Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tématický den: Den ledových dotyků

20. 02. 2021
4
7
314
Autor
Delfín

Zkouším i prózu, byť mojí parketou je spíše veršotepectví. Ale to téma je tak lákavé...

Janek se probudil do mrazivého sobotního rána.

 

Otevřel noťásek a rychle projel internetové zprávy. ..Samá jobovka o tom, kde kolik lidí umřelo na covid, že se někdo chce soudit kvůli nouzáku nebo odmítá nosit roušku, že Bridgita (jak poetické jméno pro mutaci smrtícího viru!) řádí v jeho západních Čechách! Srdce se dotkla ledová ruka všudypřítomné smrti...

 

Pak zahlédl na fejsu pár fotek své krajanky s upozorněním na neobvyklou uměleckou výstavu, která se mimořádně přesouvá z pivovarského nádvoří na náměstí v centru Plzně...

 

Zruční umělci vystavují sochy z ledu. Vstup volný...

 

Rychle se oblékl, vzal roušku a jel se tam podívat. Uviděl asi deset soch, vyřezaných umně z ledových kvádrů. Dotek ledové krásy: ryba, mrož, šnek, tygr i žirafa! Ale pohled na ni hřál...

 

I mrazivý vzduch za jasného slunečného dne se plic dotýkal ledovou rukou...

 

A pak uviděl Janu. Měla krásného kulicha, zpod kterého splývaly plavé vlasy a v očích dva zelené plamínky. Pohlédli na sebe a úsměvy dvou lidí prozářily mrazivé ráno...

 

Jejich promrzlé ruce se dotkly a srdce zahořela plamenem. Janek byl poeta a tak si 16.únor v duchu přejmenoval na "Den ledových dotyků"...

 

Jak výstižné!

 


7 názorů

Jamardi
01. 01. 2023
Dát tip

Moc krásné sochy! A je vidět, že na teplotě dotyku záleží jak kdy.


Delfín
01. 01. 2023
Dát tip

Povídka byla inspirována skutečnými ledovými sochami ze 13.2.2021. Tehdy pár dní mrzlo a tak šikulkové vyřezali z ledu sochy, z nichž pár jsem vyfotil.

https://photos.app.goo.gl/FVbz7G1DEXJqGo1e9

https://photos.app.goo.gl/9UwK9SuGtfEr9Yiz7

https://photos.app.goo.gl/ZcgBSYm9BhtkaMBy6

https://photos.app.goo.gl/G5h27ncbYFHjj5nGA

https://photos.app.goo.gl/7W8ni7154iXujGNy9


Delfín
21. 02. 2021
Dát tip

Díky, Benetko! Bylo hezké téma... :-D


Delfín
21. 02. 2021
Dát tip

Jsem rád, že se i rychlovka líbí, Ivčo, byť vznikla jen díky mému omylu v datu.Ty ledové sochy už asi roztály, když bylo 6 nad nulou, leda by je včas odvezli.:-)

 


Benetka
20. 02. 2021
Dát tip

Hezké! Má to svou zvláštní nepopsatelnou atmosféru... ;)


JJJ.....správné datum dvacátého......líbí se mi spojení mrazivého vzduchu s ledovou krásou a plamenem v srdci......aaa kulichem..:-))))....moc pěkně napsané....a téma zcela naplněné....*/**********************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru