Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smiem vás požiadať o ruku?

09. 03. 2021
13
21
539
Autor
Abakus

Aj toto je jeden zo spôsobovako sa zoznámiť.

Smiem vás požiadať o ruku?

Stála som na chodníku a debatovala o reštauračných prácach, ktoré prebiehali na dome. Zamaľovávali sa nápisy a ja som rozmýšľala, čím si ich namaľujem ja a nie nejaký pouličný sprejer. Pristavil sa pri nás chlap. Zľahka sa opieral o stĺp verejného osvetlenia – bola som veľmi rada, že sa neoprel o čerstvo inštalovanú rínu.

“Mám papier, som čerstvo rozvedený.“ Mával obálkou s veľmi dobre známym modrým okienkom. Do vlastných, aj keď neistých rúk s ešte neistejším krokom.

„Tak si to užite v zdraví.“

„Lenže ja by som sa rád oženil. Nevezmete si ma?“

„Dnes? Nechcete si vychutnať chvíľu slobody?“ Rozmýšľala som koľko toho má v sebe a koľko mu potrvá kým vytriezvie.

„Aj zajtra oddávajú. Ja by som rád teplo domova. A aj by som vám vymaľoval a zadarmo a nemuseli by ste platiť cudzím.“

„Nebudeme si predsa kaziť víkend.“ Ja si radšej priplatím. Okrem toho dokážem si predstaviť jeho zdesenie, keby vytriezvel a zistil, čo si vzal  za manželku. Možno by na svoju predchádzajúcu manželku ešte spomínal s láskou.

Bola som v pokušení - verná rodinným tradíciám, pribaliť tomuto majiteľovi čerstvého papiera o rozvode o niečo menej čerstvé kompóty z minulého tisícročia. Archívne marhuľové v skle – z obdobia, keď sa plnili päťročné plány. Ale vzhľadom k jeho neistému kroku, som od tohto, ako aj od iných pokušení nakoniec ustúpila

Zapotácal sa. Už som si myslela, že pokľakne – bolo okolo mňa dosť posíl, ktoré by ho zdvihli zo zeme. V rukách držal naďalej svoju obálku s rozvodom.

Pomaly kráčal ďalej neistým krokom v ústrety novým manželstvám a teplým rodinným krbom. 


21 názorů

Diona
10. 03. 2021
Dát tip

když už jsem tady, tak do Tvé ankety hlásím, že nikolif ,-)  

Jednak mě žádný vzorný alkoholik, když mě míjel cestou z hospody, s takovou nabídkou neoslovil a i kdyby, tak takové štěstí bych raději s díky odmítla ,-))


Abakus
10. 03. 2021
Dát tip

Diona ďakujem za prečítanie. 

A zobral si niekto z vás vzorného alkoholika na prvú dobrú?


Diona
10. 03. 2021
Dát tip

:-))) pobavilo, obzvláště i proto, že mám kamarádku, která se na inzerát seznámila s pánem a do měsíce měli svatbu...jsou spolu už 23let. A to jim všichni říkali, že jsou cvoci a jejich vztah nevydrží ani do švestek.


Abakus
10. 03. 2021
Dát tip

"Bo som chlap" sa nezoznamuje?


Norsko 1
10. 03. 2021
Dát tip

Němuožeš. Bo som chlap


Abakus
09. 03. 2021
Dát tip

Ďakujem za tipy a zastavenie sa.


To je dobrý (možná trošku naivní, co já vím...) nápad. Jen já se asi se svou příhodou nepodělím, jelikož nemám s jakou :) Ale určitě je to super výzva pro ostatní! :) 

Popřípadě to zkus až v jiném dalším díle :)


Abakus
09. 03. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

ďakujem veľmi pekne, inak som si naivne myslela, že sem niekto prihodí ako sa zoznámil. No tak to bude v ďalšom pokuse. 


Dobrá strategie, ale nemyslím si, že je úplně tak funkční. Kdyby se mi toto stalo, tak se směju až do večera :D Super příhoda!


Abakus
09. 03. 2021
Dát tip

Na šachy asi zbalí človek iba ďalšieho šachistu. Ale keď nie sú prehnané nároky, je dobrý aj šachista hrajúci v tretej lige. 


Thea v tramvaji
09. 03. 2021
Dát tip Diona

To je fakt ze života :) Pobavilo mne to! Taky bych se smála, až by teda zalezl za roh...Kamarádka měla zase dobrou strategii jak balit chlapy! V hospodě si sedla k volnému stolu, rozložila šachy do startovní pozice a čekala, kdo si přisedne. A vyšlo ji to :) Už ani nevím jak dlouho jsou svoji...


Abakus
09. 03. 2021
Dát tip annnie

V duši modro - znie trochu ako s  modrou krvou.

Zase keď  si vezmem alkoholika, nemôže mi nik vyčítať, že začal piť kvôli mne.

 


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

:):) :) Byl zcela bez obálky i bez obalu. Jen v duši měl trochu modro...


Abakus
09. 03. 2021
Dát tip

Annie - prečo by si žiarlila, za rohom bol už voľný. Tvár si z neho nepamätám, ale mal ten tvoj tiež modrú obálku? Inak si našinec ušetrí za  stretnutia so sobášnymi podvodníkmi - keď je to s  okienkom.


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Jsi holt lepší... Ale já se nesmála zle... A on se smál nakonec taky. Já totiž nakonec vždycky každýho ukecám :) :) :)

Jen VELMI doufám, že to nebyl ten samej :) - mohla bych ještě zpětně žárlit :)


Abakus
09. 03. 2021
Dát tip

A dáva to protialkoholická tiež s blaustichom? To by našinca mohlo pekelne zblbnúť.


Abakus
09. 03. 2021
Dát tip

annie -  bola son jedná, kto sa pritom nesmial. Počkala som si, až bol bezpečne a  celý za rohom.


Kočkodan
09. 03. 2021
Dát tip

 

Jestli by spís chlapek nemel drzet v ruce papír z protialkoholní lécebny, ze ho prijímají. ;-)


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Jo. Něco podobnýho Anna taky zažila. A nevěděla tak úplně, jestli se smát nebo plakat... No - smála se. A teď se směje taky. Tip a.

PeS: Vyměním marhulové za mirabelkové :) Archívnost - stejně jako nezničitelnost - zaručena.


Abakus
09. 03. 2021
Dát tip

ďakujem pekne.


Andělka1
09. 03. 2021
Dát tip

Symbolické.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru