Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Návod na použití kaktusů

19. 03. 2021
7
11
346
Autor
Tékabé

NÁVOD NA POUŽITÍ KAKTUSŮ

 

Ani dva

ani tři

kaktusy

do pusy

nepatří


11 názorů

MilanH
24. 02. 2022
Dát tip

Rozhodně :o)


Musaši
20. 03. 2021
Dát tip

Morticie,

máš pravdu. Spousta druhů kaktusů má jedlé plody a z některých se dělají mošty a džusy, které jsou k dostání i v supermarketech. Kaktusy jsou ale velmi chytré a proto mají některé druhy třeba schopnost třísnit sladkou šťávou svá semena, aby je mravenci rozvlékaly po okolí. V horách, kde většina kaktusů roste, je málo opylovačů a proto různé druhy kvetou jen dopoledne, další jen odpoledne a opět jiné jen v noci, aby se na věchny opylovače: blanokřídlý hmyz, motýly, kolibříky a netopýry dostalo.


Náááhodou, takový plod opuncie nebo mamilarie, mmm...(o peyotlu je výše...) HiHi.


Musaši
20. 03. 2021
Dát tip

Abakusko,

konečně mluvím o něčem, čemu na rozdíl od poezie opravdu trochu rozumím. Tak mi dopřej tu euforii.


Abakus
20. 03. 2021
Dát tip

Teda tak ostrý a  pichľavý komentár som tu nečakala.


Dagmaram
19. 03. 2021
Dát tip

Haha, dobrý:-)


Jamardi
19. 03. 2021
Dát tip

:))


Diona
19. 03. 2021
Dát tip annnie

Parádní dílo a Musašiho koment vše poutavě ozdobil


Norsko 1
19. 03. 2021
Dát tip

Návod na použití klokanů nemáš? Na netu píšou, že výborně skáčou a boxují


Musaši
19. 03. 2021
Dát tip Katariina, annnie, Abakus

Jé něco o kaktusech! To jakožto kaktusář velmi oceňuji a už za básničku o kaktusech musím dát tip.

S obsahem dílka ovšem tak docela souhlasit nemohu. ...Představa o tom, že všechny kaktusy mají trny, je velmi naivní. Mnoho desítek druhů kaktusů žádné trny nemá.    S tím, že kaktusy nepatří do pusy by učitě nesouhlasili Aztékové a celá řada mystiků vyznávajících šamanismus. Podle těchto vyznavačů kaktusů zcela určitě paří do pusy peyotl - lophophora williamsii, jež obsahuje druhý nejsilnější přírodní halucinogen. Po požití této rostliny lze hovořit s duchem Meskalitem, který pravdivě zodpoví každou otázku.  Samozřejmě, že i my čeští kaktusáři tyto rostliny pěstujeme jako zajímavost, vzhledově ale nejsou nic moc, protože nemají trny. Také malé růžové květy jsou velmi skromné.  Problém ale je, že u nás je tak slabý slunční svit, že mezkalinu je v rostlinách tak málo, že nemůže vyvolat žádný psychotropní efekt.


V tom máš pravdu :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru