Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Být bohem

09. 03. 2021
8
12
392
Autor
Danny

podle buddhistické mytologie

Probudila mě jako vždy jemná hudba. Tak jako posledních tisíc let. Došel jsem do parku, pozdravil se s děvčaty a jal se sledovat věčně se měnící oblaka, která svými krásnými tvary objímala oblohu. Po chvíli přišla moje partnerka, tak jsme se chytli za ruce a prožívali souznění. Pak byl na řadě oběd. Lahodný nektar, ambrózie, spousta ovoce a zeleniny. A znovu ta pochybnost: poprvé se objevila před týdnem. Bude to takhle pořád? Je život, jenž má být nekonečným plynulým štěstím, opravdu věčný? Bál jsem se o tom mluvit se svými přáteli, rušil bych je v jejich krásném nažívání bohatostí naší existence: zbytečně bych jim podkopával jejich dobré naladění. Po tanci jsme šli spát.

Druhý den byly pochybnosti o něco větší. Celý svět mi přišel jako ze skla: jakoby stačilo jedno jediné rýpnutí do skleněné stavby a všechno se rozbije. Ale já chci! Chci jídlo, ženy, zpěv, všechno! Ten den jsem usínal dlouho a těžce.

Třetí den: co když mi ty pochybnosti někdo posílá? Začal jsem být podezřívavý vůči přátelům. Ale já přece chci, aby to zůstalo, jak to je! Já se chytit do pasti nenechám! Nenechááám! Uprostřed představení oblaků jsem udělal prudký pohyb. Pak se to všechno začalo hroutit do sebe a já už si nic nepamatuju...

...někde dole na planetě Zemi zaplakalo další novorozeně.


12 názorů

StvN
13. 03. 2021
Dát tip

Konec mi asi unikl, ale jinak je to fajn.  Výraz nažívání je naprosto skvělý. 


Danny
11. 03. 2021
Dát tip

Pentlochnap: tohle ale není "na houbách", ale buddhistický svět dévů: viz to, co jsem odpověděl Norskovi 1 a to, co napsala blacksabbath


Diana
10. 03. 2021
Dát tip

Budhismus je velmi krásná víra, ale myslím, že reinkarnace není tolik důležitá, jako láska, vlídnost, pomoc druhým atd, co buddhismus hlásá... 


blacksabbath
10. 03. 2021
Dát tip Danny

po prvním čtení jsem si myslela, že  tohle se může cítit před narozením.....pak jsem ale přešla na stránku s Buddhistickou kosmologií....tys mi dal....mám z toho uzel v mozku....*/*****


K3
10. 03. 2021
Dát tip

Jak jsi to mohl napsat, když už si nic nepamatuješ?:).


Dagmaram
10. 03. 2021
Dát tip

škoda, že si nepamatujem, jak jsme svět vnímali, když jsme byli novorozeňaty


Danny
10. 03. 2021
Dát tip

Norsko 1: vždyť tam ještě schválně píšu v prologu, že je to podle buddhistické mytologie: a v ní se tyto bytosti žijící v dočasných nebeských stavech prostě nazývají "dévové" neboli "bohové" (s malým "b")


Děkuji za své děsivé sny. Tam pracuji, myslím a musím se ubránit. Žiji!


Norsko 1
09. 03. 2021
Dát tip

Chápu tvůj boj, minimálně k názvu mám těžké výhrady. To není dobrý začátek


Pentlochnap
09. 03. 2021
Dát tip

Docela pěkné. Dobrá práce s jazykem i překvápko nakonec. Možná to trochu rozvinout?

Co je horšího, že už jsem to četl. Kdysi dávno, myslím, že v Ikarii - odkaz hážu níže. Bylo to o tom jak byl v houbovém lese. Spokojený a bez starostí. Pak mu přišel formulář, musel vyplnit nějaké lejstra, pár věcí podepsat no a pak ... se narodil.

Odkaz: https://www.legie.info//povidka/7214-pavel-hurych-kdyz-jsem-jeste

A jako obvykle je to jen můj osobní názor a nemusí být na něj bráz zřetel.


annnie
09. 03. 2021
Dát tip

(Dů)vtipné. I když tipuju, že důvody pro návrat jsou většinou trochu jiný, tipuju :) Pá a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru