Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Meditátor 2

06. 03. 2021
17
17
674
Autor
Danny

Mám tu už jedno dílo tohoto jména, proto čísluji. Jde vlastně v jistém smyslu o variaci.

Bedřich seděl v křesle a meditoval. Je volný den a tak tomu dá co nejvíc. Po půl hodině mu přišlo, že to k ničemu nevede.
Zkusil jinou meditační techniku. Obvykle mu jich zabíralo víc, alespoň pokud je schopen nezávisle posuzovat svůj pokrok. Hmmm... taky to nebylo ono.
Přešel ke třetí meditační technice, takovému "těžkému kalibru", který používal před několika lety, ale poté od něj kvůli jeho vehemenci ustoupil. Hmmm - přišlo mu, že si mysl spíše rozvrtal, než napravil. Náhle zazvonil telefon.
"Tati?" zareagoval Bedřich podle informace na displeji.
"Nazdar Béďo," ozval se jeho otec, který bydlel na druhém konci města, "jsem teď nemocný a potřeboval bych nakoupit. Normálně to tahám sám, ale v současném stavu..."
"Nic nevysvětluj," přerušil ho Bedřich, "jedu za tebou."

* * *

Když se Bedřich tramvají vracel z návštěvy a nákupu, díval se okny vozu na svět kolem sebe. Slunce krásně svítilo a tak se rozhodl vystoupit o zastávku dřív a projít se po parku.
Vstoupil na cestu a pozoroval stromy ve slunečním světle: "Ty jsou ale krásné," pomyslel si.
A v ten okamžik dosáhl Bedřich osvícení.


17 názorů

bixley
14. 04. 2021
Dát tip

Někdy není třeba meditovat, ale někomu pomoct. Potom se nám svět rozzáří.


Lakrov
13. 04. 2021
Dát tip

 Bavím se (a dofám, že to tak bylo autorem míněno). Na můj vkus velmi zkratkovité, ale ze stylu, jímž je to psáno, už tuším autora, což (po zjištění, že je to on, autor), považuji za dobré znamení. Tip.


Luzz
08. 04. 2021
Dát tip

sice opět taková mini-miniatura, ale o něco lepší než jednička. možná bych vyhodila přímou řeč na konci ("ty jsou krásné"), "Nic nevysvětluj," přerušil ho Bedřich, "jedu za tebou." taky působí trochu papírově... taky mi trochu vadily ty dovysvětlující věty, třeba "zareagoval Bedřich podle informace na displeji"

- když už mini, tak mini se vším všudy.


PavelK
06. 04. 2021
Dát tip

Přesně to vystihla Evženie Brambůrková. To příjde když to nečekáš. Můžeš 100x vystoupit znovu na stejné stanici. Můžou to být ještě krásnější dny a přesto marné. Propagátor zenového buddhismu Alan Watts říká, křesťané mají pravdu, když tvrdí, že mystický prožitek je darem Boží milosti, Krishnamhurti, přestat hledat, to je to čím musíme začít., já naučit se hledat nehledáním.


Marcela.K.
06. 04. 2021
Dát tip

...a o tom to je ;-)

Tak si najdu ještě toho prvního.


Janina6
06. 04. 2021
Dát tip

Našla jsem si i toho prvního Meditátora, ale tenhle se mi líbí víc. Je to drobnůstka, ale musím uznat, že působivá. Asi právě proto, že vyprávíš tak zlehka, bez "tlačení na pilu", ta moudrá myšlenka v závěru na člověka blikne a zamrká :-)


Ahoj, dík!


Danny
01. 04. 2021
Dát tip

ahoj, nominuji toto dílo do PM za březen


StvN
12. 03. 2021
Dát tip

Čekal jsem něco trochu jiného, ale vlastně je to docela milý závěr. 


lastgasp
07. 03. 2021
Dát tip

Uvědomil si to v pravý čas. To každý nedokáže.


annnie
07. 03. 2021
Dát tip

Osvícení skrze stromy :) velmi mi milé. Tip a.


K3
06. 03. 2021
Dát tip

To je hezké.


atkij
06. 03. 2021
Dát tip

Jasně, procházka venku za všechny "techniky":)


To přijde, když to nečekáš. Paráda.


Andělka1
06. 03. 2021
Dát tip

***


Diana
06. 03. 2021
Dát tip

Věřím :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru