Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Výklad jazyků

27. 02. 2021
21
11
686
Autor
Bačkovský

Píši monotematicky, ale psaní mi pomáhá.

Jsem prošvihlý člověk.

Holky se mi líbí, ale nemůžu s nimi nic mít, jsou vdané.

Napsal jsem Magdě z Plechamru, vždy mě rozechvěje.

Až pojedeme do Bechyně tak ji navštívime,

třeba znova propadne do lásky.

Shalom, dosvidania, ljublju tebja.  Umím jazyky a můžu ti zazpívat, znám hodně písniček.

Slunce Kristovy lásky ať ozáří nás

oheň svatého Ducha ať zapálí nás.

ať nedoutnáme jen, ať nezhasíná den,

ve kterém se jeho milost oslavovat má.

Zazpívej mi to ještě jednou

  

 


11 názorů

Markel
07. 07. 2022
Dát tip

líbila *


Kamamura
01. 02. 2022
Dát tip

Ačkoli nejsem člen místního křesťanského kmene, a neuznávám tedy implicitně pozitivní hodnotu utrpení, protože ačkoli utrpení dokáže z člověka vykovat dokonale ostrý meč, který nejen skvěle seká, ale zároveň zajímavým způsobem odráží okolní svět, dokáže zároveň zmrzačit duševně i tělesně, a proto je utrpení samo mečem broušeným na dvě strany, jsem nadán empatií, kterou považuji za dědictví lidského rodu jako úspěšný evoluční nástroj - empatie nám dovoluje vnímat ostatní a včas zasáhnout, abychom zbytečně nepřícházeli o své soukmenovce, protože síla lidských komunit není ve výjimečnosti výjimečných, ale v diverzitě a specializaci skupiny. 

Ergo se domnívám, že jsem schopen empatizovat s autorovými pocity (samozřejmě v omezené míře, a pouze na základě nutně odlišné osobní zkušenosti), báseň mě tedy dojímá, a nemohu než jí neudělit pochvalný puntík. 


.. .


MilanH
27. 03. 2021
Dát tip

:-)


a2a2a
28. 02. 2021
Dát tip

Od tebe čekám vždy nějaký shovívavý sarkasmus. Tady jsem ho našel dvakrát, možná třkrát. ...navštívíme (m)..., ...umím jazyky... a ...zazpívej mi to ještě jednou... A samozřejmě výběr písničky.

Tak, jak já to (tebe) čtu, poezie, která nehledá kantilénové oblouky, ale těží v poezii často opomíjené, a přitom všudypřítomné všednosti.

Zbyl pak ještě nějaký čas?

 


Dát tip Bačkovský

Ano, tu oblíbenou píseň kardinála Tomáška znám. Jesli však ta "prošvihlost" u holek není způsobena právě tím, že ta podoba lásky, o které píseň je, nedává lásce laťku příliš vysoko. Nebo jestli holky nestojí o lásku jiné typu. Kdo ví.

Ale uznávám, že když se sejdete na "Slunci Kristovy lásky a ohni Ducha, je vyhráno. Teda, pokud není vdaná.

Přijde mi vazba básně v místech kde začíná - Shalom, ...., umím jazyky - nalomená. Možná krátký oslí můstek ke svázání. Protože proč zrovna, že umíš jazyky ... a následuje zpěv v češtině. Pokud teda nejde o Charizma jazyků.

Ten poslední verš říká ona?

 


annnie
28. 02. 2021
Dát tip

No, jak myslíš... Já bych na místě Magdy asi preferovala trochu jinej song :)

Moc pěkný. Tip a.


atkij
27. 02. 2021
Dát tip

Ano, monotematické, ale v(d)ěčně aktuální:)) Bavilo!


Dagmaram
27. 02. 2021
Dát tip

:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru