Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zase žena

09. 03. 2021
22
52
1652
Autor
annnie

https://youtu.be/C8LYOyqJE7k

 

Zase žena                                                                                      Matylda, neděle 7.3.2021 před polednem

 

Někdy se chce Anně jen tak malinko si poplakat

sladkýma slzama

Splynout

vplynout

Když slyší tklivý tóny

Když slyší jemný slova

Když vidí světlo a stín

Když tápe

tlape

tlapká

bříškama prstů

ťape

ťapká

po jemných vráskách

kolem očí

někoho, koho miluje

Když chutná

něco tak sladkýho

sladce sladce sladce sladkýho

jako ústa

tvoje, můj drahý

 

Anna je zasažena

Zase žena.

 


52 názorů

annnie
11. 03. 2021
Dát tip

Milý Pedro, díky za něžnou nabídku. Prozatím si vychutnávám marcipán a tebe zdravím a přeju pěkný dny, pá a.


a2a2a
11. 03. 2021
Dát tip annnie

Ještě pochválím písničku.


a2a2a
11. 03. 2021
Dát tip annnie

Je to dobře zřetelné, ale zatímco ty volíš, řekněme polohu ženy, která si uvědomuje svou cenu, a to je velice hezký motiv, ale také hodně vyjádřený napřímo, já volím ironický apel. To však nemění nic na skutečnosti, že jsi svým námětem řekla hodně a vyznívá tvé pojetí jaksi lidsky citlivě, a to byl třeba důvod pro můj zasloužený tip.


annnie
11. 03. 2021
Dát tip

a2a2a, to by byl dobrej závěr. Jenže zcela ústřední myšlenkou mý básně je právě to poslední dvouverší... Anna byla po mnoho let vším možným (tátomámou, budovatelkou, pacientkou, Velmi Pracující Osobou, a mnoha dalšími) - jen ne ženou... A ve chvíli, kdy něco takovýho nečekala, je zničehonic zasažena jak bleskem a pojednou se cítí být zcela bez pochyby jako naprosté femininum :) Ale možná z toho textu tohle pozadí není dostatečně čitelný. Tak tedy díky, měj se krásně a.


annnie
11. 03. 2021
Dát tip

Marcelko, věř nebo ne, nestačilo :) Ale podstata věci samozřejmě netkvěla v květinách... Ale beru to spíš jako humornou příhodu... Měj se jak Brouček Karafiátový :), pá a.


Morticia Adams
11. 03. 2021
Dát tip annnie

Mandlová variace též dobrá.

A krédo babičky a jejích předků je pravdivé, co dodat.


a2a2a
11. 03. 2021
Dát tip

Když chutná

něco tak sladkýho

sladce sladce sladce sladkýho

však víš  (mám na mysli toho drahého). Tvůj konec mi přijde příliš prnoplánový.


Marcela.K.
11. 03. 2021
Dát tip

Milá Anno,  stačilo mu to přece říci, ne? Ten můj dělává čest svému příjmení a tak si občas dělává legraci. Karafiáty jak od soudruhů dal dceři - prý aby věděla jaké to bylo. Tak jsem ho uvedla na pravou míru, že byl jen jeden a že mu chybí asparágus :-) O mně ví, že mám také radši ty něžné, jarní... Ale zároveň byla kytice velkokvětých karafiátů první, kterou jsem od něj dostala, tu lososovou barvu si pamatuji dodnes i ty zelené lístky břízy, tak se to před revolucí v Praze prodávalo ;-)

Já jednou dostala k svátku kytici z ředkviček :-) to bylo ale v práci, od o dost mladšího kluka - sanitáře. Bylo to tehdy vtipné a nečekala jsem to.  Zajímavé je, že kdykoliv jsem se jela do práce podívat s Verunkou, těšila se na Pepu a on ji brával s sebou na pochůzky po nemocnici. Je to nejmilejší zřízenec , jakého jsem v práci zažila.


annnie
11. 03. 2021
Dát tip

Josephino, děkuju. V Řecku jsem byla jen jednou a všechno se mi tam velmi líbilo. Teda - až na to příšerný příšerný příšerný vedro (a jistý zvyk na toaletách :) ) Óla kalá! a.


annnie
11. 03. 2021
Dát tip

a2a2a... no, nevím, jestli vím... Zajímalo by mě, co máš na mysli.

Ale fakt je, že ta báseň je primárně pro toho s ústy :)

Díky za koment. Měj krásnej den a.


annnie
11. 03. 2021
Dát tip

a2a2a... no, nevím, jestli vím... Zajímalo by mě, co máš na mysli.

Ale fakt je, že ta báseň je primárně pro toho s ústy :)

Díky za koment. Měj krásnej den a.


annnie
11. 03. 2021
Dát tip

Milá atkij, ... :) :) :) :) :) :) Díky. Veselej den a.


annnie
11. 03. 2021
Dát tip

Ach, Pedro...

... mi právě přines

čerstvě sklizený mandle

Jednu do druhý vyloup ze skořápky

Podrž je v dlaních, řekl

a mávnul nad nima rukou

(nojo, je to herec...)

a hmmmm...

je z nich sladkej sladkej sladkej marcipán...

Ach...

Alespoň na chvíli v zemi mandloní...

Tak dík!!!


annnie
11. 03. 2021
Dát tip

Marcelko, rozumím tvýmu pocitu nad karafiáty, byť naštěstí žlutými. Připomíná mi to, jak jistý nejmenovaný doprovázeč části mýho života si za ...náct let nevšim, že mám ráda něžný, jemný květy pastelových barev a s oblibou mi nosil pohřební skoročerný růže na cca dvoumetrovým stonku... Nestačí? Tak přihodím: jednou jsem k narozeninám dostala květák :)

Přeju dodatečně vše nejlepší k MDŽ :) :) :). pá a.


annnie
11. 03. 2021
Dát tip

Ach, Mortície, zahradnice milá... Anna jde na život tak, že se obklopuje zrcadly. A pak postupuje podle toho, co v nich vidí... Pýcha? Fuj! Do kanálu... Lenost? Ach jóóó... no tak já teda vstanu... a nebo ještě chvíli... Smutek? Jen ať jde ven, od čeho by nám tak asi pámbu dlabal ty slzný kanálky... Sarkasmus a ironie? Proč bych měla proplachovat slzný kanálky jinejm? atd. atd.

Ale při tom všem má Anna - a to je její velká pomůcka - krédo svý babičky, respektive jejího otce: Chudej bejt a smutnej, to je moc. Jedno úplně stačí :) :) :)

Pokud bys měla pocit, že Annina cesta (nijak zvlášť originální, o tom žádná) tě zajímá, jsi zvána na soukromej seminář. Meet you!!! Kontakt máš. Zatím krásnej dnešní kousek života přeje Filosofka Guru Velká Anna :)



a2a2a
10. 03. 2021
Dát tip

hravé i nápadité, ale poslední tři řádky jsou tak trochu pro nečtenáře. Například, ale je to jen momentální nápad pro ilustraci - kdyby namísto koncovky

jako ústa

tvoje, můj drahý

 

Anna je zasažena

Zase žena.

------------------

bylo jednoduché ...však víš....


atkij
10. 03. 2021
Dát tip

Ach ta Anna. Žena. Kdo by si to pomyslel?:))


A ještě jednou na místo činu..mě tak napadlo, že vrah je zahradník (nebo zahradnice)... Ďábelský smajl (někdo jistě pochopí..)


Marcela.K.
10. 03. 2021
Dát tip

ten fór - zasažena - zase žena se ti opravdu povedl. 

Já dostala 8.3. kytici velkokvětých žlutých karafiátů. Manžel naštětstí ty rudé dal dceři :-) I když jsem mu říkala, že MDŽ fakt neslavím, nemůžu napsat, že by mě to nepotěšilo, když mi přinese kytku. Na datumu nesejde ;-) to mě ani líbat sladce nemusí...


Safra, teď jsem se prozdradila. Tak poraď, jak na život.

 


annnie
10. 03. 2021
Dát tip

Morticie! Vracíš se na místo činu??? Ráda tě vidím! A kdybys potřebovala s něčím poradit, obrať se bez váhání na Filosofku Annu! Radit umí VELMI dobře, a jak je skromná :)!


Tady je to dneska až filozofické...být či nebýt ženou, to je oč tu běží..


annnie
10. 03. 2021
Dát tip

PROZ, zajímavá reakce. Já myslím, ze jedinej, kdo je schopen posoudit, zda jsi žena, jsi ty, byť se o to ostatní možná snažej. A kdo chce být ženou, ať jí je a kdo ne, ať je čímkoli jiným... Díky za návštěvu, přijď zas! Hezkej den a.


annnie
10. 03. 2021
Dát tip

Dorotho, děkuju. Mně se zas moc líbil tvůj úvodní kousek. Vítej! Hezkej den a.


PROZ
09. 03. 2021
Dát tip

Jsem zase žena? Nikdy si nejsem jistá... 

Možná by to chtělo někoho fundovaného, aby to zjistil, jako se dříve podle paremetrů lebky určovala rasa.

Milovat ledové doteky vody na své kůži může přece každý i hermafrodit a androgyn.


Dorotha
09. 03. 2021
Dát tip

Citlivé, jemné a plynulé, slová striedajú význam čitateľ si ani nevšimne ako...skvelá hra s jazykom.


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Dagmaram, jasně, veselý je, jak si Anna užívá spleenečíček v bezpečí uvelebená mezi polibky... Dojímá se vší tou krásou muziky, obrazů a slov a ví, že vedle očí, které ji pozorují s měkkým úsměvem, si jemně kýčovitý dojetí může klidně dovolit... A tak si tu výsadu užívá - a čtenáři ať se jí klidně smějou :)

Dík za návštěvu, pá a.


Dagmaram
09. 03. 2021
Dát tip

a dyť to je veselý :-)


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Ahoj, dievča! Díky moc. Vždy tě tu moc ráda vidím. Měj se též něžnosladce, pá a.


nežnosladký zásah


annnie
09. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

Black... Samozřemě máš na mysli na pravidlo, že dáma nevychází bez klobouku, kabelky a čistého kapesníku, že? Ráda jsem tě zas viděla. Jdu si přepudrovat nos, tak zatím pá. Měj krásný časy a.


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

No, Incognite, když my ženy vidíme (nebo i jen tušíme) plakat muže, bolí nás to tak, že bychom v tý chvíli chtěly umřít. Za ně, pro ně, s nima... Ale ještě horší je, když pláčete jen v srdci a do něj nás nepustíte. Protože umřít se nám chce stejně, a ještě k tomu s vaší bolestí nemůžeme nic dělat...

Docela vážná korespondence na to, že Anna si chtěla jen tak lehoulince spleenout... Asi budu muset napsat zas něco veselýho. Měj dny plný radosti a.


už vím proč potřebuješ kapesník.......*/****************


Incognit
09. 03. 2021
Dát tip

No Anna je evidentně pořád žena. P.S. Víš, že i muži pláčou? Dávám tip.


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Mortície: ale už... huš... Čí je to nejmíň z poloviny zásluha nepíšu, moh by zpychnout, kdyby si to náhodou přečet :). A huš. A ty si radši jemně poplakej: Blue, blue windows behind the stars...


Diona
09. 03. 2021
Dát tip annnie

Milá Annnie, kapesník odložím po dočtení, "dofňukáno" ,-)  Jsem už docela dlouho mladá ,-))) takže nějaké slzy nad citečkovou marností  si příp. nechávám na doma a pokud bychom se někdy měly setkat, raději si s Tebou dám kafe nebo panáka a vyměníme si úsměvy  :-))

 


Safra, já nikdy to hudební pod/ob/ložení nedám, neb tu vždy hraje cosi jiného, ale teď výjimečně klid! Jdu do toho.

A annie, je to zásluhou annie, koho jiného. :)


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Ó Theó... Obložený chlebíček! Kam na to chodíš? To je krása... Díky do tramvaje! Přeju rozněžnělou jízdu dnem a nejlépe i nocí, pá a.


Taky jsem si to dala dohromady - text s hudbou - jako obložený chlebíček :) Krásné rozněžnění po onliné hodinách.... Teď mi youtube přeskočil na další zpracování téhle písně, takové bluegrassové! Taky dobré! Nechávám na uších... Díky Annnie :)


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Anna obdivuje muže i ženy činu, schopné zasadit ránu z milosti :)

Pochopils to správně. Jen se tak maličko potrápit... Jen chviličku... Jen tak jako... No a holt čtenář se tím pak bude muset protrápit taky :)

Přeju den bez trápení, díky, pá a.


Kočkodan
09. 03. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Ann, když už jsi zasažená, tak já tě svým komentářem dorazim. Ať se dlouho netrápiš... ;-)


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Ale, Morticie... Není to ani tak zásluha Anny... ... ...

Díky za návštěvu v mým srdci a.


Ach..krásná žena, krásné city..


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Alegno, díky! Anna si toho velmi váží... a tvý přízně též. A přeje ti ne-vážnej den. Pá a.


annnie
09. 03. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Milá Lucie, jsem moc ráda, že oceňuješ jednu z mejch nejbližších písní. A mou genialitu :) :) :) :) :) :) :) :) :) Zřejmě jsi geniální čtenář :) Přeju, ať si vždy můžeš čas na helpless stanovit sama... Pá a.


Alegna
09. 03. 2021
Dát tip

po předchozích komentech je každé slovo málo :), snad jen, je krásné být zase žena ***


Hudba skvělá! Tvou báseň jsem četla při ní a jsem teď ve velice příjemné náladě :) Děkuji Ti! Musím říct, že báseň nese takovou stejnou atmosféru jako píseň a to se mi líbí. Kdybys mě viděla... úplně se tady teď na židli pohupuji do rytmu :D Vše jsi krásně vystihla. S Tvou kombinací si teď připadám jako kdybych seděla na obláčku a letěla... Vidíš, co to se mnou udělalo, samozřejmě v dobrém :)

"Zasežena - zase žena" to je naprosto geniální :)


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Ach, Diono! Ach, Diano... :) Myslím, že jednou se budeme muset poznat osobně a vyměnit si kapesníčky... Díky. Přeju sem-tam sladkou slzu přesně dle tvých představ :). A krásnej den. Pá a.


Diona
09. 03. 2021
Dát tip

i žena zasažena zvolá za vším je vždy žena...jo, láska je Trojská Helena.

Nemáš, prosím, kapesník ?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru