Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

x160x

Výběr: snake_01, Karpatský knihomoľ, Gora
21. 02. 2021
31
18
1591
Autor
Můra73

 

 

 

Peří se sněhem

padají do krmítka –

krahujec snídá.

 

 

   


18 názorů

pravdivo krutopekné:) tip


CHT
01. 03. 2021
Dát tip

Naprosto přesné. Domnívám se, že ono dávat život nelze chápat (lyricky) sentimentálně. Jak jsem už kdysi podráždil Umbratiku interpretací verše Jitky Srbové o kosovi, který soucit necítí; copak si to krahujec vybral? On takhle žije.

Jak prohlásil James Bond: Jeden tip nestačí. A navíc tao=vis maior! Já vím, jen náhodou vidíme padat stejné bílé peří a stejně bílý sníh do stejného krmítka, a jen náhodou sní básník o snícím motýlovi, který sní, i když je vegan, svého básníka, stále sleduješ že, že přeci princip kvantové teorie určuje neexisteci světa mimo pozorujícího.


Můra73
25. 02. 2021
Dát tip

Děkuji Vám všem za zastavení a komentáře. 

Zbora, správně česky je možné psát oba tvary. 


Diona
25. 02. 2021
Dát tip

Třeskutě dobré ...a jaká důmyslně brutální něha...

3 řádky a tolik významu. Obdivně Tipuju 


Incognit
24. 02. 2021
Dát tip

Haikům moc nerozumím, ale téhle opeřené snídani ano. Dávám tip.


smrt otipovat prostě musím.


A já dumala, kde tak dlouho jsou.


LGarra
23. 02. 2021
Dát tip

Strašidelný....  Bílý  sníh. Rudá krev ... Hlavy na míse snídá...


annnie
22. 02. 2021
Dát tip

Ach... syrový, až se to leskne. Tip!!! a.


Zbora
22. 02. 2021
Dát tip

Minula mě. Nemá být správně česky Peří se sněhem padá do krmítka? Z nějakého důvodu mě to tahá za uši.


per_zay
22. 02. 2021
Dát tip Dagmaram

úplně stejnou zkušenost mám přímo z ptačí hodinky 

akorát to byl oběd: vrabec nadívaný slunečnicí ..


Prosecký
22. 02. 2021
Dát tip

Vemi dobré. Přivedlo mě to k nastudování Bašóova životopisu. Není mi jasné, čím se Bašó živil? Žebral prostřenictvím svých básní? Četl jste někdo jeho antologii "Seschlý ořešák"? Je pravda, že malijský spisovatel Sendžata napsal svou sbírku "Seschlý baobab" podle Bašóa? 


Mne veľmi blízky text, mám doma kŕmidla a aj krahulec je pomerne častým hosťom, tiež tu má, svojim spôsobom, kŕmidlo. Pavel má asi pravdu s tým Bašóom, ale dá sa vnímať tak, že toto haiku je vlastne aj o udržaní sa pri živote istého tvora.


PavelK
22. 02. 2021
Dát tip

Nejdřív jsem to nepobíral. Říkal jsem si, přeci ten krahujec nebude snídat na krmítku. A jak by to peří do krmítka padalo, krmítka mívají stříšku. Pak záblesk obrazu před očima. Útok prudký jako výstřel. v mžiku tu není ani krahujec, ani ptáček, jen trocha peří se smísí s vločky sněhu a vzdušný vír je zanese do krmítka. Jen bych možná uvažoval nad slovem padají. Ale je to jen můj čtenářský pohled.

 

Super!


snake_01
21. 02. 2021
Dát tip LGarra

Tohle je hodně silný obraz, přemýšlím jen, nakolik by s tím souhlasil Bašó, který podle legendy pokáral jednoho svého studenta, který v haiku nechal zemřít vážku slovy: "Haiku má život dávat." Nicméně bez ohledu na to je zde umělecký účinek precizní (a o ten jde v básni především). 


Dagmaram
21. 02. 2021
Dát tip

dobrý obraz


sýkora snídá

krahujec jí sýkoru

2. ok 1. ko


Gora
21. 02. 2021
Dát tip

Silný zážitek, krahujec věděl, kam na snídani...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru