Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

další úvaha moderní doby

22. 02. 2021
23
15
417
Autor
aleš-novák

dřív vnoučata říkala

"pojď si s námi hrát"

dnes se ptají

"jaké máš heslo na wifi?"


15 názorů

Mají svá hesla. Na moje se zatím neptají.


Diona
23. 02. 2021
Dát tip

svá vnoučata neznají

... páč WIFI doma nemají

 

 


Rajmund
23. 02. 2021
Dát tip

Ba, ba, je to tak


:):)


LGarra
23. 02. 2021
Dát tip

I děti :D 


annnie
23. 02. 2021
Dát tip

No díky, bixley. To jsem samozřejmě neznala. A jsem ráda, že nyní znám.


bixley
23. 02. 2021
Dát tip

Takových reinterpretací je v jazyce hodně. Třeba obahnit se. 

Původně ob-ahnit, tedy ojehnit, ovce porodí jehně. Reinterpretace: o-bahnit se. Narážka na slovo bahno.


annnie
23. 02. 2021
Dát tip aleš-novák

Aj... Jaká to wifikundace...

Na svou obranu cituji z internetového slovníku cizích slov a debaty k heslu:

 

Vyfikundace - (slang.) vylepšení, chytré zlepšení Komentáře ke slovu vyfikundace: 

* Wie für Kunde - jak si zákazník přeje (tipla bych z němčiny - když se něco udělá podle zákazníka a pak to stojí za houby)

* Myslím, že chytré zlepšení je spíše vychytávka. Určitě ne vyfikundace. To je například oprava pevného spoje izolačkou apod.

* Tohle slovo se u nás na Náchodsku využívá úplně běžně a babička, jenž je ročník 1926, říkala, že ho zná odmala...

* tento výraz používala běžně moje babička v osmdesátých letech, přestože nikdy neřekla jediné sprosté slovo :)


MilanH
23. 02. 2021
Dát tip

Ach jo  :-) 


Dagmaram
22. 02. 2021
Dát tip Alegna

moje dcera strašně ráda s dědou hraje počítačovou hru warcraft. Sedí mu na klíně a vymýšlejí spolu strategii, obranu a jaké zbraně z nabídky vybrat. Jinak je to taková něžná kytička. :-)

Ale souhlas, posun od kontaktu k bezdrátu tu je. 

 


bixley
22. 02. 2021
Dát tip Alegna

Babičko, pojď si hrát na wi-fi!


Kočkodan
22. 02. 2021
Dát tip Gora, Alegna, annnie

 

Tak hlavně aby prarodiče (a nejen u Kolína) neměli pocit, že jsou vnoučata na heslo, které ale zapomněli...


blacksabbath
22. 02. 2021
Dát tip Gora, Alegna

já trochu oponuji.....ta moje čtyřletá cácorka ještě říká...."babičko pojď si hrát" ...nejstarší vnuk už moje heslo na wifi má.....:-))))))))))))))))))


Andělka1
22. 02. 2021
Dát tip

***


Já Lucie píšu...
22. 02. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Aleši, tak to jsi řekl (bohužel) trefně! TIP!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru