Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pravda o mluvící Anně. No to snad ne...

05. 03. 2021
14
52
1395
Autor
annnie

Anna si myslela, že stvořila sama sebe. Ale právě zjistila, že její předobraz už dávno vytvořil V.K.:

https://youtu.be/FfTX4-CAfS0

 

Pravda o mluvící Anně. No to snad ne...                                                      Matylda, pátek 5.3.2021 ráno

 

Anna se probudila

ještě má slepený oči

a už mluví

No ne - ne nahlas!

Ale ostatně – i kdyby, co na tom... no ne?

 

Prohodila pár slov s Bohem

a jak mu tak říká,

co ji trápí:

Všechno dobrý, Bože,

moc ti děkuju,

jen ještě, prosím:

Filip a David...,

pocítila jemný stesk

po jedný starý písničce

No ne, ne po jedný písničce,

po celým Koubkovi

 

Jak jsem na něj mohla zapomenout?

Žasne

a honem šmátrá po svém červeném ajfounu

 

Jo, tady je to

Mám to

 

Harmonika...

A Vašek s úzkostí

všech otců světa,

která znovu po letech

Annu píchne v hrudníku

jak pletací drát

volá:

Filipe!!!

 

A Anna vytáhne ten drát

a poslouchá další,

jak ji je servíruje e-bůh Velkej Jůtůb

je to boží, pusťte si to taky

V dálce bijí kameníci

chtějí dobýt země klín

 

Ze mě klín...

říká si Anna a pomyslí na Musiciena

No ne! Trochu nemravný myšlenky po ránu...

Pošlu mu písničku

Tak kterou?

Anna vybírá

všechny jsou skvělý

všechny je dávno zná

No ne!!! Tuhle ne!!!

 

A Anna se směje

Tak tohle je fakt dobrý!

Mluvící Andula!!!

Vždyť to je o mně,

tohle mu pošlu...

 

Musicien to ví

a ví to celej svět:

Anna ráda mluví

miluje slova

Nejradši by napsala Slovo o slově,

ale to už jí vyfouk jinej Václav

No tak nic,

napíše něco jinýho,

slov má v zásobě dost

víc než dost

milióny

celý světy

celý galaxie -

no, vždyť vy už to víte dávno taky, že jo?

 

No ne!!! Cože??? Ukecaná???

No tak já už nic neříkám.

Ale na mý slova dojde!!!

 


52 názorů

annnie
06. 03. 2021
Dát tip

To Penumbra: :) :) :)!!!


Penumbra
06. 03. 2021
Dát tip

ou! hrozně ukecaný! :D


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Přesně, black! A já miluju obojí, a Koubka k tomu, a tebe jakbysmet :) Dík a pá, užij si víkend a.


Hlasem a harmonikou je někde mezi Žižkovem a Paříží.....hezký večer na Matyldu.....*/********


Diona
05. 03. 2021
Dát tip

:-)))  Taky přeju hezký víkend 


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Nojo, Diono, usvědčilas mě :) :) :) Velký dík za pobavení. Měj krásnej víkend a.


Diona
05. 03. 2021
Dát tip annnie

a  na ta slova došlo :-))) ..Opět Tip


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Tak nic. Měj se, šneku! a.


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

No Majaksi... Na kohoutí zápasy je tě trochu škoda... Nechceš radši zas napsat něco ke čtení? Nabízím ti obchod: kus za kus. Já dle tvého návrhu. Ty volně. Výzva??? a.


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Tak tak, Diore. Jedno z největších hoven je třeba její Sofiina můra... Možná bych ti, Mistře Jemného Intelektuálního Sarkasmu, doporučila nejdřív číst trochu pozorněji, než začneš generalizovat :) Anna si prostě myslí, že je čas smát se i čas plakat, a někdy třeba i současně...

Děkuji ti za hlubokou a delikátně formulovanou myšlenku a přeji hluboký ponor do děl lepších autorů, s přátelským pozdravem a.


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Zamyslím se nad tím, Majaksi. Nezapomněls ale, jaký kvality lyrický subjekt má??? Aby tě to pak netraumatizovalo na zbytek života...

Co jste to tam u Proseckýho na ugly dvorku hráli se Zborou za hru? To se ti vyrazil pupínek a někdo to musel odnést??? Ráda vidím, že dnes jsi (zatím) v lepším rozmaru. Kdy sem hodíš nějakou další ze svejch skvělejch povídek???

Srdečně zdraví a.


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

no dievča... Anna kroutí hlavou. Nečekala, že by tě i tohle, tak vzdálený tvý krásně jemný poetice, mohlo něčím zaujmout... Považuje si tvý návštěvy! Dík a pá a.


och! tuná to lieta ... keď zo srdca padne trojobal a zohreje sa, treba dať TIP


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Chauvinistický výmluvy! Osoba, rod a čas jsou naopak vždy VELMI podstatné kategorie... Že já jsem tě s těma Ugly huhly huhly podpořila. Odsuzuju tě místo tvý ženy k minimálně desetiminutovému dušezpytu a pokutě: krásná květina pro ni a sklopený zrak po dobu půl dne před námi oběma!!! Styď se!

Další případ!


Prosecký
05. 03. 2021
Dát tip

Máš pravdu, annie, v jistých situacích přestává nejen způsob slovesný, ale i rod, vid, čas ba i osoba mít jakokýkoli význam, vůbec může člověk říkat, co chce, a není to nic platné, já už se vlastně k té rovnoprávnosti výjádřil v "Ugly Writer´s Works Matter". Ještě že Písmák není v Americe! To už bych byl nejen vyloučen pro rasistické chauvinistcké chování, ale skončil bych zcela jistě před soudem.  


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Kondicionál nekondicionál, jen abys byl dostatečně v kondici, až dojde na imperativ :) Ráda bych tě do Bretaně měla v jednom celku :)


Prosecký
05. 03. 2021
Dát tip

Tak na psychické násilí ze strany žen jsme my, ženatí muži, zvyklí. Jenom tě, annie, upozorňuji, že celý můj text je v kondicionálu. 


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

to Aleš: opožděný dík. Ode mne i od Hrabala. Obrátil se v hrobě - a shledal, že se mu teď leží líp :)


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Díky, Dagmaram! A zdá se, že přes (zdánlivou???) naprostou banálnost přece jen někdy i k srdci... Vážím si pečlivýho čtení! Měj se tak krásně, aby to slovy vyjádřit nešlo :) Pá a.


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

to Bixley: Já myslím, že rozmlouvat s Bohem lze mnoha, velmi mnoha způsoby. Někdy beze slov, někdy se slovy. A koneckonců i Bůh sám má velmi různé komunikační prostředky...


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Prosecký, Prosecký... Já bejt na místě paní profesorky, zcela bez respektu k silence i k poetovi tě cáknu po hlavě...


Dagmaram
05. 03. 2021
Dát tip

pěkně od srdce pálené :-)


Já Lucie píšu...
05. 03. 2021
Dát tip annnie

For Cadmium & Annnie: Wow! Doopravdy je to "Oukej!" Přesněji "vše je dobré, vše je v pořádku" :) Ale pořád ok :) Cadmium gratuluji!


bixley
05. 03. 2021
Dát tip Alegna

Rozmlouvat s Bohem už neumíme. Tam nepotřebujeme slova.


Prosecký
05. 03. 2021
Dát tip

The Poets of the Silence: Postavil bych si dům na pláži, s terasou, ateliérem pro mě a zimní zahradou pro manželku a pokoji pro hosty pro vnoučata a kaýdé ráno bych se kochal  pohledem na mořský příboj ... a potom by přišel někdo takový jako Jitka Charvátová z téhle písně. Vpodstatě je úplně jedno, jakým jazykem by hovořila a co by říkala. Nonverbální komunikace představuje 90% komunikace celkové. Mluvila by a bylo by to, jako když poslouchám francouzskou operátorku v telefonu - nemohl bych se od toho hlasu odtrhnout a opustil bych ten pracně vybudovaný stylově projektovaný domek, protože jeho životnost je jen asi čtyřicet let, kdežto životnost dívčího hlasu bývá i několik minut ...


Prosecký
05. 03. 2021
Dát tip

Kala = (podle mě) krásný, kalisti = nejkrásnější. "Ola" nevím, asi pozdrav. 


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Cadmium! Tomu říkám rychlost!!! Blahopřeju k vítězství!!! Teď strašně spěchám, leč ozvu se kvůlivá ceně! Pá a.


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Není to špatný, Prosecký, ale na prémii to ještě není :) Ostatně byl jsi předběhnut... Cadmium je zřejmě řečtinářka :) Ale dík za účast v sotěži a za vše. Měj se. Pá a.


Prosecký
05. 03. 2021
Dát tip

Kala = (podle mě) krásný, kalisti = nejkrásnější. "Ola" nevím, asi pozdrav. 


annnie
05. 03. 2021
Dát tip Já Lucie píšu..., Alegna

Milí přátelé,

ta za prvé: Mám pro vás nádherný nový slovo. Právě mi šupem přišlo přímo z voňavýho Řecka: ÓLA KALÁ! Kdo první rozluští, má u mě prémii!!! A pozor - nezkoušejte to na mě s kurzem vaření!

Děkuju vám, že jste se mnou nechali překvapit. Pokud jsem vás trochu pobavila, tak jsem spokojena, o to šlo. Ovšem - jako správný autor jsem pochopitelně v první řadě pobavila sama sebe :) :) :) A pokud vám někomu třeba cvrnkla o klobouček nějaká myšlenka, téměř neviditelná pod písmenkovou skořápkou, tak klobouk dolů. Zvlášť pokud jste třeba otec. Nebo syn. Nebo dcera...

& special thanks to Alegna + Cadmium!!! (Ikdyž Anna ví, že tolik krásných slov si, Alegno, nezaslouží!)

A Kočkodanovi: po tobě, příteli, Anna šílí kvílí, sotva den je bílý. Sem se jí ovšem nějak zatoulala ještě nějaká temná noční myšlenka nebo co...

Díky vám všem! A na závěr malej dáreček za to, co jsem tu dnes rozsypala:

https://youtu.be/nD6VsMxXgkM


Alegna
05. 03. 2021
Dát tip

an. má, co nemám, umí, co neumím .... prostě obdivuju toho,  kdo se ode mě odlišuje .....an. umí používat slova tak, že zní samozřejmě, autenticky, každé patří na své  místo.....*****


Kočkodan
05. 03. 2021
Dát tip

 

Každá správná Písmačka – i za(s)lepená – by měla hned ráno pocítit minimálne jemný stesk po mně… (široký úsměv jak roztažený měch garmóšky)


jen si považte...tu apokalypsu...:o)

použití slova "apokalypsa" v jinak humorném a jinotajném textu od Koubka mě docela zaujalo...:o)


Annnie, tak takovou báseň jsem nečekala. Jsem teď trochu taková překvapená :) Bude to asi tím, že jsem si pustila tu písničku :) Je doslova šílená :D

Musím s Annou souhlasit, slova jsou skvělá věc! Hlavně, když je umí dobře použít v danou chvíli. To je teprve to pravé kouzlo :)


Prosecký
05. 03. 2021
Dát tip

Také mě zaujalo, že bys citovala Václava Klause.


Prosecký
05. 03. 2021
Dát tip

Také mě zaujalo, že bys citovala Václava Klause.


aleš-novák
05. 03. 2021
Dát tip Alegna, Prosecký

pokud je ukecanost tvůrčí záměr, jde o to, aby byla autentická.  Když to vydržíš dostatečně dlouho a získáš čtenáře, bude to považováno za "osobitý styl" :o) ...Hrabal byl taky "ukecaný"...

Koubkova písnička je nadčasová...

 


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Ježkovy!!! TENHLE V.K. NE!!! Ten za mě nemluví...


Incognit
05. 03. 2021
Dát tip

Na slova vždy dojde- jen ne na všechna dohromady. Ve mně to vyvolává pocit, aniž bych dokázal s určitostí interpretovat obsah, což některé básně dělávají. P.S. Já vím že Koubek, ale když jsem četl preambuli lekl jsem se, že za tečbe řekl něco V.K. co tlachá o modré nikoli zelené planetě.


annnie
05. 03. 2021
Dát tip

Milá PROZ, přesně tak. Je to takovej vtípek na en-tou... Ale úplně chápu, že to nemusí každýmu sednout. Veškeré komentáře vítány, jakýkoli názor povolen. Ani není třeba na oplátku kritizovat svý vlastní věci :)

Přeju krásnej den a.


PROZ
05. 03. 2021
Dát tip

Mám právo vytykát něoco cizí tvorbě, když sama nepíšu kvalitně? ... Snad mohu vyslovit svůj názor a nebudu za to odsouzena... sice je to o mluvící Anně, ale na můj vkus je to prostě moc umluvenné. Spíš ve mě trochu vyvolává úzkost z pocitu, že budu těmi slovy zahlcena. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru