Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ou sont les neiges d´antan...

28. 02. 2021
23
34
1012
Autor
annnie

 

Ou sont les neiges d'antan...                                                                    18.2.2018, louka pod Matyldou

 

Konečně

jednou za život

a zcela jistě naposledy

spatřila jsem dnes

bílou laňku

 

Stála tam tiše

a klidně

dívala se na mě

bělostná

jemná a něžná

skrz černé zimní trní.

 

A další zázrak:

pouhé dva kroky -

a drobná laň se proměnila

v obrovskou bílou kachnu

se šmaťchavým zobákem:

na vteřinu, přísahám,

jsem ji uslyšela

na vlastní ne-uši...

 

Jenže pak další krok

a z kachny nezbyla

než poslední trocha

únorového sněhu

na stráňce za křovím.

 

Ach...

kdeže bílé laně jsou?


34 názorů

annnie
24. 05. 2022
Dát tip

Ach, rozumím :) Usmívám se a posílám ti úsměv


annnie
24. 05. 2022
Dát tip

Artefakte, to je mi tedy záhadou, kde ses vzal zrovna u mýho rok a čtvrt starýho textu... Nicméně samozřejmě díky za návštěvu i za tip.

Ano, mám ráda život. Proto guláš nejím :)

Měj pěknej den bez guláše v hlavě, pá a.


annnie
02. 03. 2021
Dát tip

Nono, zase... to už tu dlouho nebylo... :)

Jo! Přesně! Zajícosrnky znám taky :) :) :)

Správně se prostě vidí jen srdcem... Díky, Marcelko, hezkej den a.


Marcela.K.
02. 03. 2021
Dát tip

Anna je trošku ukecaná :-)

ale baví mě ji číst.

V sobotu jsme jeli kolem zasněženého pole.  V dálce seděla skupinka hnědých srnek? to je asi blbost, spíš to byli zajíci :-) srnky by se asi do sněhu neposadily.

I Marcela občas dost blbě vidí ;-)


annnie
01. 03. 2021
Dát tip

Krrásny aj tebe, Alexanderr :)


annnie
01. 03. 2021
Dát tip

Milý Alexanderr, možná na to někdy dojde. V týhle chvíli mám trochu jiný preference. Zatím díky za podnět, pá a.


annnie
01. 03. 2021
Dát tip

Milá Lucie, díky. S rozpaky prosím: buďte raději oddáni svý vlastní tvorbě!!! Placák a těším se na něco novýho od tebe, pá a.


Anna holt nemůže být pro nás vždy a všude :) My to chápeme a jsme oddaní Tvé tvorbě!


annnie
28. 02. 2021
Dát tip Benetka

Ale Benetko! To kdybych byla bývala věděla... Ach, jak teď Annu mrzí, že nebyla toho dne učesána... Díky!!! Pá a.


annnie
28. 02. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Milí přátelé,

moc vám děkuju za komentáře!!! Byla jsem přesvědčená, že tohle je tak obyčejnej kousek, že úplně zapadne... Tož mám opravdu radost.

Opět jsem v časovém presu, tak promiňte odpověď pro vás všechny společně. Pro nefrancouzštináře je možná dobré dodat, že název je Villonův verš "Ach, kdeže loňské sněhy jsou...".

Vysvětlení pro ty, kteří se ptají, proč bílá laňka naposled: protože bílé laně, pokud vím, neexistujou jinde než v pohádkách a pravděpodobně zpěvech minnesengrů :) Zbytek bravurně dovysvělila Thea - Anna prostě trochu špatně vidí :) :) :)

Matylda stojí na kopci nad rybníkem a loukami, otočena k lesnatému obzoru...

Anna velmi oceňuje, označí-li ji někdo za malířku. Protože ano, často se pokouší malovat slovy. Tož teď se naparuje a klaní.

Anna si ovšem též bere k srdci kritiku a slibuje, že se opravdu pokusí více přemýšlet. Bohužel však, jak ji z nám, z toho vyplyne asi spíš to, že pak bude i víc psát... No, co se dá dělat - Anna nemá ambici být autorkou pro kohokoli...

Tak ještě jednou moc díky všem a přeju krásnej novej tejden, plnej inspirace a dobré nálady. Mějte se! Těším se na další setkání s vámi, a.


Benetka
28. 02. 2021
Dát tip

Jednorožec se v houští skrýval

Však zřela "jen" bílou laň Anna

Nechat odhalit se rád by býval

Jenže to by Anna musela být......


atkij
28. 02. 2021
Dát tip

Anna je malířka. V obrazu má život lesa, vod, strání a luk. Plesám:)


Já taky špatně vidím! Myslela jsem si, že vidím srnky a byly to krtince...

Jinak další moc povedená věc :)

Matylda stojí na louce? To má fajn :)


ešteže máme tú predstavivosť...vidíme krásy, koľko sa nám zažiada :)*


Incognit
28. 02. 2021
Dát tip

Kde ty bíle laně jsou, ka mohly jít?... 


Kočkodan
28. 02. 2021
Dát tip

 

Zcela jistě se nedívám naposledy pod tvým dílkem skrz trní komentářů. (lehce kachní smajlík)


Dagmaram
28. 02. 2021
Dát tip

pěkné:-)


Alegna
28. 02. 2021
Dát tip

jemná fantazie :)*****


Prosecký
28. 02. 2021
Dát tip

I se znalostí časování jediného francouzského slovesa jsem propadl pocitům proměňujíci se reality ... dobré


.....na dlani mi roztály. .....*/*****


Když první tání cesty sněhu zkříží... * ..hezká atmoška.


Já Lucie píšu...
28. 02. 2021
Dát tip Alegna

Annnie, líbí se mi název ve francouzštině! Dobrý nápad! Jinak báseň celá pěkná. Nechybí v ní lehkost a ani dostatečně jemná krása. 

Bílá laň se nevidí každý den. Snad to ale nebylo doopravdy naposledy :) 

Posílám jeden milý placák a samozřejmě tip!


MilanH
28. 02. 2021
Dát tip

Něžná


Nami 99
28. 02. 2021
Dát tip

Hezké.


Smatchavym... hmmm... to mi prijde skoro jako yesteryear z Rosettiho prekladu... Holt jsem Villona prvne konzumoval anglicky, francouzsky bych ho nedal ani se slovnikem v ruce... Bavi me nova slova... :) Kazdopadne ode me jasny tip. ;) S.F.


Diona
28. 02. 2021
Dát tip MilanH, Alegna, Kočkodan, Benetka

...řekni, kde ty laňky jsou, co se tady mohlo stát...

proměnily se v *Tip


Andělka1
28. 02. 2021
Dát tip

A proč naposledy??? Dokud i z nás nezbyde trocha té únorové hlíny...:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru