Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na kočku a na myš

07. 03. 2021
16
21
704
Autor
annnie

 

Na kočku a na myš                                                                     27.8.2010, 6.30 ráno,Vackův mlýn,Mirotice

 

 

Šelma nese kořist.

Složí ji k nohám své paní.

Paní je velkorysá:

palec míří vzhůru.

 

Tři ženy, statečné a silné,shlédly níž:

drobounká, šedá, vyděšená

hledá skrýš mezi prázdnými lahvemi.

 

Všechny tři touží darovat svobodu,

ale jen Zora se nebojí.

A tak Věra otvírá dveře dokořán,

         Anna drží Šelmu

         a Zora napřáhne ruku:

         Pojď ke mně, bezbranná!

 

Maličké srdce zběsile bije:

je to jen mžik – jsi v teple Slunce

je to jen mžik – jsi v horké tlamě šelmy.

A když už vůbec, vůbec nic nečekáš,

pán tvorstva se vytrhne ze svých myšlenek,

poměří kočku i myš

a řekne: Žij, něžná!

 

Tři ženy jsou šťastné:

ani kapka krve neukápla k jejich nohám.

 

Ale nejsou to ony,

kdo zaplatily svobodu myši.

 

Díky ti, krávo, statečná a silná,

ty, která máš místo jména jen číslo,

která dáš svůj život za život myši.

 

Skláním se před tebou

a stydím se za svou výsadu nesloužit za potravu.

 

Pohlížím na své ruce a vím:

Krev se vykupuje krví.

Za lásku se platí krví.

 

I já denně prolévám krev nevinných,

hygienicky a čistě, samozřejmě.

Z večeře mých psů a koček teče tvá krev.

Mé boty jsou ze tvé kůže.

 

Odpusť mi,

jinak to nedovedu.

Jsem šelma.


21 názorů

Marcela.K.
11. 03. 2021
Dát tip annnie

:-) ale já ocenila tipem jak je to napsáno, za moji vadu tě nemohu "trestat".

Tak to má být , že ty to vyvažuješ... Já říkám, že až se mě budou chtít doma zbavit, tak ať mě nedávají do DD, ale ať na mě hodí myš a bude to rychlý :-) a pokud to chtějí mít jistý, ať vezmou potkana :-)


annnie
11. 03. 2021
Dát tip

Ach, Marcelko, to mě mrzí! No - já to vyrovnávám: miluju je. I když je někdy musím i vraždit, nebo se na tom aspoň podílet.

Není třeba vůbec nic vysvětlovat a připomínám, že opravdu neočekávám tipy k textům, který se s čtenářem "nepotkají" - no ale když už jsem ho od tebe přesto dostala, tak děkuju. A přeju krásnej den, pá a.


Marcela.K.
10. 03. 2021
Dát tip

annnie, zkoušela jsem to číst asi třikrát, ale tohle prostě nedám. I když je to napsané tak nějak hezky, vlídně. Já totiž trpím musofobíí. 

Tohle mi nějak nedělalo dobře - ty obrazy- tentokrát je ale opravdu chyba v přijímači ;-)


Morticia Adams
09. 03. 2021
Dát tip annnie

Všechny 3 možnosti mají něco do sebe a hlavně se v nich vidím, mouhaha... True is out there!


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Milá Mortície,

není důvod k obavám. Možnosti jsou pouze tyto:

a) Anna toho má teď nějak moc a ať to cpe do dne, jak to cpe, pořád jí něco trčí ven...

b) Anna je lempl, nad kterým nutno mávat bičem (ale v zásadě vždycky nějakým zázrakem všechno nakonec dojede na deadline)

c) Annu unesli ufoni a nechali tu pouze její bá - snivej klon

Vzhledem k tomu, že, jak známo, svůj svět si každej budujeme sám, můžeš si vybrat :)

Prosím, drahá, dej mi ještě šanci :) :) :), pokusím se polepšit se. Zatím s omlouvajícím se šklebíkem přeju krásný rozmrzající a rozhodně nikoli rozmrzelý ráno, pá a. Hlav - ne sa nehnevaj! Mejla pošlu... :)


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Zeanddrichu, díky...


annie a co volání dálek, nějak jsem neobdržela reakci na mejlu (hlavsu)?


.. .


annnie
08. 03. 2021
Dát tip blacksabbath, Já Lucie píšu..., Aru, Zeanddrich E.

Milí přátelé, děkuji, vaše reakce jsou krásný jak pohlazení myšího kožíšku. Moc děkuju všem!!!

Mortície: hezký návod. Anna věří, že postupně se to naučíme všichni...black: do Matyldy mi zatím kupodivu jen občas skáčou žáby a plavou ve psí misce... Zato v knihovně jsme měli Jerryho a všichni jsme ho milovali. Ale přesto jsme ho odchytili a vynesli ven... (pokračování viz níže pro dievča...)

dievča: (začátek příhody viz výše pro black) ... ale pak se nám tam nastěhovala celá rodinka a nakonec nám bohužel též nezbylo, než pár z nich zavraždit - humánní pastičky na ně byly krátký, dokázaly z nich spapkat sýr a vyskočit ven... Anna chápe, že téma O myších a lidech je složitý... Prostě: karma...

Díky moc, mějte se a smějte se a.


Abakus
07. 03. 2021
Dát tip

Páči sa mi to, fandím živým tvorom. 


Dagmaram
07. 03. 2021
Dát tip

tak to prostě je. Mňau :-)


sú zimy bez myší a potom sú zimy, keď sa nám do domčeku nasťahovalo jedenásť myší ... vtedy treba pristúpiť k opatreniam a radšej už mlčím


Diona
07. 03. 2021
Dát tip

....a řekne: Žij, něžná!

Annie, Ty umíš chytit za pocity


Alegna
07. 03. 2021
Dát tip

Přemýšlivé.........Jako dítě jsem v chalupě chytla myš za ocásek a  nesla ji ven, rozhoupala se a kousla mě do malíčku, vytekla jedna kapka krve :)


Kočkodan
07. 03. 2021
Dát tip

 

Během čtení prošla kolem jedna ze čtyř šelem.

 

Nemohu (a taky ani zbla nechci) popřít, že se mi velmi zamlouvalo, jak jsi vybrala a k sobě poskládala slova  k tématu potravní řetězec.


Andělka1
07. 03. 2021
Dát tip

***


Že vy máte v Matyldě myšičky?....a tys utekla do Mirotic.....jsme na vrcholu potravního řetězce....zatím.....*/***********************


Annnie, tento se Ti povedl (zasmála jsem se:)): ...hygienicky a čistě, samozřejmě...

Dokonalá je podle mě druhá sloka a... i všechny ostatní :)

U Tvých básní líbí, jak to vždycky zakončíš. Přijde mi to jako takové Tvé přiznání..., které je mi sympatické :) 


Ach..pravdivé. Ale je tu řešení, aspoň malé. Mysli, než koupíš. Mysli, že sníš. (Mysli, než zabiješ..)

Nemyšleno přímo pro annie, ale pro čtenáře..


Nami 99
07. 03. 2021
Dát tip

Líbí se mi to.


Aru
07. 03. 2021
Dát tip

skvěle popsaný


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru