Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prichádzanie do cieľa

Výběr: Zbora, egil, Gora
14. 03. 2021
18
8
855
Autor
dark matters

 

 

 

Možno je to príležitosť

vybudovať svet podľa našich predstáv

a možno nie

chýbajú nám nápady

dívame sa na existujúce veci 

neschopní urobiť ďalší krok

je to paralýza

ktorú občas spestria športové prenosy

majstovstvá sveta v zimných disciplínach

ak by sme si predsa len mohli vybrať

zahlasovali by sme za rozmanitejšiu krajinu

viac skalných útvarov

vodopádov, údolí, priehrad

viac druhov počasia

to všetko rozporcované bežkárskymi traťami

zjazdovkami

a cieľovými páskami

každých sto metrov

by sme tak prichádzali do cieľa

 

 

 

 


8 názorů

Thea v tramvaji
17. 03. 2021
Dát tip dark matters

Skvěle napsané! Lehkou rukou... to přicházení do cíle každých 100metrů je výborný obraz doby. Výkon, ocenění atd. Má to tolik významů! 


Philogyny
15. 03. 2021
Dát tip dark matters

Někteří už máme vybudovaný ten svůj svět, ale netroubíme to do světla... Určitě ne paralýza. Začalo jaro, rodí se telata, odmítnutá dokrmujeme a svět se točí dál...

Dobře uchopené téma.


egil
15. 03. 2021
Dát tip dark matters

Dříve se rušily války kvůli olympiádám, ve 20. st. olympiády kvůli válkám. Horké zbraně vystřídaly studené. Nálada je vlažná (resp. otupělá). Aktuální trend válčení je "bojujeme s vírou s virem!" Co přijde pak? Spojenci vyzbrojeni neviditelnými letadly a kapesními číňany vyrazí bojovat s klimatem!

Zjevně něco přijde, hra je totiž symbolem všeho - v temporalitě je třeba klást a usměrňovat cíle. A lepit či motivovat je strachem nebo zábavou (v posledku to vyjde nastejno). Na koho ta síla padne, ten má moci moc (konec říkačky za kačky). 

____

Ale to jsou jen takové asociace na okraj asociací. Sám se divím, jak jsem ti báseň zpolitizoval; divže jsem z ní neudělal manifest! 

K textu - vezmu-li jeho věcný styl (ale to je takové ber/nech být - tohle prostě píšeš), baví mě. Je psaný civilním jazykem, takřka se obejde bez básnických tropů; nalézá osvěžující souvislosti/analogie, které ve světě, kdy se tzv. fakta tendenčně lepí do podoby článků a příbuzných členovců (hoaxy, řetězové maily, mexické vlny), působí svou čistotou osvěžujícím dojmem. Tak třeba tak. Anebo s vědomím celku "dráždivého my". :-) 

 

 

 


Gora
14. 03. 2021
Dát tip

Dost dobré, zvlášť konec...

majstovstvá sveta  - majstrovstvá sveta 


To je moj umelecky program! 


Zbora
14. 03. 2021
Dát tip

U nás v Čechách máme takové přísloví: umět uplést bič z hovna :)


Potešil si ma-:) ja vzdy tuzim skondenzovat moj momentalny zivotny pocit s momentalne dostupnou obraznostou Tentokrat som sedela v obyvacke a prave bezal sport Pre mna je to cele velmi presne ale pri pisani sa snazim len usmernovat. Kazdopadne to ozije az s kvalitnym citatelom, takze vdaka


Zbora
14. 03. 2021
Dát tip

Našel jsem asi deset různých možností vyznění. Báseň je v tomto ohledu při vší své svěžesti opravdu výživná. A jestli je to jen zpověď, umíš ji podat tak, že se, myslím, dotkne každého někde trochu jinde. Super.

Mně osobně dost bavilo se na text dívat jako na kritiku zpovykanosti. Hezky mi to tam všechno naskákalo. 

A chtělo by se zeptat, co takoví lidi na poušti? :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru