Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Domů

09. 03. 2021
11
9
368
Autor
PROZ

Jen pro pořádek, minulý čas je jen básnický záměr. 

 

 

Měla malá prsa jako jablka

houpavý shrbený krok

 

Někdy, když jí zelené oči

přestaly bloudit po kusech 

 

nábytku v bytě

oslovovala jsem ji

 

mámo

 

 abych nezapomněla

že jsem toho stínu ženy

 

dcerou


9 názorů

CHT
06. 04. 2021
Dát tip

Hele, byl jsem tu mezi prací a povinnostmi před pár hodinkami a nezůstala po mně ani stopa. Jak útěšné!!

A víš proč? Protože Minulost si na minulost nehraje/ta tady pořád je a je. A Ty nejseš minulost.

Z ní vystupuje, jako špička plastledovce ze Steampunku (hergot!, že to psaní mi jde líp než to, za co jsem placený??!), už jenom poznání, že 

máma

je skutečně verš samostatný. Archetyp. Jako Dcera a Ségra a Synchronicita a.....Cipralex.

Tip už patří do přítomnosti a Na věky Věkův, Amen.

Mastím do lesa, mám Lahosyp a Manželku.....

(uzávěrka se prodlužuje do dalších 24 hodin......)


Incognit
10. 03. 2021
Dát tip Gora

PROZ- jakýchpak výčitek by ses měla bát. Je to osobní výpověď a hluboce osobní- co jiného by mělo být předmětem básně- a k čemu by to bylo, kdyby to tobylo upřímné? To bychom si tady psali jen zrýmované veršovánky do slabikářů. 

Toto je dobrá cesta. Jen tak dál.

GORA (a PROZ)- moc si vážím toho, že občas pomáháš i s úvahami nad strukturou, Já mám pocit, že jsem to četl hned na začátku a že tam ta slova vypíchlá nebyla (nevím, jestli je to možné, může to být i má zpětná projekce, po tvé poznámce). Fungují pro mne obě varianty, ale přiznám se, že i mně by byla bližší ta "nenápadnější"- nevypíchnutá, tak nějak mi dává šanci "odhalit si to", což já osobně mívám v poezii, ale i v próze moc rád. Ovšem vypíchnuté je to zas výraznějším "doznáním". Obé je fajn.


Gora
09. 03. 2021
Dát tip

Dobře, osobně bych ta fakta nevypichovala, ty dva pojmy jsou velmi výrazné samy o sobě - ale autorkou jsi ty. A´t ti to píše!


PROZ
09. 03. 2021
Dát tip

Goro, díky. Uvažovala jsem nad tím přičleněním. Přišlo mi ale, že takto osamocena mají ta slova větší váhu co do významu. 


Gora
09. 03. 2021
Dát tip

Chybka opravena, první dva verše překvapivé, zajímavé. Další mě také zaujaly, asi bych oslovení mámo přičlenila k šestému verši a dcerou k osmému... 

Dobré, minimalistické a civilní - jen tak dál...


PROZ
09. 03. 2021
Dát tip

Incognit, je v tom vše z tebou výše jmenovaného. A upřímně jsem se bála toho, jestli na svou hlavu nepřivolám vyčítavé komentáře. Ukazuje se, že nejspíš zbytečně, což jsem ráda.

díky za návštěvu.


PROZ
09. 03. 2021
Dát tip

Ann díky za upozernění a návštěvu.


Incognit
09. 03. 2021
Dát tip

Ou, to zní téměř krutě... nebo odvážně upřímně? Oceňuji.


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

Smutný. Nádherně napsaný. Oprav si v prologu pro pořádek a v druhý sloce příčestí na tvrdé y. Krásný. Tip a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru