Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Změna jména

01. 03. 2021
15
21
609
Autor
Nami 99

"Dobrý den paní úřednice.

Jsem tady dobře na matrice?

Potřebuji změnit jméno."

"Hned vám bude vyhověno."

 

"Jmenuju se Josef Píč.

A chci dát to jméno pryč."

 

"To vás chápu pane Píči,

že se vám to hodně příčí.

Řekněte si nové jméno.

Jaké máte vymyšleno?"

 

"Chtěl bych dát to "Josef "pryč

a jmenovat se "Karel " Píč."


21 názorů

Kdysi byl tento vtip na jmého ,,Gustav Prdel" a dotyčný se nechtěl jmenovat Gustav.


Nami 99
02. 03. 2021
Dát tip

Nebo Blanka Panenská.


bixley
02. 03. 2021
Dát tip

Změnu křestního jména bych pochopila, kdyby se jmenoval Klíč a křestní jméno měl Petr. :-)


Nami 99
01. 03. 2021
Dát tip

Nebo Nepovím.


bixley
01. 03. 2021
Dát tip

No, já myslím, že horší je jmenovat se Hlupák nebo Syčák...


annnie
01. 03. 2021
Dát tip Nami 99, Já Lucie píšu...

Čas už tká

svou jemnou nit

a my v ní lapeni

Kdosi lká

Lepší je snít

I když jsme znaveni...


čas-tužka, nebo čast-uška?


annnie
01. 03. 2021
Dát tip Nami 99

No pěkné... Pan Hastrman z Rybníka. Pětiletka. A já vím o paní, která se skutečně jmenuje Růženka Šípková... Bože... Svět je prostě pohádka. No a někdy taky častuška :)


Abakus
01. 03. 2021
Dát tip

Známa dostala meno od radosti nad prvým päťročným plánom - "Pětiletka".


Nami 99
01. 03. 2021
Dát tip

annnie - jen aby tam nevymýšlel nějaké kíčoviny.

Nedaleko od nás je obec Rybník a bydlí tam pn Hastrman.


annnie
01. 03. 2021
Dát tip Nami 99, Já Lucie píšu...

Kousek od nás je vesnice Pičín. Škoda, že Josef / Karel není odsud - to by znělo pěkně feudálně: pan Píč z Pičína...

Opět pobavena. Tip a.


Nami 99
01. 03. 2021
Dát tip aleš-novák, Diona, blacksabbath, Já Lucie píšu..., Savage Flame

Když jsme se řadili ve škole na konci roku na fotografování, paní učitelka mi řekla. "Ty budeš stát vedle Píče." Pepa mi stál po pravici a paní učitelka po levici.


Kočkodan
01. 03. 2021
Dát tip Nami 99, Diona, blacksabbath

 

Aleši,

 

 

 

jenom aby nebyla (i kvůli nákladné kulturní vložce) ta svatba Dubová + Polena na sekeru... Nebo nedejbože aby s ní později dokonce jeden toho druhého honil! ;-)


Nami 99
01. 03. 2021
Dát tip

U ná s V Lanškrouně bydleli Píčovi, Poorovi a Džbánkovi, co si jen tak vybavím , že zmizeli. Jo a ještě Klofát.


Prosecký
01. 03. 2021
Dát tip

Některá jména opravdu mizejí, aniž by byla tak návodná, jako ta Brzochcíplá. Kupříkladu můj prapradědeček Leopold Ukrutný padl bezdětný v bitbě u Hradce Králové.


Já Lucie píšu...
01. 03. 2021
Dát tip Nami 99

Píč je přeci dobré,

to to Josef je blbé :D


Nami 99
01. 03. 2021
Dát tip

Některá jména se i časem vytrácjí. Moje kamarádka Maruška Brzochcíplá je poslední svého druhu.


Nami 99
01. 03. 2021
Dát tip

Prosecký - také jsem jich hodně poznal osobně.


Prosecký: koneckonců i známý český sokol a obrozenec se původně jmenoval  Fridericus Emanuel Tirsch, dnes známý jako Miroslav Tyrš...


Prosecký
01. 03. 2021
Dát tip

Na této básni ji vidět, jak jsme od roku 1918 kulturně zchudli. Kdybychom tu ještě měli české Němce, byli bychom zvyklí na jejich běžné příjmení Pietsch. Já sám jsem jich před válkou znal několik.


aleš-novák
01. 03. 2021
Dát tip Alegna

v červnu hrajeme na svatbě, kde se snoubenci jmenují Dubová+Polena.

jsem zvědavý, jaké si vyberou společné příjmení...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru