Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 21-02 (únor 2021) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 03. 2021
0
24
2236

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ÚNOR 2021


Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v únoru 2021 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . |an|Já|Go|K3|Zb|St|bi|Al|Ja|Te|Lu|La| .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |ni| L|ra| .|or|vn|xl|eg|ni|tř|zz|kr| .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |e |uc| .| .|a | .|ey|na|na|ev| .|ov| .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .|iu| .| .| .| .| .| .|6 | .| .| .| .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .| .| .| .| .| .| .| .| .| .| .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .| .| .| .| .| .| .| .| .| .| .
------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+------
1. Návštěva přítele Mik. Týře/Majaks| 3| .| 3| 2| .| 1| 2| .| 2| 3| 3| 2| =21 bodů
2. Krabice/bixley . . . . . . . . . | .| 3| 2| .| .| .| .| 3| 1| 1| 1| 3| =14 bodů
3. Co Vid / StvN . . . . . . . . . .| .| 2| .| 3| 3| .| .| .| 3| 2| .| .| =13 bodů
4. Bratr z ledu/blacksabbath . . . .| .| .| .| 1| 2| .| 3| 2| .| .| .| 1| = 9 bodů
5. Prokletý básník I. Ponček/Puškyn | 2| .| 1| .| .| .| .| 1| .| .| 2| .| = 6 bodů
6. Hluboký pohled v očích/Danny . . | 1| 1| .| .| .| 2| 1| .| .| .| .| .| = 5 bodů
7. Den ledových dotyků/stromeček . .| .| .| .| .| 1| 3| .| .| .| .| .| .| = 4 body

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za březen 2021, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do pátku 26. března můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Hluboký pohled v očích

Bratr z ledu

Krabice

Návštěva přítele Mikuláše Týře

Den ledových dotyků

Prokletý básník Ilja Ponček

Co Vid

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

 

NOMINACE ÚNOROVÝCH prozaických děl

Do neděle 7. března můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v únoru 2021
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Hluboký pohled v očích

Bratr z ledu

Krabice

Návštěva přítele Mikuláše Týře

Den ledových dotyků

Prokletý básník Ilja Ponček

Co Vid

 

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


24 názorů

Janina6
30. 03. 2021
Dát tip

Gratuluju těm, co jsou na bedně :-)


StvN
28. 03. 2021
Dát tip

Lakrov, díky za komentář. Vystihl jsi to dobře, akorát tě nedokáži přimět, abys měl takové psaní rád :)


Všem moc gratuluji!


bixley
27. 03. 2021
Dát tip

Děkuji a gratuluji všem zúčastněným.


Gora
27. 03. 2021
Dát tip

Blahopřeji, Majaksi, bixley, StVn k vítězství!

Lakrovovi díky nejen za tabulku...

Všem díky za účast, hodnocení a zájem v Próze měsíce.


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO

Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ÚNOR 2021


Lakrov
26. 03. 2021
Dát tip

(Chvíli váhám mezi prvním a druhým místem.)

VYBRANÉ:

1. Krabice autora bixley Smutné ale čtivé a z toho, co mám z tohoto kola soutěže zatím přečteno, taky dle mého vkusu první "povídkové" čtení.

2. Návštěva přítele Mikuláše Týře autora Majaks je dobře napsaná "ujetina". Tak dobře, že se se i přes svou (zde nadměrnou) délku a (pro mě) trochu nečekaný konec dá přečíst "jedním tahem". Má to prostě možná nechtěnou leč nezapomenutelnou náladu.

3. BRATR Z LEDU . . . autora blacksabbath Z poetické nálady té vzpomínky se to náhle přepíná do jakési společenské tragedie, dovysvětlené názvem, který čtu (společně se jménem autora) až nakonec.

 

OSTATNÍ:

Hluboký pohled v očích autora Danny Líbí se mi to náměmtem -- je takový sci-fi. Zpracováním, podáním, je to na mě příliš zkratkovité; mně by se líbilo věnovat tomu námětu podstatně víc prosotru, ale na to možná v současné době a v tomto prostředí není čas.

Den ledových dotyků autora stromeček Při čtení první "stránky" si říkám, že je to jen takový "rychlý tah na bránu", ale když dočítám do konce, říkám si, že je to napsané zatraceně dobře.  Jen zamotný závěr -- poslední odstavec o doktorovi -- mi pak přijde urychlený, ale na drohou stranu: proč pitvat takovou "krátkodobou známost". 

Prokletý básník Ilja Ponček autora Puškyn Začátek mi přijde jako takový "násilný", fiktivní životopis, od poloviny pak naopak zjišťuji, že se při čtení celkem bavím, takže to snad opravdu má být komedie v "cimrmanovském" stylu. Konec je pak (oproti jmenované "klasice") poněkud urychlený.

Co Vid autora StvN Kapitola "Jedna" na mě působí jako takové "omílání slov", zřejmě záměrné omílání pro zvýšení účinku; občas to někde zadrhne. I kapitola "Dva" začíná oním "omílacím" odstavcem, pak přechází do jakéhosi přehledu "pracovně-komunikační" taktiky -- neurazí, nepobaví. Od kapitoly "Tři" začínám tušit, že ona "o-ničem-nost" není jen tak sama sebou, nýbrž je prostředkem směřujícím k nějakému (mně skrytému) podobenství. Podobenství nabývá na zřetelnosti (to už ostatně z názvu, k němuž odhlížím) a začíná mi docházet, že já na tyhle "častušky" (tj. aktuality) moc nejsem. To pčítání metrů v kapitole "Čtyři" mě dost irituje.  Do konce dočítam zrychleně.


Luzz
22. 03. 2021
Dát tip

1. Mikuláš Týř - jednoznačně nejlepší text. skoro tak dobrý jako moje próza.

2. Ilja Ponček - nic náročného, ale docela pobavilo.

3. Krabice - postupné cvokatění jako docela fajn námět.


Tetřev
19. 03. 2021
Dát tip

1.Návštěva přítele Mikuláše Týře

2.Co Vid

3.Krabice

Týř mě bavil od začátku do konce. Co Vid jsem četla opakovaně - určitě je to velmi dobře napsaná povídka, jen mě tolik nebavila. U Krabice jsem ne všechno pochopila - a když si teď zpětně snažím vybavit děj, moc se mi to nedaří. Proto na třetím místě.


Janina6
18. 03. 2021
Dát tip

1. Co Vid

2. Návštěva přítele Mikuláše Týře

3. Krabice

A protože tu vidím skoro tolik stručných komentářů pod hlasováním, jako respirátorů u lidí v parku, tak teda taky nebudu!!! :-) prostě komentáře jsou pod povídkami.


Alegna
16. 03. 2021
Dát tip

1. Krabice

2. Bratr z ledu

3. Prokletý básník Ilja Ponček

 


bixley
14. 03. 2021
Dát tip

1. Bratr z Ledu

2. Návštěva přítele Mikuláše Týře

3. Prokletý básník Ilja Ponček



Zbora
09. 03. 2021
Dát tip

1 Co Vid

2 Bratr z ledu

3 Den ledových doteků


K3
09. 03. 2021
Dát tip

1. Co Vid

2. Návštěva přítele Mikuláše Týře

3. Bratr z ledu

O prvním místě jsem měl jasno hned. Je bravůrně napsané, čistým jazykem. Mikuláš je taky skvělý. Na druhé místo ho posunulo, oproti ostatnímu textu, až moc naturalisticky ztvárněná část. O třetím místě jsem váhal víc, rozhodla nostalgická poetika.


Gora
08. 03. 2021
Dát tip

1. Návštěva přítele Mikuláše Týře

2. Krabice

3. Prokletý básník Ilja Ponček

Komentáře u děl.

Návštěva na první místo za vytříbený styl psaní, Krabice zaujala námětem i překvapivým závěrem,  Prokletý básník ironií téměř bezbřehou...

ještě chci "vypíchnout" "Bratra z ledu" - působivá miniatura prozaická. Na další stupínek bych pak zařadila Hluboký pohled a Den ledových dotyků... taky dobré. Co Vid i přes kvalitní zpracování mne tematicky minul...


1. Krabice

2. Co Vid

3. Hluboký pohled v očích

Výběr není lehký, protože každé dílo má to své, které to druhé zase nemá... A to je ta originalita, kterou já považuji za nej!


annnie
08. 03. 2021
Dát tip

1. Návštěva přítele Mikuláše Týře

2. Prokletý básník Ilja Ponček

3. Hluboký pohled v očích


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ÚNOR 2021


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru