Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

(Ne)obyčejné příběhy holčičky Ivy - 1. Iva a skřítci

01. 03. 2021
23
37
1103
Autor
Gora

 

 

1  Iva a skřítci

 

Co to v pytlích šustí, pípá?

Mám dědečka kouzelníka?

 

„Ivuško, něco tady pro tebe mám. Tak pospěš, honem!“ posunul děda z čela slaměný klobouk, aby dobře viděl, jak se vnučka bude tvářit.

„A co je to?“

„Překvapení,“ řekl a ukázal na dva pytle v rohu chodby.

Iva zaslechla podivný šramot. Cosi v těch velikých sáčcích z papíru škrábalo a šustilo.

„To budou skřítci, dědečku.“

„Skřítci?“ zasmál se děda.

„To ne, Ivuško, ale hádej. Má to dvě nohy a zobáček a ocásek. Nastěhujeme je do domku ze dřeva, do slepičárny."

 Můžu jít s tebou?“ zeptala se.

„Ano, můžeš,“ a ona se skoro rozběhla radostí. Důležitě pochodovala s milovaným dědou v nových svítících holinkách - ráz dva ráz dva - směrem ke slepičí boudě a vesele brebentila.

Z obrácených pytlů tam vyklouzávala na zem kuřata jedno po druhém. Jako králíci z kouzelnického klobouku. Děda totiž dovezl na statek nové, mladé slepice.

„Jů, slepičí miminka,“ měla Iva oči navrch hlavy.

Stála pohromadě v chumlu uprostřed boudy. Prohlížela si nový domov a ani nepípla.

Děda vzal kyblík s krmením a nasypal ho na plech. Nejzvědavější z nich udělalo krůček - a klov, klov! Ostatní kuřata uslyšela známý zvuk a nahrnula se kolem. Rychlé ťukání tolika zobáčků Ivě připomínalo plechovou slípku, kterou má doma. Natahuje se klíčkem na zádech a pak zobe a zobe, dokud se klíček nezastaví.

Děda nalil do kamenného koryta ještě vodu, aby se kuřata mohla napít, a šlo se domů. Iva nesla košík z proutí. Cestou do něj sbírala vejce. Nejraději pro ně ale lezla do staré psí boudy, tam se slípky často schovávaly a zanášely.

„Jak se jmenuješ, pejsku?“ ptal se jí děda. Z boudy totiž koukala rozcuchaná Ivina hlava s vystrčenou špičkou růžového jazyka. Soustředila se, aby opatrně brala jedno vejce za druhým.

Pohoršlivě zakroutila očima. Ten děda, plete si mě s nějakým pejskem! Ale přece jen nakonec zaštěkala, aby mu udělala radost.

Překročila zlobivého kocoura Kryšpína, stočeného na rohožce, a podala babičce košík:

„Vajíčka, babi!“ 

 

 



37 názorů

kvaj
05. 03. 2021
Dát tip

To mi bylo jasné, ale Honzíkův děda byl družstevník.


Gora
05. 03. 2021
Dát tip

kvaji, moc děkuju... děda je soukromník:-)))


kvaj
05. 03. 2021
Dát tip

V těchto zvířecích tématech z hospodářství jsi nepřekonatelná. Ale Honzíkova cesta - nevím, to by musel děda pracovat v družstvu. :-)


Gora
04. 03. 2021
Dát tip

Děkuju, Peter, píšu, píšu:-))


Len tak ďalej. 


Gora
03. 03. 2021
Dát tip

Děkuju za tvůj názor, škoda, že děti věku 5 a výš nikde v okolí nemám... ale ta naše vnoučata dorostou - a hin sa ukáže!! Díky moc, Cadmium!!


Gora
02. 03. 2021
Dát tip

Evži, děkuju, tak to jsem ráda...


Je to moc hezké, není tam nic zbytečně popisného a pro děti akorát. :-)


Gora
02. 03. 2021
Dát tip

Diano, děkuju, potěšilo... já u publikování nastavovala jiné datum a asi nechodila avíza... díky.


Diana
02. 03. 2021
Dát tip

Pěkné, milé, potěšilo. Dědeček hezky zažertoval. pohoda!


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Jani, jsem velmi ráda, že se ti oboje líbí - textík i kresby... díky.


vesuvanka
01. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Moc hezky napsané, roztomilé :-))), TIP. Líbí se mně i doprovodné kresby Ivy, které by si také zasloužily  :-))) TIP


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Alegno, děkuju, těší mne /jistě i Ivi/...


Alegna
01. 03. 2021
Dát tip Gora

přidávám se k bixley a chválím i black za kresby


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

annnie, díky ti!


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Karle, jako chovatelka a babička vlastně jen popisuji své "velké téma" - a Ivi je všestranná, moc se mi líbí, jak ilustruje...


annnie
01. 03. 2021
Dát tip

Hezké, tip a.


K3
01. 03. 2021
Dát tip

No jo, po vesnicích slepičky ubývají, tak alespoň tady na Písmáku tvojí zásluhou ožívají:). (ivi kreslila Ivu:).


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Oldjerry, to mne těší, děkuju!


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Kočkodane, nemáš na Ivi poněkud přehnané požadavky??? Dík.


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Andělko, děkuju.


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Nami, dík!


Oldjerry
01. 03. 2021
Dát tip

V jednoduchosti je  krása - literárrní perokresba... *


Kočkodan
01. 03. 2021
Dát tip

 

…ale hádej. Má to dvě nohy a zobáček a ocásek.

 

Tak tady jsem očekával, že Ivi okamžitě vykřikne: Tučňák císařský, Aptenodytes forsteri! (mrk)


Andělka1
01. 03. 2021
Dát tip

***


Nami 99
01. 03. 2021
Dát tip

Moc hezké.


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Jamardi, směju se, dědečka jsi vystihla velmi trefně:-), i prostředí... díky za komentář!


Gora
01. 03. 2021
Dát tip

Dievča, děkuji, vnoučata jsou mi inspirací... tedy ze života.


Jamardi
01. 03. 2021
Dát tip Gora

Prima dědeček :). Na obrázku vypadá sice trochu divoce, ale to tak bývá. Třeba můj bratranec se ze začátku bál jedné příbuzné, která měla zrzavé vlasy a nechtěl se k ní přiblížit.

Je to pravdivé, děti si dokáží hrát se vším, co okolo sebe vidí.

Ty obrázky se k tomu hodí, je to prostředí neučesané :)


dievča z lesa
01. 03. 2021
Dát tip Alegna

je to roztomilé a ako živé ... slová aj obrázky


blacksabbath
28. 02. 2021
Dát tip Gora

Snad nebudou negativní ohlasy.....nerada bych ti dobré dílo pokazila......:-)))))


Gora
28. 02. 2021
Dát tip

To je pro mne čest, ta Honzíkova cesta, Ivi. 

Moc děkuju za kouzelné obrázky, myslím, že se k textu náramně hodí!


blacksabbath
28. 02. 2021
Dát tip Gora

Irčo.....mně to připomnělo Honzíkovu cestu.....a pod to ...co napsala Renata...se podepisuju i já!!!!!................*/*****************


Gora
28. 02. 2021
Dát tip

Děkuju, Renato, i za tvé korektury, názory ve stádiu psaní  - od tak dobré pohádkářky si toho považuji. Díky!


bixley
28. 02. 2021
Dát tip blacksabbath, Gora, Alegna, vesuvanka

Ireno, pro děti, zejména ty z měst, které vidí slepice a další domácí zvířata málokdy, naprosto úžasné. Vytvoření vztahu ke zvířatům a k přírodě je pro dnešní děti zásadní. Příběh je jednoduchý, čtivý, děti v předškolním věku určitě zaujme. Těším se na pokračování.


Gora
28. 02. 2021
Dát tip

Ilustrace: blacksabbath


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru