Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svěřený úkol

22. 02. 2021
16
22
697
Autor
PavelK

svěřený úkol
vytřídit ponožky, cíl –
šuplík duplicit


22 názorů

Můra73
27. 02. 2021
Dát tip

 Pokud byl text původně vložený jako senrjú, osobně bych s ním neměla  problém, naopak. Senrjú je v přístupu k osobní hodnocení mnohem benevoletnější než haiku. 

 


PavelK
24. 02. 2021
Dát tip

snake_01: Vynikající kritika! Moc Ti za ni děkuji.


PavelK
24. 02. 2021
Dát tip

Já taky ne, díky za zastavení pane Prosecký.


PavelK
24. 02. 2021
Dát tip Gora, Můra73

Díky Goro, že jsi se vrátila a vyjádřila se konkrétně. Humornost vyplívá z přenesení pojmů z pracovního prostředí do domácího prostředí. Duplicita (slespoň u mě v práci) je negativní, v textu je pozitivní.  Je to hra se slovy. Možná to není senrjú. Na druhou stranu vím, že v Japonsku probíhají tématické soutěže v senrjů pro širokou veřejnost, berou to jako lidovou zábavu, tak k tomu i přistupuji i já. Podle Aitkena rozdíl mezi haiku a senrjú spočívá v tom, že senrjú na rozdíl od haiku  hodnotí, protože pokud je něco humorné už je to hodnocení, takže slovo svěřený bych neviděl jako problém. S kireji máš určitě pravdu. Pokud bych to měl shrnout, buď to senrjú není nebo to je špatné senrjú. Pokud bych se s ním zúčastnil nějaké zmíněné soutěže lidé by se mu možná zasmály, ale odborná porota by ho neohodnotila.

Ještě jednou dík.


snake_01
23. 02. 2021
Dát tip PavelK, Prosecký

Pavle, i já to, podobně jako Gora, vnímám spíš jako vtipnou miniaturu. Důvodem je, že je text plný poměrně abstraktních slov a termínů (často technických - ostatně i slovo "cíl" a "svěřený úkol" je zde technickým termínem). Z hlediska miniatury zde dochází k funkčnímu kontrastu mezi banalitou dění a jejím zcela konstruktivistickým popisem - zde taky nejpodstatnější základ vtipu. Pokud jde ale o senrjú, mám za to, že by jeho jazyk, stejně jako u haiku, mněl zůstat co nejkonkrétnější a nejprostší.


Prosecký
23. 02. 2021
Dát tip

Sousloví "svěřený úkol" by jinému vystačil na román o manželských peripetiích. Do Japonska už to nestihnu.


podle mě to splňuje kritérium humoru či nadsázky i jakési lehkosti, tedy nešněrovanosti přísnými pravidly haiku


Gora
23. 02. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, PavelK

Pavle, nejspíš je to jen můj pohled, není duplicitou druhý a třetí veršík? Jestli samotný pojem - třídění - nespočívá v párování... 

Také svěřený úkol - když už, dala bych jen úkol... svěřený je hodnotící slovo... 

Pomlka /kireji/ bývá odůvodňovaná "přelomem" v obsahu, a ten přelom tady nenacházím. Spíš opakování, byť žertovné předchozího... proto bych viděla kategorii miniatury/hříčky.

 


PavelK
23. 02. 2021
Dát tip

Děkuji mod Dagmaram


PavelK
23. 02. 2021
Dát tip

dík annie


PavelK
23. 02. 2021
Dát tip

Dík Blacksabatth.


PavelK
23. 02. 2021
Dát tip

Když Ti dala Fusky tip ke komentáři, nelze o tom polemizovat. Dík Radovane.


PavelK
23. 02. 2021
Dát tip

Díky moc Goro. Můžu se zeptat, proč to vímáš spíš jako miniaturu, než jako senrjú?


PavelK
23. 02. 2021
Dát tip

Fusky: Ses vyřádila viď, když to je o fuskách...

Díky moc, moc, moc.


Dagmaram
22. 02. 2021
Dát tip

Pavle bezva, líbí. An, dobrý :-)


annnie
22. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Šuplík duplicit. Tak to je velmi trefný. S rukavicema též. Zato čepice: šuplík solitérů... Pěkný, tip a.


vem to podle velikosti......dneska můžeš i na každé nožce jinou....a ještě budeš in....:-)))))................*/****


ještě že dneska

může být každá fuska jiná

byl bych naboso


Gora
22. 02. 2021
Dát tip Karpatský knihomoľ, Radovan Jiří Voříšek

Pavle, nápad je vtipný, vidím to zpracování spíš na miniaturku než na senrju... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru