi rodilými mluvčími. 

Na počátku ale byla zcela jistě naděje/očekávání. Na konci je naděje, že v příštím životě to bude lepší. 

Jak jsem už několikrát řekl: Už asi přes třicet let nerozumím poezii. 


Cas je nekdy vazne divnej spisovatel... Casto lepsi, nez mu priznavame. Zapletky miva obcas az sileny, ale ty dobry konce umi vazne nejlíp... Dekuji za super sondu...;) S.F.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

Milé dievča, áno. Fifteen years over a hnedle je tu fifty-fifty :)

Přeju pohodičkovej den a.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

Ano, Aleši, tohle místo mě maximálně uspokojilo ještě dřív, než jsem ho zformulovala :) A pak taky. A teď - díky - znovu. Víš, čemu se dnes hezky česky týnedžersky říká "dát fajf?" Posílám placák a.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

Ale Danny! My ženy víme, že opakem velkého třesku je velký netřesk! :) Díky za kolaps, prostuduju to (na fyziku jsem bohužel chyběla). Krásnej mile třeskající den bez kolapsu a.


annnie
16. 02. 2021
Dát tip

Incognite, díky. Veškerá práce na týhle básni v podstatě spočívala v prologu :) Měj se a.


áno ... odstup prináša fifty-fifty  ... a tak je to aj pohodičkovo načmárané  


aleš-novák
16. 02. 2021
Dát tip gabi tá istá, Alegna

dobře se to čte... baví mě místa jako tohle

Dnes je ti fifty – five

a my jsme si fifty – fifty


Danny
16. 02. 2021
Dát tip

taky jsem něco podobného zažil u jedné ze svých ex, ale nebyli jsme takto dlouho spolu

jinak opakem Velkého třesku je v astrofyzice Velký kolaps, já bych ho dal v druhé sekci básně, aby se tam ten třesk neopakoval z první, bylo by to pak různorodější

rozhodně Tip


Incognit
16. 02. 2021
Dát tip blacksabbath, Alegna

Tyhle osobní reflexe jsou opravdu výborné. Kde je upřímnost a personální vklad, tam není co zkazit. Takhle jednodfuché a prosté to je. Taky tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru