Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Starý songy, starý city

25. 02. 2021
21
44
1165
Autor
annnie

 

Starý songy, starý city...                                                                            Matylda, středa 24.2.2021 večer

 

Kdosi přišel s kytarou

 

Anna poslouchá starý songy

a najednou

minulost

vstoupí do kuchyně

A Anně je líto...

 

Bože

tolik let

tolik vět

tolik štěstí

co se rozpustilo

jak kostka cukru v citronádě

tolik smutku

co našla Anna na dně...

 

Je to jen malej spleen

tak akorát na pět minut,

nic víc...

 

Nic víc

 

Zazpívej si, Anno

 

Anna poslouchá tango

a spleen je pryč

Musicien je kouzelník

Bílý a růžový holubice

kroužej kolem

 

Starý city jsou pryč

Anna má v duši klid

a bílá holubice

pleská křídly

vzlétá

a Anna vztáhne ruce

a hudba ztichne

a Musicien...

 


44 názorů

annnie
15. 05. 2021
Dát tip

Řediteli, ano, ano. Těžkej kumšt...


vesuvanka
15. 03. 2021
Dát tip annnie

annie, děkuji za milou odezvu ke komentáři. Máš můj obdiv, že Santa Lucia umíš dokonce italsky :-))). Já jsem ostuda, že jsem se italsky nenaučila. V mládí jsem jsem se kromě povinné ruštiny a volitelné němčiny další jazyky nechtěla učit - nebyla motivace. Teď bych je potřebovala. Na "stará kolena" jsem se začala učit italsky, ale už mi to nešlo, tak jsem to vzdala.

Z barokní hudby miluji zejména Domenica Scarlattiho, J. S. Bacha, Georga Fridricha Hendela, Antonia Vivaldiho, Henri Purcella, Arcangela Corelliho..., z našich například Bohuslava Matěje Černohorského, Jana Dismase Zelenku, Pavla Josefa Vejvanovského...

Moderní muziku, mám také ráda - zejména temperamentní, ale vážnou moderní hudbu moc ráda nemám, asi jí nerozumím. Výjimkou je islandský hudební skladatel Jón Leifs (1899 - 1968), který byl inspirován islandskou přírodou, zejména mocnými silami z nitra Země, a tak mimo jiné vznikly skladby Hekla, Geysir a Dettifoss (největší islandský vodopád). Ať žije muzika! Měj se krásně :-)))


annnie
14. 03. 2021
Dát tip

Vesuvanko, těší mě tvá návštěva! Díky za milá slova. Santa Lucia jsem uměla (a možná dokonce stále ještě umím!!!) dokonce italsky, ač jinak jen gelato a bon giorno :)

Já miluju spoustu muziky, barokní nevyjímaje. Třeba Purcella... A i moderní, včetně vážný. Ať žije music!!! Měj se pěkně zpěvně, pá a.


annnie
14. 03. 2021
Dát tip

No ahoj, Křivodržko, vítej! Taky už mám pár kámošů, co už tady nejsou... Mně na to pomáhá jedině psaní... (A písmáci to pak, chudáci, musej číst :) )

Snad z toho háje jednou vyjdem zas ven, já tomu aspoň věřím... Tímto ti posílám holubici s trochou optimismu a dík, pá a.


vesuvanka
14. 03. 2021
Dát tip

Moc pěkná, působivá báseň, TIP. Připomněla jsem si svoje oblíbené songy, bylo by jich víc, například neapolské písně - byly doby, kdy byly otextovány česky, například Krásná je Neapol, Vrať se do Sorrenta, ale to už je moře let... Jinak mám ráda vážnou hudbu - od baroka po první polovinu 20. století. 


Ach!


annnie
28. 02. 2021
Dát tip

Mortície, brzy pošlu kousek naděje! Za chvilku... Zatím pá a.


Díky za přiznání, hned je mi lépe, když viím, že nejsu sama takový tragéd. Ach, potřebovala bych nějaký příjemný čas s lidmi, s muzicien, bez povinností, bez toho šílenství okolo teď..


annnie
28. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Milá black, všechny ty starý songy jsou vlastně přemletý do našich dnešních já, do naich dnešních dnešků, do našich dnešních básní... ne? A pámbu zaplať, že tak. Ne? To mi pošeptal vítr :) Dík a pá a.


annnie
28. 02. 2021
Dát tip

Milá Mortície, díky. Popravdě, je to trošku básnická licence v rámci zmírnění tragiky :) Musicien hodně pomoh, ale spleen si cizopasnicky tak trochu potrval déle, byť mnohem měkčí... Takovej spíš sleenečíček :) Dík, a.


Tvá báseň mi navodila otázku.....Kam zmizel můj starý song?....... a stejně......To všechno vodnes čas!........Čert ví kdy.........ale možná ........Vítr to ví............:-)))))...............*/******************


tolik let

tolik vět

tolik štěstí

co se rozpustilo

jak kostka cukru v citronádě

tolik smutku

co našla Anna na dně...Ach, prostě krása..jen obdivuju malej spleen tak akorát na pět minut, já mám spleen vždy tak na půl dne.  ...*


annnie
26. 02. 2021
Dát tip

Dagmaram, díky! Pěknej den a.


annnie
26. 02. 2021
Dát tip

to Abakus: Tak to mě zajímá! Pošleš odkaz???


Dagmaram
25. 02. 2021
Dát tip

an pěkné :-)


Abakus
25. 02. 2021
Dát tip

Annie - zrúda je krajší výraz, než odrúda. Prebudilo by to aj mŕtveho.


annnie
25. 02. 2021
Dát tip

to Abakus:

Je čas na tango a je čas na ticho... Slovenské tango??? To je nějaká zvláštní odrůda?


Abakus
25. 02. 2021
Dát tip

Pri tangu by sa mi vzbúrilo všetko a  pri slovenskom tangu aj ten zvyšok.

Čo takto liečenie tichom?


annnie
25. 02. 2021
Dát tip

Ohó, díky, atkij! Tvůj koment se zase dost líbí mně :) Hezkej den a do snů růžový holubice! Pá a.


atkij
25. 02. 2021
Dát tip

Spontánnost je Tvá devíza, to se mi líbí. Poezii jsem si našla hlavně v první a poslední sloce. Vlastně mi z básně nakrásně stačí. Anna je má virtuální oblíbenkyně:)


annnie
25. 02. 2021
Dát tip

Milá Alegno, díky za čtení i pochopení. Měj se přenádherně, pá a.


annnie
25. 02. 2021
Dát tip

Ahoj, Theo, díky za návštěvu! Jojo, je to s tou svobodou proces... Měj svobodnej den, pá a.


Alegna
25. 02. 2021
Dát tip

hezky se čte, kyž se jde ze smutku do klidu, vyrovnání.....za to díky***


Thea v tramvaji
25. 02. 2021
Dát tip Alegna

pocity pěkně popsané. Dáváš tomu svobodu :)


annnie
25. 02. 2021
Dát tip

Milá Tej, moc díky za čtení i souznění! Přeju krásnej zcela aktuálně slunnej den a.


annnie
25. 02. 2021
Dát tip

Kočkodane, odhalils mě. Anna je známa tím, že nikdy nic nevyhodí... Například se proslýchá, že čočku má ještě tu nalezenou v pyramidách... Ach jo. Zase další ostuda...

Ovšem, jen tak na okraj: lepší prošlá expirační lhůta, než ta inspirační :) Doufám, že mý texty tě budou inspirovat i nadále, pěknej den a.


Tej
25. 02. 2021
Dát tip

Staré songy, nostalgie, ztracené mládí?:)  Ten pocit známe všichni (ti starší:), ale tady je to tak krásně vyjádřeno básní!!! Děkuji, že jsem mohla číst


Já Lucie píšu...
25. 02. 2021
Dát tip annnie

Annnie, neboj já jsem od dětství Dádu Patrasovou už neslyšela. Takže Tě naprosto chápu :)

Děkuji za krásná slova :) Je milé je slyšet... Mě taky baví si s Tebou psát. Vždy mi přineseš něco nového! Něco co jsem neznala.

Také poslílám placáka a obejmuťák :) 


Kočkodan
25. 02. 2021
Dát tip Abakus, blacksabbath

 

 „minulost

 

vstoupí do kuchyně

 

A Anně je líto...

 

Bože

 

tolik let“

 

Objevení potraviny s dávno prošlou expiracní lhůtou? (jen pokus o žert, jehož obsah nejapnosti snad nebude nesnesitelne velký)


annnie
25. 02. 2021
Dát tip Benetka

Milá Lucie,

díky za pochvalu.

Ale teď smrtelně vážně: mám tě moc ráda. Jsem hrdá na tvý pokroky ve psaní (ač s nima nemám nic společnýho). Baví mě si s tebou psát. Ale ZAPŘÍSAHÁM TĚ: už nikdy never jamais nikagdá mi neposílej Dádu Patrasovou!!! Chápu, že k ní máš možná z dětství silnej vztah - já ovšem (z dospělosti) taky, jen s opačným znaménkem. Teď jsem si z toho ublinkla :)

K poselství druhé písničky (tu jsem neznala) se ovšem hlásím, prozpěvuju si a napřahuju ruku: placák! A obejmuťák, pá a díky a krásnej den a.


Jojo... starý songy... a ještě city :) Báseň je moc pěkná! TIP!

Můj starý song, který je plný mých dětských vzpomínek :) Tak tato je snad ještě starší :)

Vzpomínky jsou krásná věc, pokud jsou příjemné. A nad těmi nepříjemnými se alespoň můžeme zamyslet, i když to možná trošku zabolí...


annnie
25. 02. 2021
Dát tip Alegna

to LGarra:

Mezinárodní den léčby zvukem??? Nádhera! Taky je to mezinárodní den darování knih - my tady u nás tomu říkáme Den svatýho Knihodala. (Psala jsem to o deset dní později, ale to na tom nic nemění.)

Hudba je výbornej lék na zlomený srdce. A zlomený srdce je zas někdy dobrej lék na hodně špatnou hudbu :) :) :)  Díky! Přeju den plnej tónů a.


LGarra
25. 02. 2021
Dát tip

Tím spíš že 14.2 je mezinárodní den léčby zvukem... A navíc Valentýn... To nemůže být náhoda... Zlomená srdce a hudba.


annnie
25. 02. 2021
Dát tip

Cadmium! Děkuju, žes tomu dala šanci. Děkuju, žes mi dala vědět. Přeju dny naprosto bez spleenů :) Dík a.


annnie
25. 02. 2021
Dát tip

Milane, děkuju. Nechť bílé holubice pleskají ti dnes kolem uší :) Pá a.


annnie
25. 02. 2021
Dát tip Prosecký

No, Diono... Popravdě... Ne že bych byla lakomá... ale... Promiň. :)

A dík :) Přeju den plnej dobrejch songů a.


annnie
25. 02. 2021
Dát tip

No Incognite, to je výborný! To si půjčuju. Do života, ne do básně. Dík a.

PeS: To mi připomíná, čet jsi Hiršala / Grögerovou: Let let??? Velmi zajímavý...


MilanH
25. 02. 2021
Dát tip

a bílá holubice

pleská křídly

vzlétá

 

!!!


Diona
25. 02. 2021
Dát tip

...sem s tím, kterej přišel s kytarou


Incognit
25. 02. 2021
Dát tip

O la paloma blanca pleskla křídly (sorry to byla vzpomínka na hodně starý popík).  "Tolik let let be"- jak říkám já když mne přepadne něco z dávné minulosti. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru