Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Historie je jedna z věcí, z nichž se rozhodně nikdo nemůže poučit

Výběr: Zbora, Gora
27. 02. 2021
29
22
628
Autor
trojort

    Lidé si vytvořili boha k obrazu svému, aby jím mohli po libosti manipulovat.
    Skutečná boží entita je tak vše přesahující, že i nekonečnost vesmíru ji stěží může obsáhnout.
    A z toho důvodu nemohu věřit ve všechna ta nesmyslná přikázání, jež po nás tato nekonečnost chce, abychom dodržovali.
    K čemu by jí to bylo? 
    Jedině člověk člověka potřebuje trýznit, aby ho přesvědčil o své moci.
    To jak preferují Boha všechna ta náboženství, tak z něho vlastně vytvářejí nicotného vůdce smečky obyvatel této planety.
    Kdo pro koho tu je?
    Asi jako, když a post, přebásní vykladači Nostradamovi centurie.
Vždy tam naleznou to, co chtějí.
Tak jako teologové v bibli.
Jako se objevují lidi, co tvrdí, že holocaust nikdy nebyl.
    Kam se poděl ten tvůj vykřičník?
        Namísto něj ti zůstalo u úst Wau.

„Byl evidentně opilý,“ řekl doktor M.
„Kdo?“
„Bůh.“
„Proč?“
„Tak se rozhlídni!“
„Já vidím, že jsi opilej ty.“
„A proto vím o čem mluvím.“

O Silvestrovské noci mi v TV ukázali kdo všechno ze slavných lidí letos zemřel.
Chyběl mi tam přimíchaný smích.


22 názorů

Aru
02. 03. 2021
Dát tip

tys to trefil, první část mi sedla přesně, perfektně vyjádřeno


trojort
02. 03. 2021
Dát tip

...díky všem...


trojort
02. 03. 2021
Dát tip

phil...

...já mám s měřítky problém...


Philogyny
01. 03. 2021
Dát tip

...ukaž mi měřítko na slovo slavný...pro mne harcký kanár ve štole... třeba, fáral tam i můj muž, přivydělával si při vysoké...jednou při výbuchu chytil parťáka za ruku a skočil, měl sílu, přežili, vyfasoval jen berle...


R. Kedar
28. 02. 2021
Dát tip

Moc hezky vystiženo.

Bůh je to neznamé, to co ještě nevíme, tak nám nezbývá, než věřit. A zde se dostávají na řadu vykladači víry z řad lidí, kteří tvrdí o Bohu / bozích přesně to, co se jim hodí pro ně samotné a protože Bůh je absolutní, nedá se o něm s vykladači polemizovat - je to absolutní pravda, které nezbývá, než věřit. Jeden z mých oblíbených citátů od Karla Čapka je, že: "Ve jménu absolutních pravd se nejčastěji vraždilo."


annnie
28. 02. 2021
Dát tip

Velké dílo! :)  A moc pěknej závěr. Tip a.


oleandr
28. 02. 2021
Dát tip

povedené


Smutně pravdivé.


Kočkodan
27. 02. 2021
Dát tip Gora

 

Já bych počet přikázání zredukoval na jedno: Čti a cti trojortova dílka. ;-)


Nesrovnával bych vykladače Nostradama s vážnými teology studujícími Bibli, byť nejsou tak daleko doby, kdy jsem teologii nepokládal za vědu.

Myslím, že dost dobře pracuješ s falešnými představami Boha, které jsou dnes mezi lidmi tak rozšířené. Jde povětšinou o produkty dětinské fantazie, smutné je, když se takové obrazy zaměňují s tou božskou podstatou, která tak nějak za vším a ve všem je. Myslím, že právě o tom píšeš, byť to třeba nemáš takto pojmenované.

Kdo tvrdí, že o Bohu něco ví, jistě neříká pravdu. Ovšem o našich představách o Něm lze diskutovat do nekonečna. A právě tyto často antropomorfické bludy je třeba korigovat.

Úhrnem se mi to jeví tak, že jsi nadhodil pár zajímavých otázek. Dokud se ptáme, je to dobré, jakmile nabudeme nezvratné jistoty o božské podstatě, bude to více než pochybné. 

Takže tak nějak myslím, že můj tip tohle dílko zasluhuje.


PierreNovak
27. 02. 2021
Dát tip

Ale jo


Andělka1
27. 02. 2021
Dát tip

Hodně k přemýšlení...


Zbora
27. 02. 2021
Dát tip annnie

Boží!


Dagmaram
27. 02. 2021
Dát tip

pro mě první věta nej

a vlastně s tebou u tohoto dílka souhlasím úplně ve všem.

Leda snad, že některé výklady "boží vůle" jsou fakt dobré a člověka mohou vést k dobru. A to je předmětem náboženství jako takového - učit člověka dobru a hodnotám (a pak taky kravinám, které si vymyslí tmáři)

sama věřím na nevěřím, ale něco bude. Určo ne zrovna syn duch otec a třeba lopuch svatý. 

:-)

 


Zajimave myslenky... ;) S.F.


black8
27. 02. 2021
Dát tip

súcitím *


Norsko 1
27. 02. 2021
Dát tip

Boha bych zrušil. Chápeš


Luzz
27. 02. 2021
Dát tip trojort

u tvých textů se občas přistihnu při tom, jak si říkám - kolem těch několika vět by se dal vystavět celej příběh... hledat analogie, paralely... rozvinout do široka... jasně, v takto zhuštěné formě si to přečte víc lidí, každej si tam najde něco pro sebe, ale někdy mi to připadne trochu škoda.


bixley
27. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Ano, k čemu by Pánu Bohu bylo, kdyby neustále sledoval, jak dodržujeme jeho přikázání? On nás přece miluje takové, jací jsme. Vždyť si nás udělal.


MilanH
27. 02. 2021
Dát tip

Skvělé !!!


Gora
27. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Parádní, troji.

Jedině člověk člověka potřebuje trýznit, aby ho přesvědčil o své moci.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru