Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

BÁSNÍKŮV PŘÍBĚH

28. 02. 2021
13
9
470
Autor
Dan TM

 

BÁSNÍKŮV PŘÍBĚH

 

Bral básně do dlaní lehce a snadno. Snášely se k němu a dotýkaly se jej zcela samozřejmě. Byly plné krásy a světla. Přesto pro něho byla část jejich poselství skrytá a on měl příliš mnoho zneklidňujících otázek.

Proto je odkládal na dno.

Proudícím časem zestárl.  A pak opět bral jednotlivé básně do rukou. Stýskalo se mu po jejich kráse.

Nyní však do každé z nich vložil alespoň jedno ne zcela patřičné slovo. Aby se vzpříčilo a báseň neprotekla tak rychle. Kladl ta slova jako pihu na dokonalou tvář. Jako mateřské znaménko na dokonalou šíji.

A ta slova dopsaná, doplněná, se stala jeho podpisem, znamením.

A tehdy básně ožily v lidech, kteří je četli.

A básník poznal hrůzu i nádheru, zodpovědnost i obavy. Protože moudrost nese kromě pochopení i bolest.


9 názorů

Dan TM
03. 05. 2021
Dát tip

Přátelé, moc děkuji za vaše slova.


Kamamura
03. 05. 2021
Dát tip

Když totéž Theolonius Monk zkoušel v jazzu, říkali o něm, že je hudební snob. Mnozí šli ještě dál a tvrdili, že nezvládá svůj nástroj, že zkrátka neumí hrát. Jemu to asi bylo jedno, ono vymyslet si jméno jako Theolonius Monk, to chce určitou dávku hroší kůže. 

Vždycky se najdou lidé, co si dělají, co se jim zlíbí, bez ohledy na zuby a drápy normalizujicí majority. A v tom je ta potíž...


kadeřavá
03. 05. 2021
Dát tip

Krásné všimla jsem si ,ze jinak beru do ruky třeba detektivku nebo román a jinak knižku básní.Knižka básní je duše a když si s ní chci popovidat tak je to vzácná chvilka

 


R. Kedar
28. 02. 2021
Dát tip

Úplně nejhorší je vědět, že nějaký ten osten existuje, ale bát se, že mě nikdy nebodne.


Dagmaram
28. 02. 2021
Dát tip

líbí se mi to velmi. Ten závěr pro mě není úplně nej

Tip


K3
28. 02. 2021
Dát tip

Ano, piha na tváři, pokud není příliš veliká, je spíš ozdobou.


Andělka1
28. 02. 2021
Dát tip

Hezké a souhlas s Diona. Někdo není mentálně dospělý ani v té poslední fázi života - a to je pak při Umírání průser.


Diona
28. 02. 2021
Dát tip

...hmm, moudrého asi pochopení pravdy nebolí, protože je moudrý. To nás, co jsme k tomu ještě nedospěli pravda bodne jako osten

Pravda je ošklivá: máme umění, abychom na pravdu nezahynuli "F.W.Nietzsche"


Alegna
28. 02. 2021
Dát tip

tip***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru