Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

(Ne)obyčejné příběhy holčičky Ivy - 2. Iva a kuře

07. 03. 2021
26
40
1077
Autor
Gora

Ilustrace: blacksabbath

 

Zavírejte dobře vrátka:

kocour číhá na kuřátka!

 

 

Iva si na dvorku malovala klacíkem do hromady písku. Od domku, kde žily slepice, se už nějakou dobu ozývalo vystrašené pípání, skoro jako volání o pomoc. Vydala se tam, aby zjistila, co se děje.

Sousedovic kocour Tlusťoch číhal u ohrady. Jedno z nových kuřátek se totiž tak dlouho natahovalo po rozkvetlé pampelišce za plotem, až uvízlo mezi plaňkami. Nemohlo zpátky, ale ani ven. A to se právě líbilo kocourovi. Už už po kuřeti natahoval tlapku s velkými drápy.

„Ty jeden, ty, ty, ty, kšá!“ zahrozila kocourovi hůlkou. Stáhnul ocas, mňouknul a utekl.

Opatrně vytáhla kuře z pasti. Do dlaní se jí schoulila hromádka rychle oddechujících zlatých pírek.

Babička už stála ve dveřích.

„Neboj se o to kuře, Ivuško, už je dobře. Tlusťoch mu neublížil.“

Ivuška popadla z písku formu na bábovičku a nalila čistou vodu.

„Napij se, na,“ pobízela kuřátko. Vzala si svou plastovou lahev s čajem - předvede kuřeti, jak na to!

Chvilku ťapalo kolem, pak ponořilo zobáček do bábovičky a ochutnalo. Zaklonilo krk a Iva viděla, jak mu voda sklouzla krčkem.

Sedla si na bobek a prstem mu pohladila pírka. Kuře mělo oči jako korálky a důvěřivě si prohlíželo vše kolem sebe.

Je tak čisté a lesklé! Jestlipak se slepičky taky koupou ve vaně?

Iva kuře opatrně zvedla a přitiskla ke své zrůžovělé tváři, až poplašeně vypísklo.

„Budeš si se mnou hrát?“ Zdálo se, že kuře si nabídku dobře promýšlí, když naklánělo hlavu ze strany na stranu.

Vrátila se na písek a kuře poskakovalo kolem. Těch broučků, much, motýlů všude!

Kuřeti až přecházel zrak, ale samo si ještě nedovedlo něco chytit. Skočilo na oranžové nákladní autíčko a rozhlíželo se, kde najít něco k snědku.

Babička přinesla talířek se strouhankou. A že mu chutnala!

„Můžeš dát kuřeti jméno, Ivuško, abys věděla, jak na ně zavolat.“

Nakrčila čelo. Poprvé si ho všimla tam u plotu, když se natahovalo po pampelišce. Už ví, jak mu budou říkat!

„Pam, pam, Pampeliška!“

Od toho dne se z Ivy a Pampelišky stali kamarádi.

A kde byla holčička, bylo i kuře.

 

 


 


40 názorů

kvaj
09. 03. 2021
Dát tip

:-)


Gora
09. 03. 2021
Dát tip

Díky:-))


kvaj
09. 03. 2021
Dát tip Gora

Držím. Je těžké psát pro děti. Já se o to ani nepokouším. 


Gora
09. 03. 2021
Dát tip

kvaji, vždy musíme dát na svůj pocit, taky na to, jak to zvládneme - dokážeme napsat... ale sentiment ráda nemám, lavíruji mezi dětským a dospěláckým pohledem - tak mi drž palce, a děkuju.


kvaj
09. 03. 2021
Dát tip

Napsané je to pěkně. Ovšem mohu to posoudit jen z pohledu dědy, který si myslí, že by se to takhle malým dětem líbilo. A ony zase nedovedou posoudit, jestli by se jim to líbilo i jinak napsané, protože znají jenom to, co a jak pro ně píšou dospělí.

Ne, promiň, je to milé a dětem se to určitě líbí. Vím, že mají obyčejně ke zvířátkům něžný vztah. Když byl můj vnouček menší, musel jsem přestat na Velikonoce péct i beránka a zajíčka, protože v takové podobě mu bylo líto ten piškot jíst.


Gora
08. 03. 2021
Dát tip

Přemku, tak to mě těší... já bych se taky vrátila... hned:-), díky.


lastgasp
08. 03. 2021
Dát tip

To je úžasně roztomilé, že bych se hned vrátil do dětských let na autorské čtení. 


Gora
08. 03. 2021
Dát tip

Z.E.: díky:-)


.. :)


Jani, děkujeme...potěšilo a vím, že i Irču:-))))))))))


Gora
08. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Jani, děkuju ti, to potěší nejen mne:-)))


vesuvanka
08. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Irenko, moc hezky popsaná příhoda a Ivi ji doplnila pěkným obrázkem :-))).Tady bych dala dvakrát TIP :-)))


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Díky, Dášo:-), a kohouta nechceš, máme jich MOC!!


Dagmaram
07. 03. 2021
Dát tip

Taky bych chtěla takové kuřátko. V tom to bude. :-)


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Díky, Karle... mne ty kresby nadchly, taky mi něco připomínají... co jsem mívala ráda.


K3
07. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Pro ty malé je to akorát, jak je zmínka výše. Nevím jak to ta ivi kreslí, že mě i tou kresbou vždycky vrátí do dětských let. Ale už vím, proč asi, protože kreslí jak si pamatuje.


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Moc díky, Evži!!


Taky to dětem přečtu. Tedy až je uvidím. :-)


Gora
07. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Potěšilo, Alegno, jistě i Ivi...děkujeme.


Alegna
07. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

První, co mě napadlo, je slovo milé a obrázek taky***


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Luboši, Plotice by moc romanticky neznělo... díky ti.


Kočkodan
07. 03. 2021
Dát tip

 

„Poprvé si ho všimla tam u plotu, když se natahovalo po pampelišce. Už ví, jak mu budou říkat!“

 

 

 

Já jsem se hrozně těšil, že to bude Plotice. Tak mi sice sklaplo, ale kvůli tomu tvoje dílko nezatracuji. (mrk)


Gora
07. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Moc děkuju, Di... jsou to příběhy z loňského léta... budou pokračovat, díky:-))

My měli kdysi taky Pípáka!! Brojlera, nalezeného na silnici... někomu spadnul z káry... dožil tu hodně let...


Diana
07. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Goro, to je nádherné! Já měla jako malá u babičky také ochočené kuře, říkala jsem mu Pipák a kuře se ode mne nehnulo. To byly časy! Díky za krásnou připomínku! :-)


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Díky, Laďo:-)


Nami 99
07. 03. 2021
Dát tip

Hezké vyprávění i obrázek.


blacksabbath
07. 03. 2021
Dát tip Gora

Jjjj......tak to děkuji.....posílám úsměv....:-)))))


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Jirko, děkuju, má to být jednoduché povídání - ale zas natolik zajímavé, aby děti pobavilo:-), tak snad... 

Ivi je všestranně šikovná, jsem jejími ilustracemi okouzlena... 


a2a2a
07. 03. 2021
Dát tip Gora

blacksabbath, až nyní jsem si všiml, že jsi ilustrátorkou. A dobrou!


a2a2a
07. 03. 2021
Dát tip Gora

Moc hezky napsané z pohledu těch, kterým je určena, a to včetně zvoleného názvu. Dobře graficky přehledně členěno, žádná zbytečná vata, už název je vtahující, ale zejména řada drobných epizod, obohacujících dětské vnímání a v neposlední řadě i špetka napětí, délka přesně pro večerníček před spaním a hezký obrázek. Tip


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Jamardi, děkuju... je to hlavně pro vnoučata:-)


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Jardo, děkuju, potěšilo...


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Andělko, děkuju:-)


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Vidím, že máme stejné myšlenky :) Milé :)


revírník
07. 03. 2021
Dát tip

Pěkné.


Andělka1
07. 03. 2021
Dát tip

Moc hezká. Budu též vyprávět Až začnou pampelišky se k tomu přesně hodit.


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Renato, díky:-))


Gora
07. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Ivi, udělala jsi mi radost... to mě moc potěšilo, že se vyprávění vnučce zamlouvalo! Díky i za ilustrace k seriálku!! 


bixley
07. 03. 2021
Dát tip Prosecký, Alegna

Já to nebudu dlouze rozvádět, být čtyřletá, tak taky poslouchám a nedutám! A obrázek by se mi taky líbil!


Já jsem měla tu čest číst již před zvěřejněním....první dva díly jsem již četla své vnučce..seděla, poslouchala ani nedutala....( jsou jí čtyři roky má ráda všechna zvířátka...včetně hadů a pavouků a broučků :-))) ) .... už se těším až mě budou moci navštivit a já jí přečtu pokračování....mně se moc líbí!!!!!...*/***********


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru