Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - BRATR Z LEDU . . .

Výběr: Pomerančová, Lakrov, Zbora
20. 02. 2021
35
68
2380
Autor
blacksabbath

První ranní světlo prosévá sněhové vločky. Tuhnou v krystalky ledu, ale očím se chce dál dívat na jejich kouzelnou něhu, promodralé špičky prstů jim nevadí.

Mlha zarputile padá na hladinu. V hlubině pod ledem hřmí, obnažené cévy praskají. Ránem vane chlad a slunce sedí nízko – jaru zatím nevěří.

Kopce si vyšly v třpytivém negližé. Sklem stékají stopy. Jaké vzpomínky ukrývá vyhrnutý límec?...

Na bílou stráň a cácorku v červené kombinéze...

...taťka jí na capky přiřemínkoval lyžičky. Ukazuje, jak šoupat nohama po sněhu. "Neboj, však se naučí." A bum, už se děcko válí ve sněhu. Postaví jí, postrčí za zadeček. Po kopečku náhle sjíždí malá lyžařka, tvářičky červené, jako by poštípané Mrazíky od Trnky.

Na mámu a tátu.  Mají hodně přes devadesát. Už k nim pár let nesmím.

Na bratra, který to zařídil.

Tyhle vzpomínky pálí a bodají víc než sibiřský mráz  . . .

 


68 názorů

Petře, kudy - tudy jsi zavítal do minulosti???...Děkuji a přeji krásnou neděli!


Ó...díky..dceruš(k)o:-)))


Kamamura
12. 02. 2022
Dát tip

I srdce chrabré, statečné

udolá ňafání pudlů,

proto nedráždi zbytečně

Sesterstvo Štrikujících Mudlů!


blacksabbath
03. 02. 2022
Dát tip 8hanka

8hanko.....už věru nedokáží rozpoznat pravdu a lež......berou to co jin "bratr" řekne za svaté......ale dcerka k nim stále může.......tak mám alespoň povědomí co s nimi je.......děkuji ti moc!!!!


8hanka
02. 02. 2022
Dát tip

čítam až dnes...sú bolesti, ktoré zostávajú... a spomienky...

u nás naopak, kým bolo čo dávať, deti za maminkou chodili, brali, keď všetko rozdala  a ostala nevládna, chodila za ňou len jedna dcéra...a maminka nechápala, ľúbila všetkých rovnako, opatrovala vnúčatá, pravnúča a keď potrebovala rodinu, cítiť, že najbližším na nej záleží, nemali čas ani na krátku návštevu...ani keď zomierala v nemocnici... opustenosť, bezmocnosť ju veľmi bolela až do jej konca...asi je lepšie, že rodičia už veľmi nevnímajú, čo sa deje...


patricia....

Zuzulinka....

děkuji :-))))...mějte hezký den!


patricia w.
31. 01. 2022
Dát tip

pěkné :*)


Andreina
23. 01. 2022
Dát tip

Za přání hezké neděle díky, i když u nás je stejně pracovní, jako ostatní dny. Jinak to na moři ani nejde.


Zboro....děkuji...moc děkuji.....za krásný komentář!!!!!!  Vážím si ho i výběru!


Zbora
23. 01. 2022
Dát tip blacksabbath

Náhodou jdu okolo a říkám si, že tenhle text si výběr vlastně zaslouží. Podle mě se v něm povedlo jakoby samosebou něco, o co spousta spisovatelů usiluje pomocí dlouhých románových výpovědí nebo složitých básnických figur.

Vše lidské je opatřeno nějakou emocí, nějakým záměrem - oproti tomu stojí milostivá příroda se svou víceméně stále se opakující krásou pravidelnosti, která je uklidňující. 

Mezi vzpomínkou na malou holku a nynějškem utekl rychle celý "dlouhý" život. Ta rychlost je enormní. Vždyť je to jeden úhoz do klávesy Enter. Některé rány čas, ani dlouhý, ani krátký, nezahojí. 


Já děkuji.....za zájem ...přeji krásnou neděli


Andreina
22. 01. 2022
Dát tip blacksabbath

Z poetického popisu zimní krajiny so surové skutečnosti. Díky za odkaz.


děkuji:-)))


potěšení je na mé straně:-)))))


Děkujeme. <333


blacksabbath
01. 05. 2021
Dát tip Gora

Cože? ..... počkej.....já si sednu......eh......děkujíííííííí


Gora
01. 05. 2021
Dát tip

Ivi, gratulace k umístění za I. čtvrtletí 2021 v TD.


Lakrov......děkuji...přeji pohodový víkend


Lakrov
27. 03. 2021
Dát tip

Z poetické nálady té vzpomínky se to náhle přepíná do jakési společenské tragedie, dovysvětlené názvem, který čtu (společně se jménem autora) až nakonec. TIP.


Nikomu neberu jeho názor......


Luzz
20. 03. 2021
Dát tip

je to sice takové poetické, zaujal mě i onen okamžik s rodiči a bratrem, který text zlomí - ale celkově je toho dost málo, aby to zanechalo nějaký hlubší dojem... poslední věta je zbytečně doslovná, spíš škodí.


Zdravím Janina6.....děkuji za tvou kritiku....zatím na delší povídku s tímto tématem nemám....uvidíme časem.....přeji hezký večer


Janina6
18. 03. 2021
Dát tip

Na začátku mě zaujal popis zimní krajiny, je opravdu poetický. Třeba toto se mi líbí: "V hlubině pod ledem hřmí, obnažené cévy praskají." Naznačení rodinných problémů v závěru ve mně vzbuzuje jakousi nespokojenost - chtěla bych vědět víc. A teď nemám na mysli konkrétní podrobnosti, kdo komu co provedl, spíš mi to tam schází jaksi literárně. Ten naznačený směr přímo volá po tom, aby se jím autorka vydala dál. Třeba příště věnuješ tomuhle tématu delší povídku... určitě bych si ji ráda přečetla.


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Já také.


Ano....bude mi ctí....děkuji...


Gora
01. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Mohli bychom tvoji povídku nominovat do soutěže Próza měsíce za únor 2021? Napiš prosím odpověď sem, díky.


Zdravím Evženko.....................................................................a přeji klidný večer......


A hned je o čem přemýšlet. Zajímavá momentka.


Hezký večer...:-)))))


díky....:-))))


Pomerančová......děkuji moc....vážím si toho.....


a2a2a.....děkuji pěkně za kritiku...

rozepisovat k ukojení zvědavosti mi nepřišlo v souvislosti s ledovým dotykem důležité.....první odstavec - mrazí mě, ale stejně se dívám....ve  druhém odstavci je zmínka o tání....malá lyžařka je dotyk tepla......konec je pořádný rampouch.....ale tobě určitě vysvětlovat nemusím.....ještě jednou děkuji a užij si slunečné odpoledne


a2a2a
22. 02. 2021
Dát tip Aru

Hodně osobní a nezasvěcenému možná ne zcela srozumitelné, či spíše nebude jejich zvědavost z předposledního řádku ukojena.  I pro ně však musí rezonovat hořký úsměv. Kontrastní zmínka s malou lyřažkou nádhetná.


děkuji a prima zbytek neděle


díky za souznění Phil. ..... užij si hezkou neděli


Philogyny
21. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Taky mám Bratra...takže vím.


Děkuji Delfíne.........hezkou neděli


Delfín
21. 02. 2021
Dát tip

Smutné...


Zahřál tvůj komentář:-))))).....děkuji Dagmaram


Dagmaram
20. 02. 2021
Dát tip

poeticky podané bolavé téma. Můžu trochu zahřát jen tipem


Peter, zdravím a děkuji za empatii....(ještě k nim může moje dcera...tak mám alespoň informace)....příjemný večer


fakt smutné


děkuji....užij si príma sobotní večer


Jano.....děkuji moc za návštěvu a tvou stopu zde.....přeji pohodový večer.....


Prochajda
20. 02. 2021
Dát tip

smutný příběh dost zajímavě napsaný


blacksabbath
20. 02. 2021
Dát tip Gora

Jamardi....děkuji za podporu....ale...je třeba se s tím smířit a vzpomínat na to hezké....konat už  nepůjde....rodiče ....už jsou "jinde"...a bratr drží pevně opratě.....

Luboši....neee lžičky...ale lyžičky...to byla taková úplně malinkatá prkýnka s řemínky......ale ty to jistě víš a jen si mě dobíráš....

Majaks.......děkuji

užijte si krásný sobotní večer!!!!!!


Renato...děkuji za vcítění se...

Irčo........všude je něco.....studí to o to víc, že na tom nenesu vinu....díky za hezký komentář.....i korekci..:-))

dievča.......děkuji za milá písmenka

přeji vám pohodový sobotní večer


stromečku děkuju...

Jardo.....rodiče za to nemůžou......táta se už nedokáže ani podepsat....často neví kde je....s mamkou je to sice krapet lepší....ale bratr je prostě ovládá....a já.....už jsem smířená......

Zboro....když já jsem taková poetická rockerka.....:-)))))))

děkuji za vaše písmenka a přeji pohodová sobotní večer


Děkuji za návštěvu a vaši stopu zde


Zbora
20. 02. 2021
Dát tip bixley, Gora, blacksabbath

Přes těch pár nahodilých útržků se čtenáři složí dojem tak kompletní, že je to až neskutečné. Kategorie by podle mě seděla víc Poezie v próze, protože té poezie je tam víc než dost.


Jamardi
20. 02. 2021
Dát tip

To, o čem píšeš, je jedna z ledových ukázek. Souhlasím s Annnie, že je potřeba konat, protože když takto někdo zasekne, je to na desetiletí.

Obrázek je moc pěkný.


Kočkodan
20. 02. 2021
Dát tip

 

Ivi, jako pokus o odlehčení hrozně smutného závěru špitnu, že jsem Zuzce nejdříve rozuměl „lžičky „. Vím, je to nesmysl, to by musely být polévkové lžíce, pak by to možná šlo...


na poetickú dušu, ktorá miluje, nesie a dúfa!


Gora
20. 02. 2021
Dát tip

Ivi, vypadalo to, cos napsala, nejprve jako vzpomínková mini, kde mne zaujal pěkně podaný popis zimní krajiny / zejm. druhý odstaveček/ a nakonec pod ledovým povrchem probublalo k povrchu malé rodinné drama! 

Téma splněno, díky za účast...


revírník
20. 02. 2021
Dát tip

Neboj, zas bude dobře.


bixley
20. 02. 2021
Dát tip

Krásně poeticky napsané, je v tom velký smutek. Ale je třeba i naděje... 


stromeček
20. 02. 2021
Dát tip

Smutné a něžné.


annn.....děkuji................................................


annnie
20. 02. 2021
Dát tip

Black! Je to poprvý, co tohle slovo Velkej Písmák ode mne uslyší, ale nemůžu jinak: ser na to! Vjeď tam na motorce, sakra! Nenech se o ně připravit!!! !!! !!! Hele, přece se dá vždycky něco vymyslet... Zatím se modlím, ale až mi naběhne mozek, budu i přemejšlet a napíšu ti. Zatím hladím a tip, pá a.


blacksabbath
20. 02. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Lucinko......děkuji pěkně.....


Moc krásné i smutné! Líbí se mi použitá slova a celkové vyznění. Nádherný obrázek. Skvělá práce! TIP!


blacksabbath
20. 02. 2021
Dát tip Nami 99, Diona

Al., Nami.....děkuji......dnes u nás svítí sluníčko....hned je veseleji.....


Alegna
20. 02. 2021
Dát tip

vzpomínkové, trochu  bolavé, trochu poetické, líbí se mi náznaky .... pěkný obrázek*****


Nami 99
20. 02. 2021
Dát tip LGarra

Smutné, co prožíváš.

Cítím s tebou.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru