Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

LOŇSKÉ NOSY . . .

23. 02. 2021
28
42
728
Autor
blacksabbath

"V ten čas sněhů a ledu, dlouhých soumraků a nocí vládla Mořena, až bůh slunce počal déle, vlídněji a tepleji hleděti na tvář země. I rozbíhala se vodou ledová pouta; veselili se po všech dědinách, po všem plemeni. Za zpěvu brali se k vodám, k volným teď potokům, řekám, házeli do nich obraz zimy a smrti a radostným hlaholem vítali Vesnu - líbeznou bohyni jara"

z Jiráskových Starých pověstí českých

Pod vrstvou zetlení

tráva rozpitá v tání

na kraji pěšinky

loňské nosy

čvachtají v bahně

Javory, moje javory ...

 

Možná báseň - možná nic

prázdný den

včera slova hnal pozpátku

a dnes

ještě to sice není ono, ale už

křik ptáků

slibuje

z chladných koutů

z otevřených oken

 

přibude nápěvů

        vyneseme Moranu . . .


42 názorů

cesta časem?....děkuji!


Velice uvěřitelné..


děkuji za tvoji stopu zde....:-)))))


Jjjjj....už sílí.....hlavně v brzkém ránu...:-)))))


Philogyny
01. 03. 2021
Dát tip

...už zpívají jinak...  :)


děkuji za vaši stopu zde


JJJJ..a klepe a klepe.... až mu příroda otevře....:-))))))děkuji a přeji krásný den


Jamardi
25. 02. 2021
Dát tip

Jaro je tak houževnaté, že vždycky přijde :) 


díky za kuk.....hezký večer


gabi tá istá
24. 02. 2021
Dát tip blacksabbath, Benetka

u  nás takyyyy, ideme von! my máme tú výhodu, že môžeme bez certifikátu venčiť do 1000m od bydliska aj vozíčkara, tak nás nikto nebude kontrolovať :)


Gabiko, u nás je krásně....teplo a slunečno....jak u vás????


Evženko.....právě jsem se vrátila....ne z hradu, ale z venčení......voní...už to tam voní:-)))))))


Milane, díky za tvou stopu zde......u nás je slunečno....heč:-))))


Kočkodan
24. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Uff, tak to jsem si oddychl, že se nošení nahoru týká jenom čuchometrů… (impotentní smajlík)


Evženie Brambůrková
24. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Když dřevo zmení barvu a vzduch zavoní,

nese k nám předzvěst vůně květů jabloní.


MilanH
24. 02. 2021
Dát tip

Moc krásné !!!


blacksabbath
24. 02. 2021
Dát tip LGarra, Aru

Andělko ......... jsem ráda, že se obé líbí...:-))))

díky všem, kteří nakoukli a zanechali zde svou stopu......a

přeji všem krásný..... skoro už jarní den!!!!!


Andělka1
24. 02. 2021
Dát tip

Tolik krásných slov...TVÁ i čeština Jiráska.


Abakus....to asi ano.....já bych ho poponesla a dala k němu kolík :-)))))))

Al. ............děkuji

užijte si hezký den


Alegna
23. 02. 2021
Dát tip

Máš to celé pěkné***


Aru
23. 02. 2021
Dát tip

Jirásek možná žil ještě v době kdy lidé nepropadali na jaře depresi, ale kdo ví, možná to bylo jen nízkým počtem psychologů... každopádně dneska to vypadalo hodně jarně :)


Abakus
23. 02. 2021
Dát tip

Blacksabbath - ťažko sa zamačkáva gaštan do asfaltu. 


Nani...Nani.....a ty už máš slámu na Moranu???.....posílám pozdrav a děkuji


Luboši....dlouhý nebo krátký?  Letos letí nosíky nahoru. Ale prý se nesmí nikam strkat....chechtající se smajlík


Zdarec Bene.....tys mě taky prokouknul.....s tím duem :-)))))....to se cení....

Abakus.......já se také těším.....u nás ptáčci jaro už statečně přivolávají....a ten kaštan???...zamáčkla jsi ho hlíny nebo vzala domů do tepla????.....*/******

děkuji vám  a přeji pohodový večer


Já Lucie píšu...
23. 02. 2021
Dát tip blacksabbath, Benetka

Jojo, už... už, ale zase nic :( Pořád jsem měla na sobě šál, teplou bundu a samozřejmě roušku, dokonce dvě, abych asi náhodou nenastydla :) Ale ta se už stává samozřejmostí..., takže bude i na jaře :)


Lucinko....jsem ráda, že se ti líbí.....dneska to už..už...už....skoro bylo...:-)))


Abakus
23. 02. 2021
Dát tip

Teším sa  na jar. Dnes som našla gaštan - v zachovalom stave prežil zimu. 


Diono....jo!....malinký, nosatý parašutista....:-))))

dievča.......prokoukla jsi můj záměr....:-)))

Užijte si pohodový večer!!!!!


Kočkodan
23. 02. 2021
Dát tip

 

Já jen vím, že jako skoro všechno podléhají i nosy módě. Ale nemám přehled – nosily se loni dlouhé a letos se budou zkracovat? Nebo je to přesně naopak?


Benetka
23. 02. 2021
Dát tip

Ach Pane!

Jdu si to hodit!!!

:p


Benetka
23. 02. 2021
Dát tip

NEŽ JSEM TO DOKLÁVESOVAL TAK!

Ma Dievča predbehlo... :(

:D


Benetka
23. 02. 2021
Dát tip Gora

Hezké. Tomáš.

Eééé... chtěl jsem nach...napsat že hezké to máš!

Ale!

Hned mi tam nějak blesklo sourozenecké duo Javory.

Javory moje javory....

Acer my acer... 

;)

Omlouvám se! 

:D


Ivi, Loňské nosy jsou skvělý název! Sama bych ho lépe nevymyslela :) Ano, Moranu už je třeba vytáhnout.

Ráda jsem četla (i Jiráskův prolog) a pozorovala detaily obrázku. Díky, že si mi připomněla, že už tu bude jaro!!! TIP!


pripomenula si mi Janu a Petra Ulrych a ich krásnu piesenku "moje javory"


Diona
23. 02. 2021
Dát tip LGarra

Krásné...Javory, Tvoje javory

....a k tomu můj *Tip  za působivu báseň a kresbu naprosto reálných nosů. Vypadají jako muší křidélka, která odložil nějaký majinkatý parašutista ,-)


děkuji......přeji pohodový večer


blacksabbath
23. 02. 2021
Dát tip Gora

Peter.......děkuji za kukýnko a písmenka......

Renato....my si dávali ta semena na nosy...když se rozlouplo, docela to lepilo....soutěžili jsme, kdo si jich na nos nalepí víc:-)))))))))

Irčo.......no staré zvyky se už moc nedrží....a tak musí babičky oživit...:-)))))

Děkuji a užijte si hezký večer


Gora
23. 02. 2021
Dát tip

Výmluvná mini, Ivi! Celé prima čtení i pokoukání... připomenutí lidových zvyků.


bixley
23. 02. 2021
Dát tip

blacki, už aby to bylo! Moc se mi líbí ty loňské nosy...


Dobré je tu všeličo, báseň, prológ, obrázok. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru