Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žluté sobotní retro dopoledne

07. 03. 2021
17
39
880
Autor
Jamardi

Venku je pěkně. Znamená to, že svítí sluníčko, není příliš zima ani příliš horko, nefouká nepříjemný vítr, neprší. Je sobota dopoledne.

Hospodyňky věší čerstvě oprané prádlo. Dnes asi brzy uschne. Komu se chce i komu se nechce jde nakoupit. V pátek se vždycky na něco zapomene. Do obchodu se vydávají též pánové s prázdnými láhvemi, aby přispěli ke klidu a pohodě nastávajícího víkendu.

Co to děláte? Nerozčilujte mě, ať už jste venku! Děti se žlutými míči vybíhají ven. Tady se nemůže nic stát. Dívka nechává klouzat míč po ruce, snaží se žonglovat, ale do dlaně druhé ruky se nedostane a padá na zem. Naučí se to někdy? Druhá ji napodobuje a míč jí také padá. Smějí se. Hrát školku bude snadnější.

Kos se prochází po trávníku a hledá potravu. Rozhlíží se. Vedle něho se na chodníku zastavila paní a hledá v tašce klíče. Je to v pořádku, nic ho neohrožuje. Má zkušenost.

Rozkvetlé pampelišky omamně voní. Voní i tráva. Žlutý koberec nelze přehlédnout. Možná už brzy všechno posečou, ale dnes ještě ne. Včely pilně pracují.

Z domu vychází sportovně oblečený muž se psem. Pes jde napřed a vzrušeně se ohlíží. Jeho pán si ho připíná na vodítko a oba se dávají do klusu. Konečně se dočkal!

Za dveřmi bytů a pod otevřenými kuchyňskými okny v přízemí začíná být poznat, co se kde peče a vaří. Blíží se poledne.


39 názorů

Jamardi
11. 12. 2022
Dát tip

kadeřavá, dík :)


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip

Markel, děkuju :)


Duch Vánoc
19. 11. 2022
Dát tip

Neuvěřitelný zázrak literatury! Na díle lze nejvíce ocenit jeho srozumitelnost - tím se podobá návodům na sestavení nábytku - pozor, obrázky jsou schopné překonat i jazykovou bariéru!


Markel
19. 11. 2022
Dát tip

poklidné, líbilo *


Jamardi
22. 05. 2022
Dát tip

Romane, děkuju :)


.. .


Jamardi
26. 03. 2021
Dát tip

vesuvanko, děkuju. :) Brzy snad budeme mít příležitost :)


vesuvanka
26. 03. 2021
Dát tip

Pěkně vystrižená idylka jarního sobotního dopoledne :-))), TIP


StvN
13. 03. 2021
Dát tip

Nechceš mi rozumět. 


Jamardi
13. 03. 2021
Dát tip

A taky máme zahradu a v ní trávník s pampeliškami. Musím myslet na sousedy (nebo měla bych myslet) a otrhat květy dříve než se změní na semena. Pampeliška jako plevel je dost vytrvalá :)


Jamardi
13. 03. 2021
Dát tip

Nenapadne. Ale každý rok, když pampelišky posekají, tak si řeknu, že je to škoda :) A když jsem psala toto dílko a chtěla jsem to mít dožluta, tak jsem pampelišky potřebovala a když něco potřebuješ, tak si vzpomeneš, že to může i nebýt :)


Jamardi
13. 03. 2021
Dát tip

Nenapadne. Ale každý rok, když pampelišky posekají, tak si řeknu, že je to škoda :) A když jsem psala toto dílko a chtěla jsem to mít dožluta, tak jsem pampelišky potřebovala a když něco potřebuješ, tak si vzpomeneš, že to může i nebýt :)


StvN
13. 03. 2021
Dát tip

Jasně. Ale jde o to, co v tom vidíš. Jako s tou poloplnou sklenicí. Jestli tě při pohledu na pampelišky jako první napadne, že je někdo poseká, tak to je prostě smutné. 


Jamardi
13. 03. 2021
Dát tip

Ráda se dívám na kvetoucí pampeliška. A když trávu posečou, tak květy zmizí. To je fakt. Možná, kdyby pampelišky kvetly pořád, tak by mě to už pak nebavilo, ale protože kvetou chvíli, tak se na ně těším.


StvN
13. 03. 2021
Dát tip

Možná už brzy všechno posečou, ale dnes ještě ne.

Jestli tohle není věta člověka, který vzdal život. Možná umřu dnes, možná až zítra, proč bych se snažil.


Jamardi
13. 03. 2021
Dát tip

StyNe, mně z toho smutno není. Škoda, že to na tebe tak působí.


StvN
12. 03. 2021
Dát tip

Přijde mi to jako popis člověka, který je unavený životem a snaží se hledat krásu a něco ze sebe zachránit, ale únava jako by převládla. Úplně mi z toho je smutno. 


Jamardi
09. 03. 2021
Dát tip

annnie, děkuju :)


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Cadmium, děkuju :)


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Těším se až budou. Mám je ráda :) Děkuju :)


Dagmaram
07. 03. 2021
Dát tip

příjemné. U nás zatím pampelišky nekvetou. Nedočkavý smajlík


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Snad budou :) Děkuju :)


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Alegno, děkuju :)


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Lucie, děkuju :)


Moc příjemně se četlo! Tak pohodově, že se mé myšlenky doopravdy dokázaly věnovat jen Tvým větám. Úplně jsem vznášela nad všemi Tvými postřehy... Celé to pro mě dávalo jeden velký obyčejný (kdysi) den. Musím říct, že nic tak dobře naladěného jsem už dlouho nečetla. Díky za toto žluté dopoledne, i když je odpoledne :) TIP a přidávám do oblíbených Tvou miniaturku :)

P.S. Já mám stoprocentně jemný čich :) Kolem poledne jsou to vždy závody pro ty nejrozmanitější vůně domu :)


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

blacksabbath, citliví jedinci s jemným čichem by i toto mohli vnímat :)))))

Děkuju :)


blacksabbath
07. 03. 2021
Dát tip Gora

To je prostě....idylka!!!!...........zavoněla žlutě z trávníku a buchtama z prvního patra.....*/***************


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Prosecký, děkuju :)


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

a2a2a. děkuju :)


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip Gora

Goro, děkuju za tip i připomínky.

To s míčem jsem dovysvětlila. Na začátku bych tam tu větu nechala. Když jsem byla mladší, vyjadřovala jsem se stručně a myslela jsem si, že to musí být jasné a pak jsem zjistila, že tomu tak není. Jsou třeba lidé, kteří milují dušičkový čas, když mrholí.


a2a2a
07. 03. 2021
Dát tip

Momentka bez ambice poučovat, ale s atmosférou, zejména třetí a čtvrtý odstavec, ale ani ostatní nezaostávají. I zvolený jazyk odpovídá záměru. Tip


Gora
07. 03. 2021
Dát tip

Jamardi, přesně taková dopoledne jsem zažívala kdysi v bytovce ve Větřní... obchod dvacet metrů od domu, tak to tam bylo... náladu jsi vystihla perfektně! Dvě poznámky - snad se nenaštveš - druhou větu bych tam nedávala, nic podstatného o počasí neříká...

Pak tomu, jak si dívky hrály s míčem, bych pro bližší vysvětlení dodala:

 Dívka nechává klouzat míč po ruce, snaží se žonglovat. Do dlaně ...


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Renato, děkuju, máš pravdu, opravím to :) Jsem ráda, že se ti to líbí :)


bixley
07. 03. 2021
Dát tip

Krásná sobotní idylka, takovou pohodu dnes potřebujeme. Pohladilo po duši.

Nemá být Nerozčilujte?


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Andělko, ano, opravdu to bylo poklidné. :) Až na tu frontu v obchodě :)

Děkuju.


Andělka1
07. 03. 2021
Dát tip

Hodně poklidné, přímo totalitní...Když se zavedly volné soboty...:-)). Už se dočkáme épampliškového dubna, května i ještě kvetou v červnu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru