Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V hodině popůlnoční

24. 02. 2021
8
4
255
Autor
Movsar

Raduj se mládenče

Raduj se mládenče v mladosti své, napsal starozákonní Kazatel; a on, jako by jeho knihu četl, raduje se.

Raduje se, že směnil jogurt za cigaretu a po dlouhé abstinenci chutnal modrý dým, svěřuje mi po telefonu. Je to málo přes rok, co za podobného večera, taky sněžilo a sníh tál v plískanici, na autobusové zastávce v Kobylisích po předchozí rozepři strhl z invalidního vozíku tuláka a skoro ho utloukl k smrti. Předtím spolu chvíli kouřili a pili kořalku z jedné lahve. Jejich setkání bylo náhodné, jak už se stává.

Filip Topol v Žiletkách říká: "Kdo nekouří nedělá nic. Kdo kouří, přemýšlí o životě." Vzpomene si na tu noc, když za dlouhých večerů dumlá tabákovku, na patře převaluje modrý dým a raduje se z dobré směny?

 

V hodině popůlnoční

V hodině popůlnoční tma je poraněna až na kost bělavého hříchu.

S tváří násilím zaraženou do polštáře naříkavě velebí pravdu minulosti, kdy svět ještě nebyl šachovnicí a ona královnou, ale jen ženou, jíž bylo mezi ocúny choditi po čtyřech a výt na měsíc. A on, rozkročen těsně za její zadnicí, klečí, a nezdá se hovořit s bohem.

A noc zatím rozlévá petrolej ticha a milenci se pomalu stávají nahým plamenem...  

 


4 názory

annnie
24. 02. 2021
Dát tip

Trochu žasnu, co vše může bejt považovaný za poetičnost, nicméně nic to neemění na tom, že se mi velmi líběj! Tip a.


Alegna
24. 02. 2021
Dát tip

obě jsou dobré, pro mě druhá více pro svou poetičnost***


Magicky působivé...


Andělka1
24. 02. 2021
Dát tip

***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru