Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

mensis Martius, první měsíc v roce

01. 03. 2021
8
19
691
Autor
Aru

Ahoj, ahoj, ahoj, nečekejte že se něco dozvíte, protože ne a rozhodně ne; vítejte ve snůšce pitomostí a blábolů! Ale pokud máte doma svůj oltář zasvěcený bohu Martovi, tak mě nekamenujte :D

Božský Mars, bůh války a zemědělství a hrdý vlastník planety Mars. Nezapomeňte na to, až s Elonem Muskem coby kolonizátoři budete sestupovat ze schůdků rakety na povrch rudé planety a poletí na vás salva kopí od rozzuřených marťanů, Martových vojáků. Mars, ačkoli pohanský bůh se i dnes těší značné oblibě u jinak katolických poláků, kteří mu dali Marzec, což není nic jiného, než mensis Martius, neboli měsíc boha Marta. V tento měsíc tak můžete každoročně vidět na Slovensku a Polsku jinak oddané stoupence Ježíše, jak se vydávají na pouť do oblastí bývalé Římské říše, aby obětovali na oltářích bohu Martovi v jeho chrámech a má to svůj důvod. Po Jupiterovi to byl druhý nejvýznamnější bůh a tak se není čemu divit, že Nový rok původně začínal právě jeho měsícem.

Mars byl původně hromovládcem, ale pak si řekl, že to přenechá Jupiterovi a vrhne se na zemědělství, což se ukázalo jako vrcholně praktické, i dnes lze v polích nalézat něco z vojenského náčiní z různých epoch Martova válečnictví. Martovými rodiči je bohyně Juno a Ovidius, který je jediným známým autorem, kdo tento akt zaznamenal. Juno počala svého synka pomocí kouzelného květu od bohyně Flory, která jí ho darovala. Mars dopřával válečné štěstí, byl statečný a neporazitelný bojovník.

Vystřídal několik božských manželek, ale znáte to, není nad pořádnou ženskou a ne nějaký vymyšlený mýtus a tak pro něj se stala nejdůležitější lidská žena Rhea Silvia, (kterou jen tak mimochodem znásilnil ve spánku) minimálně tak někteří soudí a ověřovat to jestli to není jen canc, na to prostě nejsou síly, přece jenom jsme v 21. století. Rhea mu porodila Romula a Rema a protože to byla vzorná matka, tak je dala na vychování jisté vlčici. Když chlapci dospěli, jak už to chodí v těchto komplikovaných rodinách, Romulus po vzoru Kainovu zabil Rema. Ale chtěli byste snad vědět kdy Martovi narostl první zub, kam chodil do školky, nebo jaké známky měl ve škole, nebo snad kdy schytal svůj první monokl? To je těžká věc, to se nedozvíte, ne že by to snad nebylo v nějaké tlustoknize zavalené metrem prachu, ale protože jsem líný hovado a taky (HLAVNĚ) únor měl JENOM 28 dnů, což je setsakra málo. Člověk (to jako já) musí taky někdy například spát a to se pak prostě nedá stíhat! Pokud ale toužíte mermomocí se o Martovi dozvědět více, běžte do lesa a tam si nasbírejte hrst, nebo dvě lysohlávek, ty už vám o Martovi poví něco více.


19 názorů

Aru
13. 06. 2022
Dát tip

ale na plno věcí se dá přijít prostě jen tím, že člověk žije, některý věci prostě udeří do obličeje člověka, ať chce nebo ne :D

zvlášť tahle doba je úžasná v tom, jak je učící, zjistil jsem tolik věcí na které jsem nepřišel za předchozích 30 let.

chápu že se "stimulanty" lze mít zkratku a dostat vize/vstup jinam, či jemnější komunikaci dříve, či se k ní vůbec dostat, když by se taková cesta vůbec neotevřela.

ona je sranda, že taková muchomůrka červená je u nás běžně dostupná, ale rozhodně není masově rozšířená :D

to ano, ne každý je schopný je to ustát, ale momentální zřízení jaksi "chrání" plošně všechny, i když je tu nejspíš stále silná potřeba mnoha být chráněni a mít ke komu vzhlížet, což když se přesune i do duchovní roviny, páchá to stejný bordel, jako u těch co nenastoupili duchovní cestu. je to sranda, ale pomalá cesta je nejbezpečnější.

to že takové látky v našem světě vůbec jsou znamená, že jsou tu k použití pro ty co chtějí to zkusit, je to jen další volba k "zažití" z plodů tohoto světa - v podstatě jsme odsouzeni hrát nějakou roli, ať si vybereš jakoukoli stranu :))


Lenochod
13. 06. 2022
Dát tip

No s houbičkami to tak nevypadá, s nimi to tak je. A třeba s ayahuascou taky. S ayahuascou jsem zažila téměř zděšení z té nekonečné mnohosti, když jsem se ocitla ve všem coby vševědomí, a s houbičkami zase absolutní smutek z té samoty, že vše jsem jen já a nic jiného... Ne každý člověk je schopen něco takového ustát, proto je lepší, že to tak mají jen ti připravení (a ti málo připravení jen na pár vteřin a pak to měsíc vstřebávají...). A pak už zbyde jen vzpomínka, která se dá unést stejně jako všechny ostatní vzpomínky. Zůstat vědomě v tom všeprostupujícím vědomí, jako to mají někteří "osvícení", to musí být síla - asi jako umřít zaživa a dál chodit do zaměstnání a starat se o rodinu...


Aru
13. 06. 2022
Dát tip

kdepak, kalendář je zhroucenej, odsouzenej být navždy nedokončený, jelikož jsem prozřel že je to příliš zamotaný a složitý i na žertovné podání.

s houbičkama to byl vtípek, mě to lákalo jenom akademicky, nikdy jsem je nezkoušel, jen jsem o tom uvažoval, byť místama intenzivně.

víc jsem rozebral Medúsu, nakolik je relevantní, nechť posoudí čtenář.

ono to vůbec vypadá, že vědomí je všeprostupující, viď? a že jde o citlivost vnímání co kdo dokáže a skrz co komunikovat s hlubšími rovinami vědomí


Lenochod
13. 06. 2022
Dát tip

Aru, lysohlávky mi o Martovi nikdy nic nevyprávěly, ale je fakt, že jsem se jich na něj neptala. Jenže oni my vypráví, jen pokud se jich neptám. O tom, co ony považují za důležité (o slunci, o harmonii, o ohleduplnosti a řádu v přírodě...). Minule jsem se jich na něco zeptala a dopadlo to tak, že spolu teď nemluvíme. Příště si to musím u nich vyžehlit a přijít bez ptaní. Tobě o Martovi povídaly? Jo, a uvědomuješ si, co se může stát po dvou hrstech lysohlávek? Měl bys tam nechat jen jednu, nebo radši půl...

PS: Přijde ještě na řadu i můj oblíbený květen?


Aru
01. 03. 2021
Dát tip

no jo, ale ona ho prakticky nechtěla/neznala :D


Aru
01. 03. 2021
Dát tip

dík, opravím ;)


Aru
01. 03. 2021
Dát tip

už jsem to opravoval včera... bohužel jsem si to spletl s konceptem, takže čtenářům to zůstalo


Aru
01. 03. 2021
Dát tip

info tam skoro žádné není :D

jo jo, interpunkce je můj kámen úrazu


Alegna
01. 03. 2021
Dát tip

není nad pořádnou ženskou....máš můj tip :)


annnie
01. 03. 2021
Dát tip

Zábavné, díky. Oprav si před koncem "po vzoru Kainovu" místo "Kainovi". Tip a.


... aha - NumLock! ***

Hovadu?


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Také díky za zajímavé info... i blackie, pobavilo.

chtělo by text projít, interpunkce vázne:-)), a díky za rozdělení do odstavců, Aru.


Aru
28. 02. 2021
Dát tip

díky ;)


MilanH
28. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Přidávám se k blacksabbath :-)


Kočkodan
28. 02. 2021
Dát tip

 

Marš na Mars?... ne, díky, já už to nějak doklepu přízemně tady. (antropogenní smajlík)


Aru
28. 02. 2021
Dát tip

Mars, je to planeta Mars, E. Musk chystá ji zalidnit , můžeš se zkusit přihlásit k ostatnim kolonizátorům :D


Aru
28. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

na bledost a hrůzu jsem nenarazil a v těch manželkách se mi nechtělo moc pitvat, hledal jsem nějaký jeho pořádný příběh, ale nic jsem nenašel... a taky moje studování tento měsíc bylo blízké 0 :D

jo a štastný nový rok :D

díky ;)


Kočkodan
28. 02. 2021
Dát tip

 

„coby kolonizátoři budete sestupovat ze schůdků rakety na povrch rudé planety” - cožpak už nebylo na Zemi těch neblahých zkušeností s totáčema dost?...


blacksabbath
28. 02. 2021
Dát tip MilanH, Alegna

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…841 ....a byly mu přisouzeni synové Pallor „Bledost“ a Pavor „Hrůza“.... manželka byla označována Nerio ztotožňovaná s Minervou...:-))))......a jdu na lysohlávky.....:-)))...*/****


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru